پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افت شدید نرخ هش استخر های استخراج بیت کوین در چین

نرخ هش (هش ریت) استخر های بزرگ استخراج چینی به سرعت در حال کاهش است، با این حال دست اندرکاران صنعت ادعا کردند که این کاهش ممکن است موقتی باشد و به زودی بازگردد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، هش ریت شبکه بیت کوین امروز افت سریعی در استخرهای استخراج بزرگ چین تجربه کرد از جمله f2pool با 11.26 درصد، انت پول با 16.23 درصد، بایننس پول با 14.38 درصد و هوبی پول 23.68 درصد کاهش یافتند. این کاهش سریع به دلیل یک کمبود برق دیگر در استان سیچوان عنوان شده است.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


افت شدید نرخ هش استخر های استخراج بیت کوین در چین

کاهش نرخ هش استخر استخراج چند روز پس از رسیدن قدرت هش استخراج شبکه بیت کوین به یک بالاترین سطح تاریخی جدید اتفاق می افتد. از طرف دیگر، قیمت بیت کوین همچنان در زیر 50 هزار دلار قرار دارد. این ارز دیجیتال پس از اعلامیه ایلان ماسک و نگرانی درباره خطرات زیست محیطی آن، فروش گسترده ای را به خود دید.

بیت کوین بیش از یک ماه بود که در یک مرحله ایستایی قرار داشت اما پس از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی جدید 64،837 دلار، اکنون یک اصلاح شدید را ثبت کرده است. فروش های گسترده اخیر به چندین عامل از جمله کاهش علاقه سازمانی نسبت داده می شود.

یک کمبود برق مشابه در چین در ماه گذشته باعث کاهش نرخ هش استخراج با بیش از 25 درصد شد که منجر به فروش گسترده در بازار شد. آخرین کاهش قدرت هش نیز با مناقشات زیادی روبرو شده است زیرا بسیاری ادعا می کنند دلایل مختلفی برای افت قدرت هش وجود دارد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر در زیر 45 هزار دلار با کاهش بیش از 9 درصد در 24 ساعت گذشته قرار دارد. به غیر از بیت کوین، آلت کوین های بزرگ از جمله اتریوم و لایت کوین نیز در 24 ساعت گذشته با کاهش بیش از 5 درصدی مواجه شده اند.

کد خبر: 1400022708MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته