جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا

پس از ثبت بزرگترین جهش دو ماهه خود در جلسه قبلی، قیمت طلا روز چهارشنبه افت کرد، زیرا افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و تضعیف دلار، جذابیت برای نگهداری این فلز را کاهش داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، پس از افزایش بیش از 2 درصدی در روز سه شنبه، با کاهش سوددهی اوراق ایالات متحده و کاهش ارزش دلار، طلا با کاهش بیش از 2 درصدی در هر اونس به 1712.82 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.4 درصد کاهش به 1710.70 دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز DailyFX ، گفت: «بعد از جهش بسیار موفق طلا در 24 ساعت قبل، یک عنصر کاهش دهنده قیمت وجود دارد، آن هم دور نمای افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا است که باعث عقب نشینی طلا می شود.»

سوددهی اوراق ایالات متحده در روز چهارشنبه بهبود یافت، و از جذابیت نگهداری طلا کاسته شد، در حالی که دلار نیز عقب نشینی کرد.

افزایش مداوم سوددهی اوراق قرضه باعث می شود که نگهداری طلا از جذابیت کمتری برخوردار باشد زیرا سرمایه گذاران معمولاً به سمت دارایی هایی که به صورت بهره یا سود سهام درآمد ثابت ایجاد می کنند، گرایش پیدا می کنند.

لایحه امدادی 1.9 تریلیون دلاری کووید 19 ایالات متحده رویه های لازم در مجلس نمایندگان را طی کرده و انتظار می رود که روز چهارشنبه مورد تصویب قرار گیرد. اقدامات محرک جهانی برای مبارزه با عواقب اقتصادی پاندمی نگرانی ها را درباره تورم بالاتر و رشد سوددهی اوراق قرضه برانگیخته است.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه در مورد مداخله برای کاهش سوددهی صحبت خواهد کرد. اسپیواک گفت: «محرک عظیم ایالات متحده، سیاست های پولی جهانی، پخش گسترده واکسن و بازگشایی اقتصاد به طور بالقوه که بسیار تورمی است و ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند سیاست های سختگیرانه تری را زودتر تنظیم کند، واقعاً یک معبر بزرگ برای طلا خواهد بود.»

دارایی های بزرگترین صندوق قابل معامله با مبادلات طلا در جهان، SPDR Gold Trust GLD، در روز سه شنبه به پایین ترین سطح از آوریل رسیده است.

هر اونس نقره با افت 0.6 درصد به 25.75 دلار رسید. پالادیوم با 0.4 درصد افزایش به 2،305.16 دلار رسید، در حالی که پلاتین با 1 درصد کاهش به 1157.29 دلار رسید.

کد خبر: 1399122004MGMMMF

مطالب مرتبط:

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته