جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

دیجی بایت (DGB) یک بلاک چین منبع باز و پلتفرم ایجاد دارایی است. توسعه آن در اکتبر 2013 آغاز شد و بلوک اولیه توکن DGB آن در ژانویه 2014 به عنوان فورکی از بیت کوین استخراج شد. در این مطلب بر اساس وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به بررسی این ارز دیجیتال می پردازیم.

دیجی بایت که یک زنجیره بلوکی عمومی و ارز دیجیتال است، از پنج الگوریتم مختلف برای بهبود امنیت استفاده می کند و هدف اصلی آن بهبود امنیت، ظرفیت و سرعت تراکنش ها در بلاک چین بیت کوین است.

دیجی بایت از سه لایه تشکیل شده است: یک اپ استور قرارداد هوشمند، یک دفتر کل عمومی و پروتکل اصلی شامل نود های ارتباطی برای رله کردن تراکنش ها.

چه کسانی بنیانگذار دیجی بایت هستند؟

دیجی بایت توسط جرد تیت، معروف به دیجی من ایجاد شد، وی قبل از اعلام استعفا در ماه مه 2020 بر توسعه پروژه نظارت داشت.

تیت دوباره به پروژه بازگشت و از سپتامبر 2020 بار دیگر به نظر می رسد که از نزدیک درگیر توسعه دیجی بایت است.

در بیوگرافی تیت آمده است که او از سال 2012 به بعد با بیت کوین درگیر بود و اولین کتاب نوشته شده توسط یک بنیانگذار بلاک چین را نوشت به نام: «بلاک چین 2035: دی ان ای دیجیتال اینترنت 3.0»

عملیات دیجی بایت نه تنها به توسعه دهندگان بلکه بنیاد دیجی بایت نیز بستگی دارد، سازمانی داوطلب که وظیفه نظارت بر حفظ پروژه را بر عهده دارد. گروه سوم داوطلبان، تیم آگاهی دیجی بایت، مسئول بازاریابی و فعالیت های تبلیغاتی هستند.

چه چیزی دیجی بایت را منحصر به فرد می کند؟

دیجی بایت یک نسخه اصلاح شده بیت کوین است که هدف آن ایجاد تنوع در امنیت، سرعت و ظرفیت است.

اولین تجسم آن به عنوان بلاک چین منبع باز و رمز ارزهای مرتبط با آن، DGB بود. این شبکه دارای پنج الگوریتم جداگانه است که به حفظ امنیت کمک می کند و به جلوگیری از کنترل بیش از حد قدرت ماینرهای ASIC کمک می کند.

بعداً، پیشنهاد دیگری به نام دیجی استس ظاهر شد که توکن اصلی آن DGB بود. دیجی استس برای توسعه دهندگانی که به دنبال راه اندازی دارایی های دیجیتال، اپ های غیرمتمرکز (DApps) و رمزگذاری قراردادهای هوشمند مربوطه هستند، ساخته شده است.

همه ساختارهای حاکمیتی برای دیجی بایت به صورت داوطلبانه اجرا می شوند، مطابق با این نظریه که شبکه باید منبع باز و در دسترس عموم باشد. هزینه تراکنش در DGB به ماینرها برای تأیید اعتبار بلاک چین پرداخت می شود.

چه تعداد سکه دیجی بایت (DGB) در گردش وجود دارد؟

دیجی بایت (DGB) یک ارز دیجیتال بر پایه اثبات کار (PoW) است و ماینرها برای اعتبارسنجی بلوک ها از طریق جوایز بلوکی، توکن هایی را کسب می کنند.

در ژانویه 2014 ، 0.5 درصد از کل عرضه DGB (105 میلیون سکه) از قبل استخراج شد. 50 درصد از این وجوه استخراج شده برای اهداف توسعه اختصاص داده شده بود، در حالی که باقیمانده آن واگذار شد.

دیجی بایت دارای محدودیت عرضه 21 میلیارد توکن است، و با استخراج بیشتر نرخ انتشار کاهش می یابد. پاداش بلوک نیز هر ماه 1 درصد کاهش می یابد.

دیجی بایت اظهار داشت که به طور عمدی سعی نکرده است از طریق ابزاری مانند عرضه اولیه سکه (ICO) یا فروش توکن مشابه، سرمایه جمع کند.

امنیت شبکه دیجی بایت چگونه است؟

دیجی بایت در کل از پنج الگوریتم اثبات کار برای ایمن سازی بلاک چین و کاهش خطر دوبار خرج کردن یا حملات 51 درصدی استفاده می کند.

تنظیمات دشواری، انعطاف پذیری را در برابر حرکات خصمانه در دایره استخراج تضمین می کند، و دیجی بایت که ادعا می کند پیشرفته ترین تنظیمات دشواری را در بین ارز های دیجیتال دارد.

با تقریباً یک بلوک در هر 15 ثانیه، بلاک چین دیجی بایت موفق شده است که طول عمر بلاک چین اثبات کار خود را از زمان راه اندازی حفظ کند، و در حال حاضر دارای زنجیره اثبات کار طولانی تر از برای مثال بیت کوین است.

دیجی بایت (DGB) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

DGB یک آلت کوین آزاد معاملاتی است و در صرافی های مختلف موجود است. جفت های معاملاتی شامل ارزهای دیجیتال، استیبل کوین و ارزهای فیات هستند.

بیلکسی، بایننس، سیستم کوین، و اکی اکس از جمله برترین صرافی ها برای معاملات دیجی بایت هستند.

کد خبر: 1400020214MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال نم (XEM)

آشنایی با توکن یونی سواپ (UNI)

آشنایی با ارز دیجیتال زیرو ایکس (ZRX)

آشنایی با ارز دیجیتال اطلس پروتکل (ATP)

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته