جمعه 31 فروردین 1403

درخواست از دولت آمریکا برای تمرکز بر بلاک چین، رمزارز و دلار دیجیتال

آیا دولت جدید بایدن-هریس قادر به اجرای یک استراتژی فناوری متمرکز بر بلاک چین، رمزارز و دارایی های دیجیتال خواهد بود؟

یک مؤسسه تحقیقات در گزارشی از دولت ایالات متحده خواست که بر این موضوعات تمرکز کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در میانه بحران کرونا، تلاش دولت بایدن-هریس اجرای راهبردی است که بتواند اقتصاد آمریکا را بازیابی کند. در این میان، به کارگیری فناوری های نوظهور در ضمن تضمین حریم خصوصی داده ها نیز باید از اولویت های بالای کاخ سفید باشد.

دون تاپسکات (Don Tapscott)، رئیس اجرایی مؤسسه تحقیقات بلاک چین (BRI) که اتاق فکر بلاک چین و سایر فناوری های نوظهور است، با اشاره به فرصتی که همه گیری کرونا پیش آورده، تأکید کرد که دولت آمریکا واقعیت های دیجیتال را بپذیرد و چارچوبی جامع را برای رسیدن به موفقیت، عدالت، پایداری، انسجام اجتماعی و حکمرانی خوب ایجاد کند.

او همچنین به سه گانه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری بلاک چین اشاره کرد و گفت که در عصر دوم دوران دیجیتال، رهبران دولتی باید از این فناوری ها در سطح حکومتی آگاهی داشته باشند.

 


تفاوت ارز دیجیتال و رمز ارز و ارز مجازی


تأکید گزارش BRI بر بلاک چین و هویت خودگردان

اندیشکده BRI و اتاق بازرگانی دیجیتال که یک اتحادیه صنفی دارایی های دیجیتال و صنعت بلاک چین است، گزارشی 120 صفحه ای تهیه کرده اند در این باره مقامات دولت ایالات متحده چگونه می توانند در راهبرد فناوری خود بازنگری کنند.

این سند همچنین توضیح می دهد که رهبران چگونه می توانند پیامد های ناخواسته فناوری های نوظهور را، مانند سوء استفاده از داده ها یا کاهش فرصت های شغلی در نتیجه به کارگیری هوش مصنوعی، به حداقل برسانند.

این گزارش پنج اولویت را برای دستیابی به یک راهبرد دیجیتال بلندمدت برای دولت بایدن-هریس مشخص کرده است:

  • به کارگیری امنیت سایبری برای محافظت از هویت و حریم خصوصی
  • درک دلار دیجیتال و دیگر رمزارز ها
  • تعامل با شهروندان و پاسخگو کردن مسئولان
  • برانگیختن اقتصاد نوآوری آمریکا
  • نوسازی خدمات دولتی

با وجود اهمیت تک تک این مسائل، تاپسکات تأکید کرد که فناوری بلاک چین یک لایه بنیادین حیاتی است. برای نمونه، گزارش BRI به افشای ناکارآمدی زنجیره تأمین سنتی در دوران بحران کرونا اشاره کرده و پیشنهاد می دهد که برای ایجاد اعتماد و شفافیت در این زمینه، فناوری بلاک چین باید به کار گرفته شود. واکسیناسیون کرونا نیز مورد دیگری است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

فناوری بلاک چین پیشتر در بریتانیا از سوی نهاد خدمات بهداشت ملی این کشور برای ذخیره واکسن ها کووید-19 به کار گرفته شده و در این راستا، شرکت بلاک چینی Everyware با دولت همکاری داشته است.

در این گزارش آمده است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توفیق چندانی در نوسازی و دیجیتال کردن دولت نداشت، اما تاپسکات ابراز امیدواری کرده که دولت بایدن-هریس در این زمینه نقش مهمتری ایفا کند.

گزارش BRI همچنین بر سوء استفاده شرکت های بزرگ مثل فیسبوک و تلگرام از داده های شهروندان تأکید کرده و احراز هویت دیجیتال و خودگرانی داده های شخصی را از اولویت های آمریکا دانسته است.

مسابقه دلار دیجیتال

گزارش مؤسسه تحقیقاتی بلاک چین ایجاد دلار دیجیتال را نیز از اولویت های دولت بایدن-هریس برشمرده و تأکید می کند که با توجه به پیشتازی چین در ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی، شرکای این کشور به استفاده از یوان به عنوان ارز ذخیره روی آورده اند.

بسیاری از مقام های دولت آمریکا آگاهی کافی از مزیت های رمزارز ها ندارند و این خود می تواند به تعلل در ایجاد دلار دیجیتال بیانجامد.

کریستوفر جیانکارلو (Christopher Giancarlo) رئیس پیشین کمیسیون معاملات کالای آتی ایالات متحده (CFTC) در این باره گفت که پس از کناره گیری از این سمت، روی ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا تمرکز کرده است.

آیا رویا به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

در حالی که گزارش BRI استدلال های معتبری ارائه می دهد، اینکه اولویت های دیجیتال مشخص شده در گزارش در دولت جدید بایدن-هریس قابل اجرا باشد، همچنان محل سوال است.

در دولت جدید آمریکا شماری از افراد آشنا به رمزارز ها که مواضع مثبتی در این باره دارند، به مقام های مختلف مربوط به حوزه امور مالی منصوب شده اند.

جنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری دولت بایدن، نیاز به موارد استفاده قانونی از رمزارز ها و دیفای را تأیید کرده، اما در عین حال درباره سوء استفاده های احتمالی نیز هشدار داده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گری گنسلر (Gary Gensler) استاد مدیریت در دانشگاه MIT را ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور معرفی کرده است.

گفته شده است که گنسلر بیشتر توجه خود را به فناوری بلاک چین، ارز های دیجیتال، فناوری مالی و سیاست های عمومی معطوف کرده است.

تاپسکات گفت که گزارش BRI برای شماری از مقام ها و نهاد های نظارتی آمریکا ارسال شده است. او اطمینان دارد که به رغم وجود مخالفت های احتمالی، این سند راهنمایی برای قانونگذاران خواهد بود.

تاپسکات بیان داشت: «اکنون زمان آن است که دولت ها چرخش کنند. در این گزارش، تمرکز ما بر دولت جدید واشنگتن بوده، اما اطلاعات آن برای کشور های دیگر هم کاربردپذیر است.»

مطالب مرتبط:

اظهار نگرانی وزیر خزانه داری آمریکا، استفاده از رمزارز در تروریسم

اعتراف به کلاهبرداری 90 میلیون دلاری رمزارز در آمریکا

مسابقه سرمایه‌گذاران آمریکایی و ژاپنی برای حضور در بازار رمزارز ها

بایننس آمریکا تراکنش های دلاری و خرید رمزارز را متوقف کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته