جمعه 10 فروردین 1403

آمریکا آدرس های بیت کوینی مرتبط با روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا چندین آدرس بیت کوین را که مدعی است با تلاش های روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا ارتباط داشته، تحریم کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از مجله بیت کوین، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC)، به تازگی برای مقابله با آژانس تحقیقات اینترنتی (IRA) روسیه که گفته می شود عامل نفوذ اینترنتی دولت این کشور است، تحریم های گسترده ای را اعلام کرد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


براساس این تحریم ها که بخشی از تلاش دولت آمریکا علیه نهادهایی است که برای تاثیرگذاری در انتخابات این کشور تلاش کرده اند، چندین آدرس بیت کوین به فهرست «افراد شناسایی شده ویژه» (Specially Designated Nationals) افزوده شده که شهروندان و نهادهای آمریکایی از تعامل با آن ها منع شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در اطلاعیه اخیر خود اشاره کرده است که شرکت سکند آی سولوشن (Second Eye Solution) مستقر در پاکستان نیز مشمول این تحریم ها شده است.

بنا بر ادعای این نهاد آمریکایی، این شرکت «در ایجاد و فروش هویت های جعلی تخصص دارد و به آژانس تحقیقاتی اینترنتی روسیه در پنهان کردن هویت خود برای در امان ماندن از تحریم ها کمک کرده است.»

وزارت خزانه داری آمریکا به طور خاص، آدرس های رمزارزها از جمله آدرس بیت کوین را که توسط SES استفاده می شود، شناسایی و تحریم کرده است.

به گفته نهاد آمریکایی، آدرس های رمزارزی شناخته شده SES بیش از 2.5 میلیون دلار را به صورت رمزارز طی 26,900 تراکنش از سال 2013 تا مارس 2021 دریافت کرده است.

وزارت خزانه داری در یک بیانیه دیگر، فهرستی از افراد و نهادهای اضافه شده به فهرست تحریم های خود را منتشر کرد که شامل 28 آدرس ارز دیجیتال است که برخی از آن ها تراکنش هایی با مقادیر قابل توجهی بیت کوین داشته اند.

شایان ذکر است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، یک دستورالعمل اجرایی را امضا کرده که براساس آن، استفاده مستقیم یا غیرمستقیم یا تلاش برای استفاده از «تراکنش های متقلبانه یا سازمان یافته برای دور زدن تحریم های ایالات متحده، از جمله با استفاده از ارزها یا دارایی های دیجیتال و یا کالاهای فیزیکی» برای شهروندان آمریکایی ممنوع است.

با توجه به ماهیت ناشناس و منبع باز سیستم تراکنش های رمزارزی، این پرسش مطرح است که دولت ایالات متحده چگونه می تواند تحریم های اعمال شده بر استفاده از بیت کوین را به طور مؤثر اجرا کند. البته اقدام اخیر نشان می دهد که دولت آمریکا در این باره مصمم است.

کد خبر: 1400012802AAMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته