پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا

با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده، قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد اما این ضررها در پی تضعیف دلار و بازخورد های موافق جهت بازار رئیس فدرال رزرو جروم پاول کمی التیام یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3٪ کاهش به 1798.71 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2٪ افزایش به 1801.20 دلار رسید.

پاول، که زودتر از کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت داد، همچنان به وعده موسسه مالی مرکزی ایالات متحده مبنی بر بازگرداندن مجدد سیستم اقتصادی به اشتغال کامل، و عدم ترس از تورم تا زمانی که هزینه ها به یک روش پایدار و آزار دهنده برسد، ادامه داد.

شاخص سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین حد یک ساله خود رسید. سوددهی بالاتر باعث افزایش شانس نگه داشتن شمش بدون سود می شود.

دلار آمریکا نزدیک به پایین ترین نرخ سه ساله در مقابل ارزهای پرخطر رسید.

اولین تحقیق بزرگ جهانی در مورد واکسن فایزر بایونتک که به طور مستقل بررسی می شود، کار آمدی بالای این واکسن برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را نشان می دهد، و این یک چشم انداز احتمالی را برای پایان دادن به قرنطینه و بازگشایی دوباره اقتصاد ترسیم می کند.

به دلیل هزینه پایین رهن و کمبود شدید خانه های آماده در بازار، فروش جدیدترین املاک خانوادگی ایالات متحده بیشتر از حد انتظار در ماه ژانویه افزایش یافت.

صرافی گلد تراست، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان، اظهار داشت که دارایی های این شرکت 0.4٪ کاهش یافته و به 1106.36 تن در روز چهارشنبه از 1110.44 تن در روز سه شنبه رسیده است.
هر اونس نقره 0.7٪ سقوط کرد و به 27.79 دلار رسید. پلاتین با 1.1٪ کاهش به 12254 دلار رسید، در حالی که پالادیوم با 0.1٪ کاهش به 2433.33 دلار رسید.

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته