سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

چشم‌انداز گرایش به رمزارزها در سال 2021

تارنمای کوین‌تلگراف در گزارشی به چشم‌انداز رویکرد بازارهای مالی به رمزارزها پرداخته و نوشت از آنجایی که عوامل محرکه گرایش به بازار رمزارز مانند سال 2020 همچنان قدرتمند خواهند ماند، این چشم‌انداز روشن به نظر می‌رسد.

به گزارش سکه‌نیوز، کوین‌تلگراف در این گزارش با اشاره به رکوردشکنی بیت‌کوین در سال 2020 و این واقعیت که دارایی‌های دیجیتال در این سال توانستند خود را به اثبات برسانند، افزود که در سال 2020 رشد رویکرد حقوقی‌ها به رمزارز و خریدهای با حجم بالا نیز همچنان رشد مداوم داشت.

در ادامه بخش‌هایی از گزارش کوین‌تلگراف در ارتباط با چشم‌انداز بازار رمزارزها و اینکه چه عواملی در سال آینده میلادی به دینامیسم خرید رمزارزها در بخش‌های مختلف شکل خواهند داد، آمده است

حجوم سرمایه حقوقی‌ها

با روایت‌های عظیم شکل گرفته در حلقه‌هایی با پول‌های بزرگ تغییرات سرنوشت‌ساز در فضای سیاسی ایجاد می‌کنند، شواهد متعددی در دست است که در سال 2021 دانه‌درشت‌های بازار مالی سنتی به صورت فزاینده‌ای نسبت به بیت‌کوین خوشبین خواهند شد.

«ملتم دمیرور» متصدی ارشد امور راهبردی شرکت سرمایه‌گذاری کوین‌شیرز (CoinShares) در این رابطه به کوین تلگراف گفت که بسیاری نظر خود را نسبت به بیت‌کوین تغییر داده‌اند؛ به عنوان مثال «لری فینک» میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل BlackRock، این رمزارز را طلای دیجیتال و آینده بازارهای مالی خوانده است.

به گفته دمیرور، شرکت سرمایه‌گذاری گاگنهایم پارتنرز نیز هدف‌گذاری قیمت بیت‌کوین را 400 هزار دلار عنوان کرده است.

او همچنین پیش‌بینی کرد که دولت جدید دموکرات در ایالات متحده آمریکا تولید ثروت را چنان تسهیل خواهد کرد که پول بیشتری نسبت سال 2020 تولید شود؛ 5 تریلیون دلار پول کنار نشسته و منتظر جایی است که سرمایه‌گذاری شود که باعث رشد بازار رمزارز می‌شود.

«دیو هاجسون» متصدی ارشد سرمایه‌گذاری در گروه NEM نیز سیاست پولی جاری ایالات متحده را عامل جاری شدن سرمایه حقوقی‌ها در بازار رمزارز دانست و گفت اگر این سیاست «تسهیل کمی» و تورم همچنان ادامه یابد، خواه‌ناخواه رمزارزها یکی از انتخاب‌های معقول برای پناه گرفتن این پول‌ها خواهد بود.

خرید انبوه

در سال 2020، به لطف پشتیبانی سامانه‌های پرداختی مثل PayPal و Square از دارایی دیجیتال، دسترسی به رمزارزها برای سرمایه‌گذاران بسیار راحتتر از گذشته شد. تنوع شرکت‌های خدمات پرداختی که از رمزارز حمایت می‌کنند، باعث می‌شود در آینده شمار بیشتری از افراد از جمله کاربران عادی به ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

«مایلز پاشینی» بنیان‌گذار و مدیر نرم‌افزار B21 در گفت‌وگو با کوین‌تلگراف پیش‌بینی کرد که با کاربرپسند شدن ابزارهای پرداخت و گرایش بانک‌ها به رمزارزها، سال 2021 سال شروع خریدهای انبوه رمزارز خواهد شد.

از سوی دیگر، پلتفرم‌هایی که کاربران و مخاطبان انبوه دارند اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های پرداخت رمزارزی می‌کنند و این باعث می‌شود شمار بسیاری از مردم امکان استفاده از این ارزها را داشته باشند.

«سایمون پیترز» تحلیلگر بازار کریپتو در پلتفرم eToro با اشاره به اینکه نرم‌افزار Diem در فیسبوک در ژانویه 2021 راه‌اندازی خواهد شد، گفت فیسبوک در نرم‌افزارهای مختلف خود مجموعا 2.7 میلیارد کاربر دارد و با این اقدام، جامعه مخاطبان بسیار بزرگی امکان آشنایی با رمزارز را خواهند داشت.

بازار مالی غیرمتمرکز (دیفای)

نرم‌افزارهای دیفای در سال 2020 رشدی را تجربه کردند که در هیچ بخش دیگری از صنعت کریپتو مشاهده نشده است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این رشد و افزایش آگاهی عموم مردم از این فضا در سال‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

«اریک پینوس» از پلتفرم بلاک‌چین Ontology با تاکید بر اینکه کریپتو به کاربران خود امکان می‌دهد که از راه‌های بیشماری نظیر صرافی، وام‌دهی، بیمه و صندوق‌های مشترک پول درآورند، پیش‌بینی کرد که در سال 2021 حجم قابل توجهی از تراکنش‌ها و تولیدات متمرکز بر فضای دیفای باشد.

به نوشته کوین‌تلگراف، همزمان با این رشد و پیش‌بینی، یک مانع مهم هم در مسیر دیفای قرار دارد که عبارت است از فشار تنظیم مقررات دولت‌ها برای ایجاد پلی میان بازار مالی سنتی و غیرمتمرکز که در ابتدا باعث ایجاد تنش‌های چشمگیری خواهد شد، اما در نهایت منافع بسیاری برای دیفای خواهد داشت.

کاربردهای فرامالی

برخی از فعالان صنعت کریپتو بر این باور هستند که در سال جدید میلادی، افزون بر حوزه مالی، گرایش به کریپتو در دیگر حوزه‌ها نیز شاهد رشد خواهد بود. با توجه به وجود همه‌گیری کرونا، فناوری بهداشت یکی از حوزه‌هایی است که مشخصا از این صنعت سود خواهد برد.

«کریسا مک‌فارلین» مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Patientory Inc. به کوین‌تلگراف گفت: یکی از راهکارهایی که جامعه بزرگتری از مخاطبان در سال 2020 از آن منتفع شده‌اند، توکن‌هایی است که امکان دسترسی به سوابق بهداشتی آن‌ها را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته