جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

هورایزن یک سیستم بلاک چین تعامل پذیر است که توسط زیرساخت نود غیرمتمرکز پشتیبانی می شود. پلتفرم ساید چین آن بر روی حریم خصوصی داده های مقیاس پذیر تمرکز دارد و به همین ترتیب مشاغل و همچنین توسعه دهندگان را قادر می سازد با استفاده از فناوری منحصر به فرد ساید چین معروف به «زندو»، بلاک چین های خصوصی یا عمومی بسازند.


بلاک چین چیست


هورایزن در ماه مه سال 2017 راه اندازی شد و تلاش می کند از طریق امکان پذیر کردن موارد استفاده در دنیای واقعی، از یکپارچگی و حریم خصوصی داده ها اطمینان حاصل کند. هورایزن ادعا می کند کاملا غیرمتمرکز، کاملا قابل تنظیم با ویژگی های حریم خصوصی است و از هزینه های کم مرتبط با ساخت بلاک چین با مدل های درآمد قابل تنظیم و تعداد نامحدود توکن ها و دارایی های دیجیتالی پشتیبانی می کند.

بنیانگذاران هورایزن چه کسانی هستند؟

بنیانگذاران هورایزن رابرت ویلیون و رولف ورسلوئیس هستند.

رابرت ویلیون از بنیانگذاران و مدیرعامل آزمایشگاه های هورایزن و همچنین بنیانگذار و رئیس بنیاد بلاک چین زِن است.

وی تحصیلکرده دکترای امور مالی در دانشگاه کارولینای جنوبی است و به عنوان یک تحلیلگر تحقیقاتی در عملیات Lanmark Technology کار می کرد. او همچنین به عنوان یک تحلیلگر پیشرفته در Tecolote Research و به عنوان مدیر پروژه در نیروی هوایی ایالات متحده کار کرد.

رولف ورسلوئیس بنیانگذار و مشاور اجرایی بنیاد بلاک چین زن است. او مشاغل زیادی را در صنعت آی تی تجربه کرده است. در گذشته رولف در سیسکو سیستمز، صنعت نیمه هادی، و به عنوان افسر آموزش دیده هسته ای در نیروی زیردریایی ایالات متحده کار می کرد.

جین لیپنکوت عضو تیم بنیانگذار و از نویسندگان وایت پیپر این پروژه بود. او هم اکنون در Winklevoss Capital همکار است. جین همچنین یک مربی در Open Web Collective و همچنین یک مربی در Celo و Katapult Accelerator است. او یکی از مشارکت کنندگان در Nakamoto.com است. او به عنوان مربی در Blockchain for Social Impact Coalition (BSIC) ، مربی در dLab و مربی در آزمایشگاه های اتریوم کلاسیک، مشاور در Unbounded Capital ، مربی در Techstars و عضو هیئت مدیره Cord مشغول بوده است.

چه چیزی هورایزن را منحصر به فرد می کند؟

هورایزن از یک معماری ساید چین استفاده می کند که می تواند مقادیر بی شماری از موارد استفاده در دنیای واقعی را امکان پذیر کند. این پروتکل انتقال بین زنجیره ای امکان ایجاد ساید چین های غیر متمرکز را فراهم می کند. اینها بلاک چین های جداگانه ای هستند که به بلاک چین مادر متصل هستند که می توانند همزمان کار کنند.

هدف هورایزن این است که از طریق فرآیند ساخت یک اکوسیستم فراگیر، افراد را توانمند سازد و آنها را به هم نزدیک تر کند، جایی که هرکسی بتواند به خاطر سهم خود پاداش بگیرد. زندو یک راه حل زنجیره ای غیر متمرکز و قابل تنظیم است که برای غلبه بر محدودیت های فعلی در مورد مقیاس پذیری و توسعه پذیری در بلاک چین استفاده می شود. این یک پلتفرم موازی با ویژگی های پیشرفته است که امکان استفاده از بلاک چین های عمومی یا خصوصی در مقیاس را فراهم می کند و بسته توسعه نرم افزاری آن اجزای مورد نیاز برای ساخت بلاک چین غیرمتمرکز را فراهم می کند.

ZEN توکن بومی اکوسیستم هورایزن است.

چند سکه هورایزن (ZEN) در گردش وجود دارد؟

هورایزن دارای عرضه حداکثر 21 میلیون سکه است و عرضه در گردش آن معادل 10,990,306 سکه می باشد.

هورایزن دارای یک شبکه بزرگ با سیستم نود چند طبقه ای است. اپراتورها 20 درصد از کل سهم بلوک را دریافت می کنند و شبکه نود پراکنده زیرساخت بزرگی را برای کار با یک اکوسیستم هم از اپلیکیشن ها و هم از ساید چین ها فراهم می کند.

در مورد استخراج ZEN ، این یک ارز دیجیتال قابل استخراج با تجهیزات ASIC است که الگوریتم Equihash را به کار می گیرد. پاداش بلوک 60 درصد به استخراج کنندگان، 20 درصد به خزانه و 20 درصد به نود ها تعلق می گیرد.

امنیت شبکه هورایزن چگونه است؟

ZEN از الگوریتم اجماع Equihash استفاده می کند. به همین ترتیب، هورایزن می تواند از استخراج ASIC پشتیبانی کند.

ZEN از نود های ایمن استفاده می کند که برای شبکه هورایزن بسیار مهم است. نود های امن یک هدف منحصر به فرد را ارائه می دهند، در واقع آنها دارای یک رمزگذاری TLS هستند که می تواند ارتباط بین نودی ایمن را امکان پذیر کند.

هورایزن همچنین یک فورک از زی کش است، و به همین ترتیب میراث دار فناوری حریم خصوصی زی کش است، به طوری که با ایجاد سپر بر روی تراکنش ها و پوشش کامل فرستنده، گیرنده و ارزش منتقل شده، از فناوری حفظ حریم خصوصی زی کش برخوردار است. Zk-SNARK هسته اصلی این تراکنش ها است و توسط تیم زی کش به عنوان شکلی از رمزنگاری دانش صفر توسعه داده می شود.

هورایزن (ZEN) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

هورایزن (ZEN) را می توان در صرافی های بزرگ رمزارز مانند بیت ترکس، بیت هامب گلوبال، بایننس، هوبی گلوبال، هیت بی تی سی، و دیجی فینکس خریداری کرد.

کد خبر: 1400020410MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال رن (REN)

آشنایی با ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

آشنایی با ارز دیجیتال آی او اس تی (IOST)

آشنایی با ارز دیجیتال کو کوین توکن (KCS)

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته