شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش بهای نفت خام با کاهش شدید ذخایر آمریکا

قیمت نفت خام در روز چهارشنبه افزایش یافت و روند روز گذشته را ادامه داد، زیرا پس از آنکه داده های صنعتی نشان داد که ذخایر خام ایالات متحده هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است، چشم انداز صعودی تقاضای سوخت در بزرگترین اقتصاد جهان تقویت شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس آمریکا 48 سنت یا 0.7 درصد افزایش یافت و تا ساعت 04:40 به وقت گرینویچ به بشکه ای 66.17 دلار رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت با افزایش 49 سنتی یا 0.7 درصدی به بشکه ای 69.37 دلار رسید، در حالی که در ابتدای جلسه به بالاترین سطح در 7 هفته گذشته با 69.78 دلار رسیده بود.

پیش از اعلام داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا (API) ، هر دو قرارداد اصلی در روز سه شنبه نزدیک به 2 درصد افزایش یافتند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس مستقر در سنگاپور گفت: «به نظر می رسد قیمت نفت خام با توجه به آمارهای موسسه نفت آمریکا با کاهش انبوه ذخایر نفت خام و بنزین پشتیبانی می شود.»

«با کاهش محدودیت های کرونایی در مناطقی از ایالات متحده و بریتانیا، چشم انداز تقاضای انرژی روشن تر می شود، که به جبران نگرانی ها در مورد تقاضای کمتر از سوی هند و ژاپن کمک می کند. فصل رانندگی در تابستان آینده ممکن است تقاضای سوخت را بیشتر کرده و از قیمت نفت حمایت کند.»

بر اساس دو منبع بازار، آمار موسسه نفت آمریکا نشان داد ذخایر خام 7.7 میلیون بشکه در هفته منتهی به 30 آوریل کاهش یافته است. پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بیش از سه برابر کمتر از این مقدار بود.

معامله گران اکنون در انتظار داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند که در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ روز چهارشنبه ارائه می شود تا ببینند آیا داده های رسمی نیز چنین افت بزرگی را نشان می دهد یا خیر.

ویوک ظار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع در یادداشتی گفت: «اگر توسط اداره اطلاعات انرژی هم تأیید شود، این بیشترین افت هفتگی در اطلاعات رسمی از اواخر ژانویه را نشان می دهد.»

افزایش قیمت نفت نزدیک به بالاترین سطح در حدود دو ماهه اخیر توسط واکسیناسیون گسترده در ایالات متحده و اروپا پشتیبانی شده است که زمینه را برای رفع محدودیت ها و افزایش سفرهای هوایی فراهم کرده است. این ها موجب جبران کاهش تقاضا از سوی هند می شود که با افزایش شدید موارد ابتلا دست و پنجه نرم می کند.

کد خبر: 1400021502MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته