جمعه 7 اردیبهشت 1403

کاهش بهای نفت با بحران کووید 19 در هند

قیمت نفت در روز چهارشنبه کاهش یافت، زیرا این نگرانی ها وجود دارد که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند باعث کاهش تقاضای سوخت در سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئن 48 سنت یا 0.7 درصد کاهش یافت و به 66.09 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که در روز سه شنبه 48 سنت افت کرده بود.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای ماه ژوئن 52 سنت یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 62.15 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد مه روز سه شنبه با افت 1.5 درصدی و 62.44 دلار به پایان رسید.

راویندرا رائو، معاون کالاها در کوتاک سکیوریتیز گفت: «هند مصرف کننده عمده نفت خام است. بنابراین افزایش موارد ابتلا به ویروس و در نتیجه ایجاد محدودیت ها برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، چشم انداز تقاضا را کاهش می دهد.»

«بازارهای جهانی نفت خام، در حالیکه اوپک و متحدانش به تصمیم گیری برای افزایش تدریجی تولید در ماه های آینده رسیده اند، به خوبی تأمین می شود. بنابراین، اگر تصویر تقاضا به طور قابل توجهی بهبود نیابد، قیمت ها ممکن است اصلاح بیشتری شوند.»

هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، روز چهارشنبه گزارش داد که یک رکورد دیگر در مرگ و میر روزانه در اثر ویروس کرونا با 2023 مورد، و یک رکورد دیگر در موارد ابتلای روزانه با بیش از 295 هزار مورد، را به ثبت رسانده است.

این کشور برای درمان بیماران با بحران اکسیژن رسانی روبرو است. به دلیل موج عظیم دوم همه گیری، اکنون بخشهای وسیعی از این کشور در قرنطینه هستند.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا، گفت: «شما پالایشگاه هایی در هند را مشاهده می کنید که به دلیل سقوط تقاضا به دلیل محدودیت ها، فعالیت خود را متوقف کرده اند. این به وضوح بر بازار و احساسات سنگینی می کند.»

به گفته دو منبع بازار، در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران برای کاهش ذخایر، داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا (API) نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 16 آوریل افزایش یافته است.

به گفته منابع، ذخایر خام 436000 بشکه افزایش یافته است. تحلیلگران پاسخ دهنده در نظر سنجی توسط رویترز انتظار داشتند 3 میلیون بشکه از ذخایر خام کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اواخر روز چهارشنبه داده های مربوط به ذخایر خود را برای هفته گذشته منتشر خواهد کرد.

کد خبر: 1400020102MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته