جمعه 10 فروردین 1403

کمبود برق چالش جدید استخراج رمزارز در چین

طبق گزارشی جدید بحران کمبود برق در برخی ایالت های چین به چالشی جدید در استخراج رمز ارز در این کشور منجر شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین، گزارش های منطقه ای از چین نشان می دهند استخراج کنندگان رمز ار در برخی مناطق جنوب چین با کمبود برق روبرو هستند. از آنجایی که دولت چین اجازه نمی دهد کشتی های حامل زغال سنگ وارد بنادرش شوند، این کشور با چالش افزایش قیمت سوخت روبه‌رو شده است.

در این میان به دلیل قطعی های گسترده برق فعالیت های استخراج رمز ارز با چالش هایی مواجه شده است.

لیلیان تِنگ یکی از ستون های اقتصادی وب سایت 8btc.com اشاره می کند در حالیکه استخراج کنندگان رمزارزبا کمبود تجهیزات استخراجی و تجهیزات روبه‌رو هستند، کمبود برق نیز به چالشی دیگر در برخی نقاط چین تبدیل شده است.

طبق اظهارات تِنگ، دلیل کمبود برق  نیز اختلاف چین با بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ در جهان است.

ملوانان کشتی های حامل زغالسنگ اکنون ماه هاست که بیکار هستند و از سوی دیگر ایالت های جنوبی این کشور اقدام به سهمیه بندی اضطراری برق کرده اند.

در چنین شرایطی فعالیت های استخراج رمزارز که به شدت نیازمند برق است، با چالش های زیادی روبرو شده اند. هم اکنون اختلاف تجاری میان چین و استرالیا به اختلال در زنجیره تامین زغالسنگ منجر شده است.

از سوی دیگر روسیه به دلیل آب وهوای سرد در سال جاری انتقال برق به این کشور آسیایی را متوقف کرده و در نتیجه مناطقی که از برق روسیه استفاده می کنند و عموما در جنوب کشور قرار دارند، با فشار ناشی از کمبود برق روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته