جمعه 31 فروردین 1403

کاهش بهای نفت با نگرانی از کووید 19 و کاهش تقاضا

قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت زیرا افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و سایر کشورها این نگرانی را ایجاد کرد که اقدامات شدیدتر برای مهار این بیماری، همراه با کاهش تقاضا برای کالاهایی مانند نفت خام باشد و به فعالیت اقتصادی ضربه بزند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، نفت خام برنت پس از افزایش 6 درصدی در هفته گذشته، تا ساعت 04:26 به وقت گرینویچ با 23 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 66.54 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا با 27 سنت کاهش، یا 0.2 درصد، به 62.96 دلار در هر بشکه رسید، که هفته گذشته 6.4 درصد رشد داشت.

ANZ Research در گزارشی روز دوشنبه گفت: «پیشرفت روند واکسیناسیون در بازارهای پیشرفته در سطح ترافیک جاده ای دیده می شود، اما افزایش مجدد تعداد مبتلایان در کشورهای در حال توسعه مانند هند و برزیل این روند بهبودی را معکوس کرده است.»

هند گزارش داد که در روز دوشنبه، رکورد 273 هزار و 810 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و موارد کلی را به کمی بیش از 15 میلیون نفر رسانده است. این کشور پس از ایالات متحده، که بیش از 31 میلیون ابتلا را گزارش کرده است، در رتبه دوم قرار دارد. مرگ و میر در هند در اثر کووید 19 با افزایش 1.619 نفری به نزدیک 180،000 رسید.

مقامات هنگ کنگ در بیانیه ای اواخر روز یکشنبه گفتند که این کشور پروازهای خود را از هند، پاکستان، و فیلیپین از 20 آوریل به دلیل پیشگیری از ورود مبتلایان به کشور متوقف می کند.

یک نظرسنجی ماهانه در رویترز نشان داد، شرکت های ژاپنی معتقدند سومین اقتصاد بزرگ جهان موج چهارم موارد ابتلا به ویروس کرونا را تجربه خواهد کرد، و بسیاری از آنها (شرکت ها) خود را برای لطمه بیشتر به تجارت آماده می کنند.

ژاپن به مراتب کمتر از بسیاری دیگر از کشورهای بزرگ اقتصادی درگیر کووید 19 بوده است، اما با توجه به پاسخ آنها در نظرسنجی، نگرانی در مورد موج جدیدی از مبتلایان به سرعت در حال افزایش است.

برخی از شرکت ها در این نظرسنجی نوشتند، که روند واکسیناسیون با سرعت کمتری در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته گروه هفت در حال انجام است، و فقدان احساس بحران در میان مردم، منجر به موج جدیدی از این ویروس می شود.

در ایالات متحده شرکت های انرژی برای اولین بار از ماه فوریه برای پنجمین هفته متوالی سکوهای نفت و گاز طبیعی را افزایش دادند زیرا افزایش قیمت نفت در سال جاری مته ها را به بازگشت به چاه ترغیب می کند

کد خبر: 1400013002MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته