پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین گلد (BTG)

بیت کوین گلد (BTG) یک فورک از بیت کوین است که در 24 اکتبر 2017 در بلوک 419406 رخ داد. بیت کوین گلد الگوریتم اثبات کار بیت کوین را از SHA256 به Equihash تغییر داد و تجهیزات استخراج تخصصی را منسوخ کرد تا فرایند استخراج بیت کوین را دموکراتیزه کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این ارز دیجیتال می پردازیم.


بیت کوین چیست


بیت کوین گلد یک ارز دیجیتال بر اساس اصول بیت کوین است که به جای دستگاه های ASIC بر روی پردازنده های گرافیکی رایج استخراج می شود. ASIC ها استخراج را به چند بازیکن بزرگ اختصاص می دهند، اما استخراج از طریق پردازنده گرافیکی به این معنی است که هر کسی می تواند استخراج کند و این امر عدم تمرکز و استقلال را بازیابی می کند. جوایز استخراج با پردازنده گرافیکی به افراد در سراسر جهان می رسد، نه فقط دارندگان انبارهای کلان تجهیرات ASIC ، و این به بازآفرینی عادلانه تر شبکه منجر می شود.

بیت کوین گلد قصد دارد بدون استفاده از منابعی مانند نیروی هش بیت کوین فضای رمزارز را با یک بلاک چین سازگار با بیت کوین گسترش دهد. این تیم با هدف ایجاد یک فضای دوستانه برای توسعه دهندگان جدید و فناوری های جدید مبتنی بر روی بیت کوین ساخته شده است. این تیم، به عنوان یک فورک دوستانه، با فضای ایده های جدید همراه است، و هدف آن ارائه و ایجاد یک اقتصاد و اکوسیستم پر رونق می باشد.

بیت کوین گلد همانند بیت کوین دارای محدودیت عرضه 21 میلیونی است. بیت کوین گلد در حال حاضر حدود 17.5 میلیون سکه در گردش دارد.

در حال حاضر صرافی های برتر جهت معاملات بیت کوین گلد شامل، بایننس، هوبی گلوبال، اکی اکس، آپ بیت، و هیت بی تی سی می باشند.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400012410MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال دای (DAI)

آشنایی با ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته