چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ارتقا مدیریت شهری چین با تکنولوژی بلاک چین

مقامات ارشد شهر چنگدو که در جنوب غرب چین قرار دارد و یکی از مهمترین مراکز اقتصادی، ترابری و ارتباطی این کشور محسوب می شود در نظر دارند از تکنولوژی بلاک چین برای در زمینه هایی نظیر مدیریت شهری، معاملات فرامرزی، خط تولید محصولات هوشمند و صنعت کشاورزی استفاده کنند.

طبق برآوردها انتظار می رود تا دو سال آینده تکنولوژی بلاک چین در بالاترین سطوح اجرایی شهر چنگدو به صورت گسترده نهادینه سازی شود

مطابق چشم انداز نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در شهر چنگدو که در سال 2020 توسط سازمان اقتصاد نوین این شهر تدوین و ترسیم شده است، تکنولوژی بلاک چین در زمینه هایی نظیر مراقبت های پزشکی، آموزش، و مالکیت فکری نهادینه سازی خواهد شد. طبق برآوردها انتظار می رود تا دو سال آینده تکنولوژی بلاک چین در بالاترین سطوح اجرایی شهر چنگدو به صورت گسترده نهادینه سازی شود.

بلاک چین چیست؟

از تکنولوژی بلاک چین می توان در زمینه علوم پزشکی استفاده بهینه کرد

به گفته مقامات ارشد شهر چنگدو، تکنولوژی بلاک چین در مدیریت شهری و ارتقای سطح موازین حقوقی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. لو تیچنگ، دبیر سازمان اقتصاد نوین شهر چنگدو اعتقاد دارد از تکنولوژی بلاک چین می توان در زمینه علوم پزشکی استفاده بهینه کرد. لو تیچینگ در مصاحبه خود عنوان کرد از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده می توان در زمینه هایی نظیر ذخیره الکترونیکی اطلاعات پزشکی، تجویز الکترونیکی نسخه های درمان، نظارت بر روند تولید واکسن بیماری های واگیر، احراز هویت محصولات پزشکی و به اشتراک گذاری اطلاعات مراکز آموزش و درمان پزشکی، استفاده های گسترده ای کرد.

وو ژونگزی، معاون سابق وزیر علوم و تکنولوژی چین در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که نمی توان به صورت مشخص بین چین و کشورهای پیشرو جهان مانند ایالات متحده آمریکا و اروپا در زمینه توسعه فناوری بلاک چین تفاوت چندانی قائل شد.

منبع: کوین تلگراف.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته