چهارشنبه 29 فروردین 1403

کاهش بهای نفت با تشدید کووید 19 در هند و ژاپن

قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی از افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و ژاپن، سومین و چهارمین واردکننده بزرگ نفت در جهان و سقوط تقاضای سوخت در آسیا، کاهش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت پس از رشد 1.1 درصدی در روز جمعه، امروز با 8 سنت یا 0.1 درصد کاهش به 66.03 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 4 سنت یا 0.1 درصد کاهش به 62.10 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز جمعه 1.2 درصد افزایش یافته بود.

هفته گذشته هر دو نفت خام معیار حدود 1 درصد کاهش هفتگی را تجربه کردند.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد در شرکت کارگزاری کالاهای فوجیتومی، اظهار داشت: «احساسات بازار به دلیل نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کووید 19در برخی از کشورها، به ویژه هند، تقاضای سوخت را کاهش می دهد.»

نخست وزیر هند، نارندرا مودی، از همه شهروندان خواست که واکسینه شوند و احتیاط کنند، و روز یکشنبه گفت که طوفانی از مبتلایان در هند، این کشور را شوکه کرده است، زیرا این کشور یک رکورد جهانی جدید برای بیشترین موارد ابتلا در یک روز ثبت کرده است.

در ژاپن، سومین حالت اضطراری در توکیو، اوزاکا و دو استان دیگر از روز یکشنبه آغاز شد که تقریباً یک چهارم مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا این کشور تلاش می کند که سه ماه قبل از آغاز بازی های المپیک تابستانی توکیو، با این وضعیت مبارزه کند.

سایتو افزود: «سرمایه گذاران، از جمله سفته باز ها، اخیرا سرمایه خود را از بازارهای نفت به بازارهای غلات منتقل کرده اند زیرا نوسانات در قیمت ذرت و سایر غلات بسیار بیشتر شده است.»

هفته گذشته، قیمت ذرت، گندم و دانه های سویا به دلیل نگرانی در مورد خسارت هوای سرد به محصولات در سراسر مناطق تولید کننده غلات ایالات متحده، و همچنین انتظار برای استفاده بیشتر از این محصولات کشاورزی برای سوخت های زیستی، در بالاترین سطح چند ساله قرار گرفت.

هفته گذشته معاون نخست وزیر روسیه و منابع اوپک پلاس گفتند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش تحت رهبری روسیه، گروهی موسوم به اوپک پلاس، یک نشست عمدتا فنی در این هفته برگزار می کنند که در آن تغییرات عمده در سیاست گذاری بعید به نظر می رسد.

جلسه کمیته فنی برای روز دوشنبه تنظیم شده است، جایی که مبانی بازار و انطباق با کاهش تولید مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این گروه تولیدکننده با موافقت برای افزایش تدریجی تولید نفت، بازار را پس از جلسه اول آوریل خود غافلگیر کرد.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، در همین حال، شرکت های انرژی ایالات متحده تعداد سکو های نفتی را برای اولین بار از ماه مارس کاهش داده اند، و هفته گذشته سکو ها با یک واحد کاهش به 438 عدد رسیده اند.

کد خبر: 1400020602MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته