سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا درباره دلار دیجیتال

وزیر خزانه داری آمریکا ضمن صحبت از احتمال ایجاد دلار دیجیتال تحت کنترل بانک مرکزی این کشور، نحوه مقابله با پولشویی فعالیت های غیرقانونی در این حوزه را زیر سوال برد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، جنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا احتمالاً نظر مساعدی درباره بررسی ارز دیجیتال رسمی توسط نهاد های نظارتی این کشور داشته باشد، اما هنوز هم به نظر می رسد که نگرانی های جدی در مورد بیت کوین دارد.

او در مصاحبه ای که امروز با اندرو راس سورکین (Andrew Ross Sorkin) از روزنامه نیویورک تایمز داشت، گفت که منطقی است بانک مرکزی آمریکا دلار دیجیتال را بررسی کند.

یلن بیان داشت که یک دلار دیجیتال تحت کنترل فدرال رزور می تواند منجر به «پرداخت سریعتر، مطمئن تر و ارزان تر» شود. اما در عین حال افزود که مسائل زیادی هست که باید قبل از عرضه احتمالی در نظر گرفته شود.

وی نحوه مدیریت مسائل مربوط به پولشویی و فعالیت های مالی غیرقانونی توسط نهاد های نظارتی در حوزه رمزارز و تأثیر دلار دیجیتال بر بانک ها و فدرال رزرو را زیر سوال برد.


ارز دیجیتال چیست؟


وزیر خزانه داری آمریکا، افزون بر این، از بیت کوین به عنوان یک واسط مبادل انتقاد کرد و از کاربرد آن به عنوان ذخیره ارزشی صحبتی به میان نیاورد.

یلن تصریح کرد: «من فکر نمی کنم که بیت کوین به صورت گسترده ای به عنوان یک مکانیسم تراکنش مورد استفاده قرار گیرد… این یک روش بسیار ناکارآمد برای انجام تراکنش است و میزان انرژی مصرفی در پردازش این تراکنش ها سرسام آور است.»

یلن در مورد رمزارز ها و بیت کوین پیش از انتصابش به عنوان وزیر خزانه داری هم صحبت کرده بود. او در جلسه تأیید انتصاب خود در سنای آمریکا، رمزارز ها را موجب «نگرانی فزاینده» دانست كه به گفته او «عمدتاً برای تأمین مالی غیرقانونی» به کار می رود.

او در اظهارات کتبی بعدی خود نیز به ارتباط میان دارایی های دیجیتال و تأمین مالی غیرقانونی تأکید دوباره کرده بود، اما در عین حال گفته بود که قصد دارد استفاده از دارایی های دیجیتال را در آمریکا برای «فعالیت های قانونی» تشویق کند.

او اولین زنی است که در آمریکا به عنوان وزیر خزانه داری منصوب می شود. یلن پیش از این به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا خدمت کرده است. یلن یک بار بیت کوین «کاملاً غیرمفید» توصیف کرده بود، اما تا زمان انتصابش به سمت جدید، عمدتا درباره رمزارز ها و بلاک چین سکوت کرده بود.

مطالب مرتبط:

وزیر خزانه داری آمریکا: بیت کوین به شدت سوداگرانه است

صرافی ارز دیجیتال آمریکایی معاملات XRP را متوقف می کند

درخواست از دولت آمریکا برای تمرکز بر بلاک چین، رمزارز و دلار دیجیتال

آمریکا و روسیه در صدر فهرست پولشویی رمزارزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته