جمعه 31 فروردین 1403

افزایش بهای نفت با کاهش ذخایر ایالات متحده

بهای نفت خام روز چهارشنبه صعود کرد، زیرا داده های صنعتی نشان داد که ذخایر نفتی ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته و اوپک چشم انداز تقاضای نفت را افزایش داده است، اما نگرانی ها در مورد ویروس کرونا و رشد منابع انرژی افزایش یافته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت پس از افزایش 39 سنتی در روز سه شنبه، تا ساعت 04:21 به وقت گرینویچ با 42 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 64.09 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 40 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 60.58 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که سه شنبه 48 سنت افزایش یافته بود.

نشانه های بهبود اقتصادی قوی در چین و ایالات متحده دلیل اصلی افزایش قیمت نفت است، اما نگرانی در مورد توقف و کندی روند واکسیناسیون در سراسر جهان و افزایش شدید تعداد مبتلایان کووید 19 در هند و برزیل باعث محدود شدن این افزایش قیمت شده است.

واندانا هاری، تحلیلگر انرژی در وندا اینسایتس، گفت: «تداوم شکست در اجرای واکسیناسیون و افزایش موارد ابتلای جهانی نزدیک به اوج ژانویه، احتمالاً در کوتاه مدت باعث محدودیت افزایش بهای نفت خواهد شد.»

وی افزود: «تضعیف دلار آمریکا همچنین در روزهای اخیر فشار ملایمی به سمت بالا ایجاد کرد اما هنوز هیچ محرک بزرگ صعودی برای آزاد سازی نفت خام از این محدوده قیمت وجود ندارد.»

با تضعیف دلار، که روز چهارشنبه به پایین ترین سطح در سه هفته گذشته رسید، خرید نفت خام برای کشورهایی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند ارزان تر می شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی خود را در مورد رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری اصلاح کرد، و اکنون انتظار دارد که تقاضا در سال 2021 با رشد 5.95 میلیون بشکه در روز همراه باشد، که 70،000 بشکه در روز نسبت به پیش بینی قبلی در ماه گذشته افزایش یافته است.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی گفتند: «این پیش بینی خوبی برای بازار بود، در هنگامی که همه درباره کاهش تقاضا ناشی از پاندمی نگران بودند.»

در ادامه حمایت از بازار در روز چهارشنبه، منابع گفتند که اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می دهد ذخایر خام در هفته منتهی به 9 آوریل 3.6 میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز حدود 2.9 میلیون بشکه کاهش را نشان می داد.

معامله گران منتظرند ببینند که آیا داده های ذخایر رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز چهارشنبه با این دیدگاه مطابقت دارد یا خیر.

در شرایطی که اوپک و متحدانش قصد دارند عرضه بیشتری را از ماه مه داشته باشند، با توجه به نگرانی در مورد افزایش تولید نفت در ایالات متحده و افزایش عرضه از ایران، دستاوردهای بازار محدود می شود.

EIA گفت این هفته انتظار می رود میزان تولید نفت شیل با افزایش 13000 بشکه در روز تا ماه مه به 7.61 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

کد خبر: 1400012503MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته