جمعه 10 فروردین 1403

آزمایش یوآن دیجیتال به نهادهای جدید رسید

گزارش ها حاکی از این بود که «مای بانک» وابسته به شرکت «انت گروپ» به دنبال راه اندازی سیستم ارزی الکترونیکی توسط بانک مرکزی، به آزمایش یوان دیجیتال خواهد پیوست.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، مای بانک طبق ترتیب کلی بانک خلق چین، این آزمایش را به طور پیوسته پیش می برد.

«وی بانک» که توسط شرکت «تنسنت» پشتیبانی می شود نیز در این امر شرکت خواهد کرد. خدمات ارائه شده توسط این دو بانک به زودی به اپلیکیشن یوان دیجیتال بانک خلق چین معرفی می شوند.

کیف پول های الکترونیکی این شرکت ها همان عملکرد شش وام دهنده دولتی شرکت کننده در آزمایش را دارند. وام دهندگان دولتی شامل بانک صنعتی و بازرگانی چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین و بانک چین بودند.


ارز دیجیتال چیست؟


چین آزمایش DCEP را از چند ماه قبل آغاز کرد و تصور می شد این اقدام دولت برای بازپس گیری صنعت پرداخت 45 تریلیون دلاری (293 تریلیون یوان) از غول های پرداخت خصوصی مانند «الی پی»، «تنسنت» و «وی چت پی» است. با این حال، به نظر می رسد که چین در حال گسترش نقش DCEP و تمرکز بر تأمین امنیت شبکه های پرداخت برای استفاده از یوان دیجیتال است.

دو هفته پیش، شهر پکن از صدور 10 میلیون یوان دیجیتال [1.55 میلیون دلار] برای مردم محلی خبر داده بود. این گام برای اینکه کاربران بتوانند استفاده از دارایی دیجیتال را تجربه کنند و در عین حال مصرف آن را در طول جشنواره بهار توسعه دهند، برداشته شد.

با تلاش چین برای تسهیل مصرف یوان دیجیتال خود در سطح ملی و بین المللی، این کشور احتمالاً اولین موردی است که می تواند این ایده را ببیند و آن را قبل از سایر کشور ها اجرا کند.

مطالب مرتبط:

امکان نقد کردن یوان دیجیتال از دستگاه خودپرداز فراهم شد

آزمایش یک کیف پول سخت افزاری بیومتریک برای یوان دیجیتال

یوان دیجیتال چینی چیزی شبیه بیت کوین یا اتریوم نیست

انتشار 10 میلیون یوان دیجیتال در پکن

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته