پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ریف (REEF)

ریف یک پلتفرم دیفای است که بر روی پلکادات ساخته شده و هدف آن ارائه معاملات بین زنجیره ای است. یک موتور سوددهی و یک اگریگاتور نقدینگی هوشمند از جمله عرضه های این پروژه است.

کار بر روی این پروژه در نیمه دوم سال 2020 آغاز شد. افرادی که در پشت ریف هستند، استدلال می کنند که روند معاملات، وام دادن و سهم گذاری رمزارز در حال حاضر پراکنده است و منجر به ایجاد یک تجربه دردناک برای اکثر مشارکت کنندگان می شود.

ریف نقدینگی را جمع می کند و اتوماسیون را فراهم می کند. همچنین هدف از این کار رفع اشکالات مرتبط با پلتفرم های معاملاتی موجود است. در حالی که صرافی های متمرکز مستعد رخنه های امنیتی هستند، رقبای غیرمتمرکز ممکن است نقدینگی نداشته باشند و استفاده از آنها اغلب دشوار است.

چه کسانی بنیانگذار ریف هستند؟

ریف توسط دنکو مانچسکی تاسیس شد. انگیزه او این بود که موانع فنی ورود سرمایه گذاران خرد را که می خواهند با دیفای درگیر شوند برطرف کند و یک فرایند تصمیم گیری مستقیم را ارائه دهد که اشتهای کاربر برای ریسک را در نظر بگیرد.

مانچسکی می خواست به تازه واردان رمزارز کمک کند تا بر پیچیدگی های مربوط به استفاده از دفتر سفارشات غلبه کنند و آنها را قادر به یادگیری نحوه کار پروتکل های مختلف با سهولت کند.

مانچسکی در مقدونیه متولد شد و می گوید که اشتیاق او به فین تک منجر به آشنایی وی با فناوری بلاک چین شد. وی تشكیل یك تیم شایسته را بزرگترین چالش مرتبط با تاسیس ریف توصیف كرده است.

وقتی از وی در مورد خصوصیات شخصی که به او کمک کردند تا یک کارآفرین موفق شود، سوال شد، وی افزود: «من شخصیتی بسیار خو پذیر دارم و تا زمانی که به هدف خیالی که برای خودم تعیین کردم نرسم، نمی توانم کاری را متوقف کنم.»

مانچسکی پیش از این به عنوان مدیر ارشد فناوری در Adel ، یک جامعه رمزارز جهانی کار می کرد. وی همچنین به عنوان مدیر ارشد فناوری برای Viewly ، یک پلتفرم ویدیویی اجتماعی بدون تبلیغات منصوب شد.

چه چیزی ریف را منحصر به فرد می کند؟

ریف برای تازه واردان و همچنین کاربران فعلی دیفای که به سختی می توانند با بهترین استراتژی های سرمایه گذاری همراه شوند، ساخته شده است. این شرکت همچنین می خواهد با کارمزد های بالای گس که در بلاک چین اتریوم دیده می شود مقابله کند، که به عقیده بسیاری پروتکل های دیفای را غیرقابل استفاده می کند.

هنگامی که صحبت از ویژگی های منحصر به فرد ریف می شود، یکی از ویژگی ها به نحوه ادغام هر پروتکل دیفای در سیستم عامل آن مرتبط می شود. کاربران می توانند با تنها یک کلیک وارد موقعیت های انتخابی خود شوند و برخی از مشکلات مربوط به مدیریت توکن های استخر نقدینگی را از بین می برند.

به دلیل نحوه ساخت آن در پلکادات، ریف قادر است از پروتکل های دیفای در آوالانچ، مون بیم، و پلاسما و همچنین در اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی کند. در نتیجه، کاربران ریف بدون نیاز به چندین حساب و بی شمار نام کاربری و رمز عبور که پیگیری آنها دشوار هستند، به تعداد گسترده ای از پلتفرم ها دسترسی دارند.

چند سکه ریف (REEF) در گردش وجود دارد؟

در حال حاضر، ریف دارای بیش از 12 میلیارد توکن در گردش است و دارای حداکثر عرضه 20 میلیارد سکه است. وقتی نوبت به کل عرضه رمز می رسد، تقریباً 3 درصد به Binance Launchpool اختصاص یافته است، در حالی که 21 درصد از طریق فروش توکن به سرمایه گذاران توزیع شده است. تیم ریف 16 درصد از منابع را در اختیار دارد و یک بنیاد خاص ایجاد شده 17.5 درصد از توکن ها را دارد، و حدود 12.5 درصد برای توسعه اکوسیستم اختصاص یافته است. 30 درصد باقیمانده به پروتکل و جوایز نقدینگی اختصاص دارد و توکن ها قرار است به تدریج تا پایان سال 2025 عرضه شوند.

امنیت شبکه ریف چگونه است؟

به گفته ریف، این شبکه تحت مدل امنیتی مشترک که توسط پلکادات اداره می شود، ایمن می شود. این امر نه تنها باعث انعطاف پذیری شبکه می شود، بلکه به این معنی است که می توان به روز رسانی را بدون فورک انجام داد.

همچنین یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان (دائو) تأسیس شده است که توسط افرادی که توکن های REEF را در اختیار دارند اداره می شود.

ریف (REEF) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

REEF در بایننس با دو جفت معاملاتی بیت کوین و تتر در دسترس است. همچنین در بیلکسی هم لیست شده است.

REEF را می توان از طریق صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ با استفاده از رپد اتر و تتر نیز بدست آورد.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021617MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سیف مون (SAFEMOON)

سیف مون پروتکل یک توکن امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. طبق وب سایت سیف مون، سیف مون سه کارکرد دارد که در هر معامله...

استخر نقدینگی(Liquidity pool) چیست؟ هرآنچه که باید بدانید!

استخرهای نقدینگی(Liquidity Pool) امروزه به یکی از قسمتهای اساسی اکوسیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) تبدیل شده اند. این صنعت یک بخش اساسی از حوزه...

حمله 11 میلیون دلاری به یک پروتکل دیفای

پس از حمله 11 میلیون دلاری امروز، رری کپیتال، آخرین پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است که قربانی یک سو استفاده با ارزش هنگفت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته