جمعه 10 فروردین 1403

افزایش ارزش طلا با تضعیف دلار و سوددهی

طلا که جلسه قبل در نزدیکی اوج هفت هفته ای قرار گرفته بود روز دوشنبه صعود کرد، زیرا تضعیف شاخص دلار و سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا از قیمت ها حمایت می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 02:38 به وقت گرینویچ با افزایش 0.1 درصدی به 1،777.33 دلار در هر اونس رسید، در حالی که روز جمعه به بالاترین قیمت خود از 25 فوریه با 1،783.55 دلار رسیده بود. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد کاهش به 1777 دلار رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets گفت: «در حال حاضر، ترکیب دلار ضعیف تر و کاهش نرخ سوددهی برای طلا حمایتی است.»

«ما یک شتاب را می بینیم. اما مطمئناً در مرحله بسیار مهمی قرار داریم زیرا سطح 1765 دلار را پشت سر گذاشتیم. در حالی که بالاتر از سطح 1765 دلار هستیم، در کوتاه مدت چشم انداز طلا مثبت است.»

شاخص دلار در برابر رقبای خود نزدیک به کمترین میزان یک ماهه خود قرار داشت و باعث شد طلا برای دارندگان ارز های دیگر ارزان تر شود.

شاخص سوددهی اوراق خزانه داری 10 ساله ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح در چند هفته اخیر رسید. سوددهی کمتر اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

فدرال رزرو ایالات متحده بار دیگر موضع خود را برای حفظ سازگاری سیاست های پولی تا زمان پایان بحران تکرار کرده است، در حالی که مقامات بانک فدرال گفته اند که احتمالاً افزایش هر نوع تورم موقتی است.

استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی Axi ، در یادداشتی گفت: «نوسانات نرخ مانند سنگ سقوط می کنند، زیرا سوددهی ها در حال کاهش هستند و به نظر می رسد دلار برای تضعیف بیشتری آماده باشد، همچنین تقاضای طلا به بازار های کاغذی و فیزیکی بازگشته است.»

در جای دیگر، نقره 0.6 درصد کاهش یافت و به 25.81 دلار در هر اونس رسید، در حالی که در جلسه قبل به بالاترین سطح یک ماهه رسیده بود. پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 2766.91 دلار رسید، در حالی که پلاتین با 1،203.61 دلار ثابت ماند.

کد خبر: 1400013001MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته