جمعه 10 فروردین 1403

اظهار نگرانی گزینه بایدن برای وزارت خزانه داری از جرم های مرتبط با رمزارز

گزینه جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای وزارت خزانه داری در جلسه تاییدش در سنا گفت که جرم های مرتبط با رمزارز موجب نگرانی ویژه است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، «جَنت یلن» گزینه بایدن برای وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه در جلسه بررسی صلاحیت او در سنای آمریکا درباره جرم های مرتبط با رمزارزها ابراز نگرانی کرد.

یلن گفت که رمزارزها به خاطر نقشی که در تسهیل فعالیت های مجرمانه دارند موجب «نگرانی ویژه» هستند و او قصد دارد در سمت جدیدش از نزدیک این حوزه را زیر نظر داشته باشد.

او در پاسخ به پرسش یکی از سناتورها مبنی بر اینکه برنامه اش برای جرم های مرتبط با رمزارز، به ویژه تامین مالی تروریسم، چیست، گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که روش هایمان برای برخورد با این مسائل، مثل تامین مالی فناورانه تروریسم، همگام با تغییر فنی تغییر می کند.

یلن افزود: رمزارزها موجب نگرانی ویژه هستند. به گمان من موارد بسیاری از استفاده آن ها، دست کم به صورت تراکنش، اساسا برای تامین مالی غیرقانونی بوده است… ما به جد باید راه هایی را برای مقابله با چنین استفاده ای بررسی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که از طریق چنین کانال هایی پولشویی صورت نمی گیرد.

یلن که از سال 2014 تا 2018 رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) بود، منتقد رمزارزها به ویژه بیت کوین بوده است. او در رویدادی در سال 2018 گفت: من آشکارا می گویم که طرفدار [رمزارزها] نیستم.

به نوشته دیکریپت، داده های جدیدی که از سوی شرکت تحلیل بلاک چین چینالیسیس (Chainalysis) منتشر شده، حاکی است تنها 2.1 درصد از کل فعالیت های رمزارزی سال 2019 مربوط به فعالیت های مجرمانه بوده است.

این شرکت همچنین گفته است که این آمار در سال 2020 به 0.34 درصد کاهش یافته و در عین حال هشدار داده که این ارزیابی محتاطانه بوده و با کشف کلاهبرداری ها و جرم های جدید آمار دقیق تری به دست خواهد آمد.

این اظهارات یلن نشان می دهد آن دسته از طرفداران رمزارز که انتظار رویکردی دوستانه تر نسبت به بیت کوین ازسوی وزارت خزانه داری آمریکا داشتند، باید بیشتر صبر کنند.

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته