جمعه 10 فروردین 1403

یک سال حبس برای تریدر بیت کوین به دلیل فرار مالیاتی در ژاپن

مقامات ژاپن در شکار هر کسی که به عنوان فراری مالیاتی رمزارزی در نظر گرفته می شود، تعلل نمی کنند. دادگاهی در ایشیکاوا یکی از آنها را محکوم کرد، مردی 56 ساله که یک سال در زندان به سر می برد، به علاوه 200000 دلار جریمه نقدی پرداخت می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق اعلام چونیچی، قاضی دادگاه منطقه كانازاوا، یک کارمند در ایشیکاوا به نام هیدجی ماتسودا را به دلیل نقض قانون مالیات بر درآمد، به 22 میلیون ین (200 هزار دلار) و یک سال حبس محکوم کرده است.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


قاضی به این نتیجه رسید که این مرد اظهارنامه مالیاتی خود را آگاهانه در مورد فعالیت تجاری بیت کوین خود درست ثبت نکرده است. از نظر اسناد دادگاه، ماتسودا دوره 2017-2018 را اعلام نکرد.

بعلاوه، دادگاه اظهار داشت كه این كارمند، اطلاعات مربوط به موارد مالياتي خود را جعل كرده است زيرا وي ادعا كرده است كه فقط 1.2 ميليون ين (11000 دلار) سود بدست آورده است. در واقع، وی درآمد کل 74 میلیون ین (678000 دلار) را به دست آورد و هیچ مالیاتی را پرداخت نکرد.

هنگامی که وکلای وی در جلسات دادرسی با ماتسودا مصاحبه کردند، وی ادعا کرد که در محاسبه سود درآمدهای کسب شده از رمزارز وضوح ندارد. با این حال، دادستان ها خلاف این را اظهار داشتند. در حقیقت، آنها معتقدند که این مرد 56 ساله خودخواه و خودمحور بود.

وکلای ماتسودا پیش از این درخواست عفو کرده بودند، زیرا آنها اظهار داشتند که این شخص دادخواستهایی را برای اصلاح این موضوع و تنظیم صحیح اسناد مالیاتی ارسال کرده است.

اما قاضی چنین پیشنهادی را رد کرد و به صدور حکم ادامه داد. در پایان دادگاه، ماتسودا فقط با این جمله اظهار نظر كرد: «تردیدی نیست.»

پرونده ای بی سابقه در ژاپن

این پرونده حقوقی اولین پرونده در ژاپن است و ماتسودا را به اولین شخصی در سرزمین طلوع خورشید تبدیل می کند که به دلیل فرار مالیاتی بیت کوینی محکوم شده است. مراحل قانونی از سال 2020 آغاز شد.

در این کشور آسیایی، فعالیتهای مرتبط با رمزارز از جمله استخراج، تجارت و سود وام شامل 55 درصد مالیات قرار دارد.

کد خبر: 1399122307MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

ارائه سود سهامداران از طریق XRP توسط غول مالی ژاپن

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته