جمعه 10 فروردین 1403

کاهش قیمت نفت با ادامه معضلات پاندمی در اروپا

قیمت نفت در روز سه شنبه کاهش یافت، زیرا نگرانی درباره افزایش محدودیت ها و کند شدن پخش واکسن در اروپا و در نتیجه کاهش تقاضای سوخت افزایش یافته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه مه 62 سنت یا 1 درصد کاهش یافت و به 60.94 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد آوریل پس از سقوط بیش از 6 درصد در هفته گذشته، در روز دوشنبه به 61.55 دلار افزایش یافت که نسبت به روز جمعه 13 سنت افزایش را نشان می دهد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه 68 سنت یا 1.1 درصد کاهش یافت و به 63 دلار و 94 سنت رسید و سود 9 درصدی قبلی را پاک کرد.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا، گفت: «(این کاهش ها) مربوط به مشکلات پخش واکسن و اعمال محدودیت های جدید در اروپا است.»

انتظار می رود آلمان، بزرگترین مصرف کننده نفت در اروپا، محدودیت های سفر و خرید را در ماه آوریل به منظور جلوگیری از شیوع موج سوم کووید 19 در این کشور تمدید کند، که باعث شد اقتصاددانان پیش بینی خود درباره قیمت ها را کاهش دهند.

اعمال این محدودیت های گسترده جدید به دلیل تهدید موج سوم شیوع به همراه انواع جدید ویروس جهش یافته در اروپا انجام می شود.

ANZ Research در یادداشتی گفت: «پیش بینی های بدبینانه از طرف آژانس انرژی بین المللی و همچنین اداره اطلاعات انرژی، ترس موجود در بازار را افزایش می دهد.»

هفته گذشته اداره اطلاعات انرژی مستقر در پاریس، پیش بینی خود را برای تقاضای خام در سال 2021 به میزان 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش داد، در حالی که این اداره پیش بینی می کند عرضه جهانی نفت در نیمه دوم سال 2021 از تقاضا پیشی بگیرد.

نیجریه، بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا، روز دوشنبه قیمت های رسمی فروش محموله های بارگیری شده در آوریل را کاهش داد، و این نشان می دهد که تامین کنندگان در تلاش هستند تا فروش را تشویق کنند. آنگولا، دومین تولیدکننده بزرگ قاره و تأمین کننده اصلی چین، هنوز هم محموله های آوریل را نفروخته است و این نشان دهنده عدم علاقه شرکت های پالایشگاهی چین است.

اطلاعات موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده از موسسه نفتی آمریکا اواخر روز سه شنبه منتشر خواهد شد. تحلیلگران تخمین می زنند که موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 19 مارس حدود 900000 بشکه کاهش داشته باشد، در حالی که میزان بهره برداری از پالایشگاه 3.2 واحد درصد افزایش یافته است.

اطلاعات مربوط به ذخایر اداره اطلاعات انرژی، که قطعی تر است، در روز چهارشنبه منتشر می شود.

کد خبر: 1400010304MGMMMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته