شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت طلا با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری و تقویت دلار

قیمت طلا روز سه شنبه با تقویت دلار آمریکا همراه با سوددهی اوراق خزانه داری کاهش یافت، در حالی که بازارها منتظر اظهارات جروم پاول رییس فدرال رزرو، و جنت یلن وزیر خزانه داری در اواخر روز در مورد بهبود اقتصادی بودند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، طلا به عنوان یک پناهگاه امن نسبت به افزایش سوددهی اوراق قرضه بسیار حساس است زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می دهد.

هر اونس طلا تا ساعت 0345 به وقت گرینویچ با 0.3 درصد کاهش به 1،734.31 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده نیز با 0.3 درصد کاهش به 1733.70 دلار در هر اونس رسید.

استیفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی Axi گفت: «سوددهی کمی افت می کند و عده ای از مردم را به خریدن طلا تشویق می کند. سپس سوودهی دوباره افزایش می یابد، پس بهتر است طلا را بفروشیم. این یک موضوع همیشگی است.»

شاخص دلار در برابر سبد ارزها، با پشتیبانی توسط سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده، 0.1 درصد رشد کرد.

پاول روز دوشنبه گفت: «اقتصاد ایالات متحده بسیار بهبود یافته است»، اما در عین حال هشدار داد که این بهبود هنوز خیلی کامل نیست. تحلیلگران OCBC در یادداشتی گفتند: «انتظار می رود طلا یک بار دیگر فشار فروش را تا بعد از پایان مارس تجربه کند، اما ممکن است طی یک هفته آینده در بازه ای معامله شود.»

پالادیوم با افت 0.3 درصد با 2،608.95 دلار معامله شد و در 18 مارس نزدیک به بالاترین قیمت یک ساله 2،755،18 دلار معامله شد.

نقره با یک درصد کاهش به 25.53 دلار رسید و پلاتین با 0.9 درصد کاهش به 1172.91 دلار رسید.

کد خبر: 1400010303MGMMMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته