جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال استورج (STORJ)

استورج، یک پلتفرم ذخیره سازی ابری منبع باز است که اساسا از یک شبکه غیرمتمرکز نود برای میزبانی (هاستینگ) داده های کاربر استفاده می کند. این پلتفرم همچنین داده های میزبانی شده را با استفاده از رمزگذاری پیشرفته ایمن می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و توکن کاربردی آن می پردازیم.

در وایت پیپر پروژه که در دسامبر سال 2014 منتشر شد، استورج برای اولین بار به عنوان یک مفهوم به جهان معرفی شد.

استورج قرار بود یک پلتفرم ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده همتا به همتا باشد.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


دو سال بعد یک وایت پیپر به روز شده منتشر شد. در آنجا، یک شبکه غیرمتمرکز توصیف شد، که ارتباط کاربرانی که نیاز به فضای ذخیره ابری دارند با آنهایی که قصد فروش فضای هارد درایو خود را دارند، امکان پذیر می کند. این پلتفرم در اواخر سال 2018 راه اندازی شد.

افرادی که فضای هارد دیسک و اتصال اینترنت خوبی دارند می توانند در شبکه شرکت کنند. آنها به واحدی در شبکه تبدیل می شوند که نود نامیده می شود. پاداش ارائه دهندگان فضای ذخیره توسط توکن های استورج پرداخت می شود.

بنیانگذاران استورج چه کسانی هستند؟

استورج توسط شاون ویلکینسون در ماه مه 2014 تأسیس شد. ویلکینسون یک توسعه دهنده نرم افزار مستقر در آتلانتا است. وی درک کرد که چگونه می توان از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز ابر استفاده کرد.

جان کین، یکی دیگر از بنیانگذاران است که اولین وایت پیپر را در اواخر سال 2014 منتشر کرد. از آن زمان، مفهوم و جزئیات تغییر کرده است. نسخه فعلی استورج، V3 ، در اواسط سال 2019 به بازار عرضه شد.

کین علاوه بر علاقه مندی به بلاک چین، سابقه زیادی در توسعه تجارت دارد. او پیش از تأسیس پروژه های خود از جمله استورج، در صنعت بانکداری سرمایه گذاری نقش داشته است.

در آغاز کار شرکت، ویلکینسون به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت کرد. بعدا، او برای دستیابی به تجارب بیشتر، از سمت خود کنار رفت، و بن گولوب در حال حاضر به عنوان مدیرعامل مشغول به کار است. ویلکینسون اکنون مدیر ارشد فناوری شرکت است، در حالی که کین به عنوان مدیر ارشد درآمد و همچنین عضو هیئت مدیره شرکت فعالیت می کند.

این پلتفرم در سال 2014 توانست در فروش عمومی 910 بیت کوین به ارزش حدود 460،000 دلار جمع آوری کند. آنها سه سال بعد 3 میلیون دلار در یک مرحله تأمین سرمایه جمع کردند و سپس یک فروش توکن انجام دادند و در همان سال 30 میلیون دلار دیگر درآمد کسب کردند.

چه چیزی استورج را منحصر به فرد می کند؟

استورج به عنوان یک شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز ابر، از بسیاری جهات منحصر به فرد است. برای اولین بار، استورج برخلاف راهکار های ذخیره سازی ابری سنتی که داده ها را در مراکز داده بزرگ ذخیره می کند، در شبکه ای از هزاران رایانه مستقل اجرا میشود.

هر کس با چند ترابایت فضای اضافی می تواند با نصب نرم افزار Tardigrade به نودی در پلتفرم تبدیل شود. تنها چیزی که لازم است یک اتصال به اینترنت قوی و سازگار است.

کارایی این شبکه به این معنی است که، هاست ها نسبت به سرویس های ذخیره سازی ابری سنتی، هنگام استفاده برای ذخیره داده های خود هزینه بسیار کمتری پرداخت می کنند.

چند سکه استورج در گردش وجود دارد؟

در ابتدا حدود 500 میلیون توکن استورج در بلاک چین اتریوم ضرب شد. پس از اینکه آزمایشگاه های استورج میزبان یک فروش توکن شدند، 75 میلیون توکن سوزانده شدند. در حال حاضر کل توکن های موجود برای گردش نزدیک به 425 میلیون می باشد.

در سال 2017 ، قبل از فروش توکن، این شرکت 245 میلیون توکن را در یک ذخیره قفل کرد. خود فروش توکن 70 میلیون توکن را وارد گردش کرد.

امنیت شبکه استورج چگونه است؟

آزمایشگاه های استورج، از نرم افزار Tardigrade خود که روی رایانه های نود نصب شده است، برای ایجاد و امنیت داده های کاربر استفاده می کند. این شبکه از نود های ناشناس، نیاز به اعتماد به ارائه دهندگان خدمات ذخیره سازی ابری برای حفظ حریم خصوصی داده های ما را برطرف می کند.

این سیستم همچنین رمزگذاری شده و همتا به همتا است، به این معنی که هر فایل قبل از تجزیه در شبکه هاست های مستقل رمزگذاری می شود. هر نود فقط یک قطعه تصادفی از یک فایل کامل را دریافت می کند و کلیدهای رمزگشایی بین هر نود و هاست تقسیم شده است و بنابراین هک کردن آن تقریبا غیرممکن می باشد.

اپراتورهای نود برای میزبانی داده ها و همچنین تایید ایمنی و نگهداری فایل های میزبانی شده به طور تصادفی در فرآیندی که در دنیای رمزارز ها به عنوان استخراج (اثبات کار) شناخته می شود، پاداش می گیرند. برای این منظور از توکن استورج استفاده می شود. افراد یا سازمان هایی که می خواهند داده های خود را در شبکه ذخیره کنند، توکن های استورج را به نود ها ارائه می دهند.

این سیستم اطمینان می دهد که داده های کاربر در برابر هک و سایر حملات مخرب محافظت می شود. همچنین خطر ذخیره سازی داده ها در چند واحد ذخیره داده را از بین می برد، که می تواند مورد حمله برنامه ریزی شده و هماهنگ قرار گیرد و منجر به از دست رفتن انبوه داده های کاربر شود.

سکه های استورج را از کجا می توانید خریداری کنید؟

توکن استورج به عنوان یکی از اولین راه حل های بلاک چین دارای نقدینگی است. بیش از پنجاه پلتفرم صرافی مانند کریپتو دات کام، و بایننس، استورج را در برابر جفت های معاملاتی شامل سایر ارزهای اصلی و ارزهای دیجیتال، لیست کرده اند. همچنین می توانید در کراکن آن را مستقیما با دلار و یورو مبادله کنید.

کد خبر: 1400021515MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته