شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با توکن بند پروتکل (BAND)

بند پروتکل یک پلتفرم اوراکل داده بین زنجیره ای است که قادر است داده های دنیای واقعی را دریافت و آنها را به اپلیکیشن های بر روی زنجیره ارائه دهد، و در عین حال واسط برنامه نویسی کاربردی (API) ها را به قراردادهای هوشمند متصل می کند تا تبادل اطلاعات بین منابع بین زنجیره ای و خارج از زنجیره ای را تسهیل کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و توکن کاربردی آن می پردازیم.

بند پروتکل (BAND) چیست؟

با رساندن داده های معتبر و قابل تأیید دنیای واقعی به بلاک چین ها، بند پروتکل مجموعه ای از موارد استفاده جدید را برای کاوش توسط توسعه دهندگان ایجاد می کند، زیرا آنها اکنون می توانند از هر نوع داده در دنیای واقعی به عنوان بخشی از اصول اپلیکیشن غیرمتمرکز خود (DApp) استفاده کنند، از جمله ورزش، آب و هوا، اعداد تصادفی، اطلاعات پرایس فید و موارد دیگر.

بند پروتکل در ابتدا به عنوان یک پروژه ERC-20 بر روی بلاک چین اتریوم در سپتامبر 2019 راه اندازی شد، اما در ژوئن 2020 با انتشار بند پروتکل 2.0 به شبکه کازماس منتقل شد. پروتکل جدید با استفاده از بسته توسعه نرم افزار کازماس بر روی بند چین ساخته شده است. نود های اوراکل در بند چین نه تنها داده ها را رله می کنند بلکه در تولید و اعتبارسنجی بلوک نیز نقش دارند که به آنها نقش دوگانه ای می بخشد.

BAND توکن بومی اکوسیستم بند پروتکل است و به عنوان وثیقه توسط اعتبارسنج هایی که در انجام درخواست های داده دخیل هستند و همچنین واسطه اصلی مبادله در بند چین استفاده می شود.

چه کسانی بنیانگذار بند پروتکل هستند؟

بند پروتکل در سال 2017 توسط سوراویس سریناواکون، پل چونپیمای، و سوراویت سوریاکارن تاسیس شد.

سوراویس سریناواکون، مدیر عامل فعلی بند پروتکل، مهندس نرم افزار سابق اریکسون و مشاور مدیریت در گروه مشاوره بوستون است.

از طرف دیگر پل چونپیمای، مدیر ارشد فروش بند پروتکل است و یک توسعه دهنده وب سابق در Turfmapp و مهندس در Tripadvisor بود.

سرانجام، سوراویت سوریاکارن، مهندس سابق نرم افزار در دراپ باکس و مدیر ارشد فناوری فعلی بند پروتکل است و یک برنامه نویس دارنده مدال طلا نیز می باشد.

علاوه بر تیم موسس، در صفحه لینکدین بند پروتکل در حال حاضر 20 کارمند دیگر ذکر شده اند که بیشتر آنها در سراسر آسیا پراکنده هستند و شامل طراحان، توسعه دهندگان و مهندسان می باشند. این پلتفرم همچنین توسط سرمایه گذاران بزرگ جهانی، از جمله سکوییا کپیتال، دونامو اند پارتنرز، اسپارتان گروپ، و بایننس پشتیبانی می شود.

چه چیزی بند پروتکل را منحصر به فرد می کند؟

بند پروتکل سریعتر و کارآمدتر از راهکار های در حال رقابت اوراکل طراحی شده است و همچنین با اکثر چارچوب های توسعه بلاک چین و قرار داد های هوشمند سازگار است، بنابراین اطمینان حاصل می شود که داده های قابل اعتماد بین چندین بلاک چین مختلف منتقل می شوند.

برای دستیابی به انتقال داده های بین زنجیره ای خود، بند پروتکل قصد دارد از پروتکل ارتباط بین بلاک چین (IBC) کازماس که هنوز در حال توسعه است استفاده کند. مشخص نیست که چه مدت طول می کشد تا IBC عملیاتی و برای استفاده آماده شود.

بند پروتکل به منظور ارائه ساختن اوراکل بدون مجوز طراحی شده است و به هر کسی امکان می دهد درخواست های داده را شروع کند. همچنین ادغام قرارداد هوشمند بسیار ساده را ارائه می دهد، و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با فراخوانی یک رابط از پیش تعریف شده با استفاده از فقط چند خط کد، از داده های اوراکل بند پروتکل استفاده کنند.

چند توکن بند پروتکل (BAND) در گردش وجود دارد؟

بند پروتکل در ابتدا توزیع BAND را به دنبال یک عرضه اولیه صرافی (IEO) در بایننس لانچ پد در سپتامبر 2019 شروع کرد. در کل 27.37 درصد از کل عرضه در سه مرحله فروش توکن (کشت، فروش خصوصی و عمومی) به فروش رسید.

میزان کل عرضه BAND در 100 میلیون توکن محدود شده است. از این تعداد، بیش از 20 درصد (20.49 میلیون توکن) تا نوامبر 2020 در گردش بوده اند.

به طور کلی، 20 درصد از توزیع BAND به تیم اختصاص داده می شود، به علاوه 5 درصد هم به مشاوران آن اختصاص دارد. 25.63 درصد نیز به اکوسیستم بند پروتکل اختصاص یافته است. بر اساس میزان نرخ عرضه پیش بینی شده، احتمالا در حدود صد در صد از کل عرضه اولیه تا سال 2025 در گردش خواهد بود.

امنیت شبکه بند پروتکل چگونه است؟

اگرچه توکن های BAND قبلاً براساس استاندارد ERC-20 ایجاد شده بودند، اما اخیراً به عنوان توکن های بومی در شبکه اصلی بند پروتکل معروف به بند چین دوباره راه اندازی شدند.

دارندگان توکن های قدیمی می توانند با واریز توکن های قدیمیBAND خود به بایننس، و پس گرفتن آنها به عنوان توکن های بومی، مبادله با نسبت 1 به 1 را انجام دهند. این کار برای شرکت در سهم گذاری که فقط از طریق توکن های اصلی در دسترس است ضروری خواهد بود.

بر پایه بسته توسعه نرم افزار کازماس، بند چین توسط الگوریتم اجماع تحمل خطای بیزانس (BFT) ایمن می شود، که از آن در برابر حملات محافظت می کند. این امر در ترکیب با اثبات سهام تفویضی (dPoS) عمل می کند، که اوراکل های شبکه را ایمن می کند و به دارندگان BAND اجازه می دهد در ازای تفویض سهم خود به نود ها پاداش های سهم گذاری کسب کنند.

بند پروتکل (BAND) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

BAND برای اولین بار در صرافی های عمومی توسط کوین مارکت کپ در سپتامبر 2019 ردیابی شد. از آن زمان، این توکن در طیف گسترده ای از پلتفرم ها، از جمله چندین صرافی برتر مانند بایننس، کوین بیس پرو، و اکی اکس لیست شده است.

اکثریت قریب به اتفاق جفت های معاملاتی BAND شامل تتر (USDT) و بیت کوین (BTC) هستند، اما BAND همچنین می تواند با چندین ارز فیات از جمله پوند، دلار آمریکا و یورو در کوین بیس پرو معامله شود.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته