پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گوگل فاینانس چیست؟

گوگل فاینانس (Google Finance) یکی از سرویس های غول فناوری اطلاعات گوگل است که امکاناتی را برای انجام تحقیقات لازم درباره سهام بورس و ارزهای دیجیتال و آگاهی از راهبردهای سرمایه گذاری در اختیار کاربران قرار می دهد.

در این مقاله می خواهیم با این ابزار بیشتر آشنا شویم.

به گزارش سکه نیوز، گوگل فایننس یک وب سایت تخصصی است که در سال 2006 توسط شرکت گوگل راه اندازی شده و اخبار و اطلاعات مربوط به بازارهای بورس و سهام شرکت های مختلف در دنیا، ارزهای خارجی و رمزارزها را با ابزارهای مالی خاص در اختیار کاربران قرار می دهد.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


گوگل فایننس که ابتدا فقط به بازارهای بورس اختصاص داشت اما بعدها اقدام به افزودن شماری از ارزهای دیجیتال کرد، با ادغام دیگر سرویس های خود مانند گوگل نیوز (اخبار گوگل) و گوگل سرچ (جستجوی گوگل) امکانات ویژه ای برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی فراهم کرده است.

این وب سایت نمودارهای مربوط به عملکرد سهام، ارزهای خارجی و برخی از رمزارزهای پرطرفدار را با امکان بررسی تاثیر اخبار و تصمیم گیری های شرکتی در روند افزایش یا کاهش قیمت فراهم می کند.

در صفحه اصلی گوگل فایننس می توانید بخش های مختلف از جمله بورس آمریکا، بورس اروپا، بورس آسیا، ارزهای خارجی و رمزارزها را به صورت جداگانه مشاهده کنید.

ابزار پورتفوی گوگل فاینانس این امکان را به شما می دهد که اطلاعات دارایی های خود را در آن وارد کنید تا همیشه در جریان آخرین تحولات مربوط به سهامتان قرار بگیرید.

در بخش داده های بنیادین گوگل فایننس نیز اطلاعات مهم درباره سهام و ارزهای دیجیتال مثل نسبت قیمت به درآمد که برای بررسی ریسک سرمایه گذاری به کار می رود، قابل دسترسی است.

کاربران با ایجاد سبد سهام می توانند به بررسی اطلاعاتی مانند قیمت، عملکرد، سقف بازار، حجم معاملات و سقف و کف قیمت آن بپردازند. همچنین امکان مقایسه عملکرد سهام یک شرکت یا یک ارز دیجیتال با دیگر سهام ها یا ارزها وجود دارد.

شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، در سال 2017 اعلام کرد که این ابزار مالی را در سرویس جستجوی خود ادغام می کند.

این کار به گوگل امکان داد که دقیق تر بتواند علاقه و سلیقه کاربران را در سرمایه گذاری و مسائل مالی تحلیل کرده و ابزارهای بهتری در اختیار آنان قرار دهد.

ارزهای دیجیتال در گوگل فاینانس

گوگل فاینانس در اسفندماه 99 اقدام به افزودن یک ردیف ارزهای دیجیتال به وب سایت خود کرد که به کاربران امکان بررسی عملکرد رمزارزها را نیز میدهد. این اقدام حاکی از تداوم پذیرش رمزارزها در شرکت ها و رسانه های جریان اصلی بود.

این بخش با عنوان «کریپتو» اکنون در کنار بازارهای سهام و ارزهای معمولی دیده می شود. در این بخش اطلاعات کلیدی قیمت گذاری برای ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین (BTC)، اتر(Ether)، لایت کوین (LTC)، و بیت کوین کش (BCH) ارائه می شود.

شرکت آلفابت که صاحب پلتفرم یوتیوب (Youtube) نیز هست، به طور مداوم با ممنوع کردن محتوای آموزشی و خبری درباره رمزارزها که اغلب به ظاهر تصادفی بود، کاربران این حوزه را آزرده خاطر کرده بود.

کوین تلگراف (Cointelegraph) و کوین دسک (Coindesk)، دو نشریه بزرگ در فضای اخبار رمزارزها، حسابشان در این پلتفرم تعلیق شده بود اما پس از تایید عدم مغایرت محتوای آن ها با مقررات یوتیوب، این تعلیق رفع شد.

بازار ارزهای دیجیتال طی سال گذشته توجه جریان اصلی را به خود جلب کرده است، زیرا سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ شروع به سرمایه گذاری در این کلاس دارایی ها کرده اند. مشارکت آنها کمک کرد تا سقف بازار ارزهای دیجیتال به بیش از ۱ تریلیون دلار در ژانویه برسد. ارزش بازار رمزارز در ماه فوریه به بالای ۱.۷ تریلیون دلار رسید، اما پس از آن کمی افت کرد و اکنون بیش از ۱.۴ تریلیون دلار ارزش دارد.

منابع: ویکی پدیا، وب سایت www.listenmoneymatters.com

کد خبر: 1400011816AAMMMF

مطالب مرتبط:

اضافه شدن ردیف ارزهای دیجیتال به گوگل فاینانس

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ انواع سفارش های خرید و فروش در بازار رمزارز

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است امکانات متنوعی از سوی ارائه کنندگان خدمات در اختیار کاربران قرار گیرد. این خدمات با توجه به...

مطالب داغ هفته