جمعه 10 فروردین 1403

کشف و ضبط ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد که ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان کشف و ضبط شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ ایرج خانی پور، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان محموله قاچاق در حین کنترل خودروهای عبوری از آزاد راه زنجان – تبریز از داخل یک دستگاه وانت نیسان، کشف شد.


ارز دیجیتال چیست


وی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی این تعداد دستگاه کشف و ضبط شده از سوی پلیس را مبلغ هشت میلیارد ریال برآورد کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات لازم به منظور اعمال قانون صورت گرفت.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی و آسیب به شبکه برقی استان و کشور می شوند.

سرهنگ یوسف اسماعیل زاده، تصریح کرد: برای خرید دستگاه ارز دیجیتال (ماینر) که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.

به گزارش ایرنا، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه ‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف بالای برق تولید می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

کد خبر: 1400012105MGMMMF

مطالب مرتبط:

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

بلاک چین در ایران: فرصتی که نباید به راحتی از دست داد

فعالیت ۱۲ مزرعه استخراج رمزارز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته