پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا با تضعیف دلار و تشدید کووید 19

قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت زیرا افزایش موارد ویروس کرونا باعث افزایش جذابیت پناهگاه امن این فلز شد، و تضعیف دلار نیز از قیمت ها حمایت کرد، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نشست این هفته فدرال رزرو ایالات متحده هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 03:43 به وقت گرینویچ با 0.3 درصد افزایش به 1781.97 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد افزایش به 1781.90 دلار در هر اونس رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست در دیلی اف ایکس، گفت: «وضعیت کووید 19 در هند و ژاپن در حال خراب شدن است.

بنابراین این تقاضا برای امنیت در حال افزایش است و در نتیجه باعث افزایش قیمت طلا می شود.»، و افزود که کاهش نرخ دلار نیز بیشتر از قیمت ها حمایت می کند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند یک رکورد ثبت کرد، در حالی که ژاپن روزهای اضطراری برای توکیو، اوزاکا و دو استان دیگر برای مبارزه با این ویروس اعلام کرد. کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که سفته باز ها در هفته منتهی به 20 آوریل موقعیت های صعودی خود را در بازار طلای کومکس افزایش دادند.

یانگ با بیان اینکه سوددهی بالاتر باعث محدود شدن سود طلا می شود، گفت: «از طرف دیگر، سرمایه گذاران به دنبال داده های اقتصادی بسیار قوی ایالات متحده هستند که روز جمعه منتشر شد.»

فعالیت کارخانه های ایالات متحده در اوایل آوریل تقویت شد، در حالی که خرده فروشی ها در مارس به بالاترین سطح رسیده و استخدام ها شتاب گرفته است. شرکت کنندگان در بازار اکنون منتظر جلسه سیاست گذاری دو روزه فدرال رزرو هستند که از روز سه شنبه آغاز می شود. اگرچه هیچ تغییری در سیاست ها پیش بینی نشده است، اما تمرکز بر روی کنفرانس مطبوعاتی رئیس آن جروم پاول خواهد بود.

در سایر فلزات، پالادیوم با افزایش 0.1 درصدی به 2858.76 دلار در هر اونس رسید، پس از آنکه روز جمعه به رکورد 2925.14 دلار رسیده بود.

رابین بهار، تحلیلگر مستقل، در یادداشتی گفت: «تقاضای شدید صنعتی از بخش خودرو و علاقه سرمایه گذاران، معاملات پالادیوم را به یک رکورد رساند، که زیربنای آن مقدار کم تولید توسط نورنیکل و ادامه تقاضای شدید پس از تنگ شدن میزان تولید است.»

هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 26.04 دلار رسید. پلاتین هم با افزایش 0.4 درصدی به 1234.42 دلار رسید.

کد خبر: 1400020601MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته