جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت نفت برای سومین روز متوالی

نفت برای سومین جلسه متوالی روز چهارشنبه سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران سود کسب کردند در حالی که به اطلاعات موجودی کالاهای ایالات متحده منتظر می مانند که در روز بعد برای نشانگرهای بعدی قیمت ها پیش بینی می شود

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت برای ماه مه 56 سنت یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 66.96 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه آوریل به 63.56 دلار در هر بشکه رسید که 45 سنت یا 0.7 درصد کاهش داشت.

قیمت ها هفته گذشته پس از تصمیم اوپک پلاس برای ادامه محدودیت تولید در ماه آوریل افزایش یافتند. همچنین قیمت ها پس از حملات حوثی های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان، روز دوشنبه افزایش یافتند و هر بشکه نفت خام برنت به بالای 70 دلار رسید.

ویرندرا چاهان، تحلیلگر مستقر در سنگاپورگفت: «این یک حقیقت است که حمله اخیر هیچ تأثیری بر عرضه نداشته است.»
وی افزود، ترکیبی از عوامل از جمله محدود کردن ذخیره سازی با توجه به قیمت ها توسط واردکنندگان برتر چین و هند، و همچنین انتظار ها درباره افزایش تولید ایران، قیمت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس منابع تجاری با استناد به داده های موسسه نفت آمریکا، در ایالات متحده، موجودی نفت خام در هفته منتهی به 5 مارس 12.8 میلیون بشکه افزایش یافت. در نظر سنجی رویترز تحلیلگران انتظار داشتند این عدد حدود 800000 باشد.
انتظار می رود ارقام رسمی توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA) چهارشنبه اعلام شود.

در همین حال، انتظار می رود قیمت های بالاتر باعث شود تا میزان تولید نفت خام آمریکا افزایش یابد.

EIA روز سه شنبه اعلام کرد پیش بینی می شود تولید نفت خام ایالات متحده با کاهش 160،000 بشکه در روز در 2021 به 11.15 میلیون بشکه در روز برسد.

تحلیلگران بانک EFG گفتند، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان متحدش موسوم به اوپک پلاس، ممکن است قربانی موفقیت خود شوند، زیرا قیمت های بالاتر ناشی از محدودیت عرضه می تواند انگیزه تولید نفت ایالات متحده باشد.

EFG گفت: «قیمت فعلی نفت WTI به مراتب بالاتر از سطح مورد نیاز برای ایجاد انگیزه جهت افزایش قابل توجه در تولید ایالات متحده است، که طبق بررسی های انجام شده توسط بانک فدرال دالاس و لانک فدرال کانزاس سیتی حدود 56 دلار در هر بشکه است.»

«هر چقدر بیش از این آستانه باقی بماند، انگیزه تولیدکنندگان ایالات متحده و دیگر کشورهای غیر اوپک پلاس برای افزایش تولید زیاد می شود.»

کد خبر: 1399122005MGMMMF

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته