جمعه 10 فروردین 1403

گسترش استفاده از بلاک چین؛ این بار نوبت هالیوود

با الهام از تجارب موفق، بسیاری از صنایع به دنبال استفاده از فناوری غیرمتمرکز هستند و این بار نوبت به صنعت فیلم سازی رسیده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در طول تاریخ امپراطوری های زیادی آمدند و رفتند. امروزه فرهنگ ها و سازمان های اقتصادی اطراف ما هم در همین مسیر به مثابه امپراطوری ها شده اند. هالیوود یکی از این امپراطوری هاست که حاکم صنعت فیلم سازی است.

فیلم، به عنوان یک شکل از هنر، برای لمس، الهام، و تاثیر بر انسان ها طراحی شده است، چه برای بر انگیختن افکار عمیق باشد چه برای کمک به شاد کردن مخاطب. بر خلاف انواع دیگر هنر، ساخت یک فیلم با کیفیت جهت اکران وسیع نیاز به جیبی پر از پول و سرمایه گذاران دارد. در نتیجه، این ویژگی باعث می شود بسیاری از سازندگان به سایه بروند و نتوانند پروژه های خود را به شکل موثری توسعه و انتشار دهند.

با اینکه فیلم به طور فنی یک شکل از هنر محسوب می شود و نه منحصرا برای سودجویی، اما استودیو ها همیشه به دنبال مقاصد مالی خودشان هستند. بسیاری از تولیدات اما در زمینه ایجاد سود شکست میخورند. پس بگذاریم بینندگان همانطور که سالن سینما را پر می کنند در زمینه های دیگر هم مشارکت کنند. و این راه به وسیله غیرمتمرکزسازی هموار خواهد شد.

در یک جهان سینمایی غیر متمرکز شده، تهیه کنندگان می توانند پروژه های خود را بر روی بلاک چین آپلود کنند و با هواداران و سرمایه گذاران در ارتباط باشند. هواداران می توانند در ساخت پروژه ها، رای دادن رای انتخاب جذاب ترین فیلمنامه مشارکت داشته و برای این کار توکن های کاربردی دریافت کنند.

سپس سرمایه گذاران معتبر می توانند از داده های به دست آمده توسط هواداران و بازخورد ها استفاده کنند . تصمیم بگیرند بر روی کدام فیلم ها سرمایه گذاری کنند. به وسیله توکنیزه کردن، خرده سرمایه گذاران هم می توانند آزادانه خرج کنند و سود حاصل از مشارکت مالی خودشان را دریافت کنند. امکانات بی نهایتی در زمینه رابطه بین سازنده و هواداران وجود خواهد داشت.

در این نوع اکو سیستم، تهیه کنندگان این قدرت را دارند که نه تنها از کانالهای سنتی بلکه از طریق منابع مختلفی تولید سرمایه کنند. سرانجام هوادارانی که برای دیدن فیلم بلیط می خرند، کسانی خواهند بود که آغازگز پروژه های سینمایی هستند.

پروژه های موجود بر روی بلاک چین شاید هنوز نابالغ باشند، اما ظرفیت آنها برای ایجاد تغییرات مفید همان چیزی است که در دراز مدت به بسیاری از بخش های جامعه کمک خواهد رساند.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته