شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال وکس (WAXP)

وکس (WAXP) یک بلاک چین هدفمند است که در سال 2017 منتشر شد و به منظور ایجاد سریعتر، ساده تر و مطمئن تر معاملات تجارت الکترونیکی برای هر یک از طرف های درگیر طراحی شده است. بلاک چین وکس از اثبات سهام تفویضی (DPoS) به عنوان سازوکار اجماع خود استفاده می کند و کاملاً با ایاس سازگار است. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این بلاک چین و سکه بومی آن می پردازیم.

ویژگی های سفارشی و سازوکارهای تشویقی توسعه یافته توسط وکس به منظور بهینه سازی سودمندی بلاک چین به طور خاص برای استفاده در تجارت الکترونیکی، با هدف تشویق به رأی گیری در مورد پیشنهادات است.
وکس مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر بلاک چین است که می توان از طریق آن ها بازارهای اپلیکیشن های غیرمتمرکز و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را ایجاد کرد.
خدماتی مانند کیف پول ابر وکس، SSO و OAUTH از عملیات تجارت الکترونیکی پشتیبانی می کنند. معماری بلاک چین وکس از زمان بلوک 500 میلی ثانیه و تراکنش های بدون کارمزد برای مشتریان پشتیبانی می کند. همچنین از پاداش های رأی دهی برای تشویق مشارکت در انتخاب پیشنهادات توسعه و تولید بلوک استفاده می شود.

چه کسانی بنیانگذار ارز وکس هستند؟

وکس توسط ویلیام کیگلی و جاناتان یانتیس بنیان گذاشته شد.
ویلیام کیگلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تحصیل کرد و سپس در دیزنی کار کرد. پس از ترک دیزنی در اوایل دهه 1990، وی مدرک MBA را در هاروارد دریافت کرد و به یک سرمایه گذار ریسک پذیر تبدیل شد. با گذشت زمان، او مدیرعامل آیدیا لب شد. وی در کنار تاسیس وکس، مدیرعامل مگنتیک است.
جاناتان یانتیس به عنوان مدیر عامل در وکس و به عنوان مدیر عامل در OPSkins کار می کند.

چه چیزی ارز وکس را منحصر به فرد می کند؟

وکس دارای یک پل از WAXP به اتریوم است که به دارندگان توکن های WAXP اجازه می دهد توکن های خود را به WAXE تبدیل کنند، که این یک توکن کاربردی ERC20 مبتنی بر اتریوم است.
کاربرانی که مایل به شرکت در توکنومیک WAX هستند برای بدست آوردن WAXE از طریق پل اتریوم باید توکن های WAXP خود را بسوزانند. سپس آن ها باید توکن های WAXE را در قرارداد توزیع اتریوم سهم گذاری کنند.
WAXG یک توکن حاکمیتی ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که بین سهم گذاران WAXE توزیع می شود. توزیع بر اساس یک جدول زمانی مشخص انجام می شود و متناسب با درصد فعالیت استخر اقتصادی وکس است. در نتیجه دارندگان توکن می توانند بر تخصیص و توزیع ارزش اقتصادی در پلتفرم حاکم باشند.
استخر فعالیت اقتصادی وکس یک قرارداد هوشمند است که درصدی از کارمزدهای تولید شده وکس را جمع می کند و می تواند برای توزیع بین سهم گذاران WAXE به اتر تبدیل شود. همچنین می تواند به دارندگان توکن WAXG که تصمیم به سوزاندن توکن های موجود دارند، داده شود.

چند سکه WAX (WAXP) در گردش وجود دارد؟

عرضه وکس (WAXP) تا فوریه 2021 دارای 1,513,825,734 توکن در گردش است و حداکثر عرضه برابر با 3،770،303،327 سکه می باشد.

امنیت شبکه وکس چگونه است؟

اجماع اثبات سهام تفویضی، شبکه وکس را در برابر فساد یک اقلیت قابل توجه یا تولیدکننده ایمن می کند. دارندگان توکن می توانند با انتخاب انجمن های وکس از طریق رأی دادن در سیستم تأیید مداوم وکس امنیت شبکه را حفظ کنند.
هر 0.5 ثانیه یک بلوک در بلاک چین وکس تولید می شود. به همین ترتیب، یک انجمن وکس مجاز به تولید بلوک در هر زمان مشخص است. اگر یک بلوک در زمان برنامه ریزی شده تولید نشود، بلوک آن شکاف زمانی حذف می شود.
انجمن های وکس در صورت تولید 50 درصد یا کمتر از بلوک های برنامه ریزی شده، پاداش WAX دریافت نمی کنند که این باعث عدم تشویق بلوک های رد شده می شود.
WAX مجموعه کاملی از ابزارهای مبتنی بر بلاک چین را ایجاد کرده است که به هر کسی امکان تجارت فوری و ایمن آیتم های دیجیتالی یا فیزیکی را می دهد.

وکس (WAXP) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

اگر شما علاقه مند به خرید وکس (WAXP) هستید، این کار را می توان در چندین صرافی انجام داد، از جمله هوبی گلوبال، آپ بیت، هیت بی تی سی، بیت هامب و بیت فینکس.
البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400022819MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته