جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال اپیس پروتکل (API)

اپیس پروتکل یک پلتفرم غیرمتمرکز خواندن و نوشتن است که برای کارکرد اپلیکیشن های غیرمتمرکز در مقیاس جهانی طراحی شده است. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و سکه بومی آن می پردازیم.

این شبکه، لایه یک و لایه دو دارد و به توسعه دهندگان جریان اصلی اجازه می دهد تا تعاملات پیچیده بین اپ های خود و اتریوم 1.0 ، اتریوم 2.0 ، سولانا، بایننس اسمارت چین، فایل کوین ، هلیوم و پروتکل های آینده را در صورت بدست آوردن پذیرش قابل توجه مدیریت کنند.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


API توکن کاربردی و بومی آن است که برای موارد زیر استفاده می شود:

• سهم گذاری (استیکینگ) به وسیله نود های API و درگاه ها (Gateways)
• سهم گذاری به عنوان اعتبار سنج در شبکه راهکار لایه دو APIS در صورت استقرار.
• سهم گذاری برای حل و فصل اختلافات.
• حاکمیت جهت ارتقا پروتکل و نحوه تخصیص منابع خزانه داری.

ابزارها عبارتند از:

• APIS Unified و APIS Core به یک پایگاه توسعه دهنده جهانی اجازه می دهند تا بدون هیچ زحمتی راهکار های لایه یک و لایه دو عمومی را بخواند.
• APIS Stake اجازه می دهد تا شبکه تحت مالکیت جامعه به API Gateway یا نود تبدیل شود.
• APIS Validate که به شبکه مشترک جامعه ما اجازه دهد راهکار لایه دو را پس از استقرار، معتبر اعلام کند.
• APIS Vote که به وسیله آن می توانید رأی دهید تا شبکه تحت مالکیت جامعه بتواند پروتکل و خزانه APIS را اداره کند.

چند سکه API در گردش وجود دارد؟

اپیس پروتکل شبکه اصلی خود را با 10 میلیون توکن API در زمان پیدایش در 24 نوامبر ، 2020 راه اندازی کرد.

100 میلیون توکن API منتشر خواهد شد، مگر اینکه جامعه رأی دهد که از طریق برنامه های تشویقی اضافی، عرضه را متورم کند یا از طریق برنامه سوزاندن توکن، عرضه را کاهش دهد. 79 درصد از توکن ها به جامعه اختصاص یافته است، 43 درصد به کاربران شبکه از طریق برنامه استخراج، 19 درصد به خزانه جامعه و 17 درصد به آزمایشگاه API (برای مشارکت های استراتژیک) اختصاص یافته است. 21 درصد باقیمانده به تیم موسس و آینده اختصاص یافته است.

چه کسانی بنیانگذار اپیس پروتکل هستند؟

اپیس توسط کالوین پک، شن لافازان، و اندرو بکست تاسیس شد که مجموعا بیش از یک دهه تجربه در وب 3.0 را به عنوان توسعه دهندگان و سرمایه گذاران دارند.

کالوین که یک پیشکسوت در چند صنعت است، برای شرکت های سنتی مانند Zappos ، جی پی مورگان و Wells Fargo کار کرده است. کالوین توسعه سه پروژه دیفای را بر عهده داشته است: تایتانس فایننس، ماکسیموس، و مولکول. وی مدرک مهندسی برق و علوم کامپیوتر را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کرد.

شن لافازان زیرساخت های مهمی را برای امنیت سایبری، تصویربرداری پزشکی و شرکت های بیمه طراحی و ساخته است. وی با همکاری کالوین و دیگران در توسعه پروژه های دیفای متعددی همکاری داشته است. شن از دانشگاه سانتا باربارا فارغ التحصیل شد و اکنون توسعه دهندگان جوان در سراسر خلیج جنوبی سیلیکون ولی را آموزش می دهد.

اندرو بکست در حال حاضر مدیرعامل شرکت بیزانتین کپیتال است. پیش از این، او یک شریک در Crusoe Capital و مدیر گروه مشاوران بیزانتین بود. وی لیسانس طراحی محصول را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد.

از کجا می توان اپیس پروتکل (API) را خریداری کرد؟

API برای معامله در تعداد فزاینده ای از صرافی ها در دسترس است، و در حال حاضر جفت های معاملاتی ارز دیجیتال و استیبل کوین موجود هستند.

بایننس بیشترین تعداد جفت معاملاتی را تا اکتبر 2020 ارائه می دهد، در حالی که هوبی گلوبال گزینه های بیت کوین، اتریوم و تتر را نیز ارائه می دهد.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400022505MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته