جمعه 31 فروردین 1403

کاهش کارمزدهای اتریوم با تغییر بات ها توسط کاربران

کارمزدهای اتریوم در دو هفته اخیر حدود 50 درصد کاهش داشته و تحلیلگران آن را به تغییر بات ها توسط معامله گران نسبت می دهند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، میانگین تراکنش های اتریوم (ETH) در دو هفته حدود 50 درصد کاهش یافته و از سقف دو هفته ای 22.9 دلار به کف 11.4 در روز یکشنبه رسید.


اتریوم (Ethereum) چیست و چگونه کار می کند؟


تحلیلگران این کاهش را به تغییر نوع بات هایی که معامله گران استفاده کرده اند نسبت می دهند. معامله گران فلش بات ها (flashbot) را جایگزین بات های حراج گس اولویت دار (priority gas auction – PGA) کرده اند. این بات ها با بالا بردن قیمت گس پیشنهادی برای تراکنش ها، باعث افزایش کارمزد تراکنش می شدند.

تحلیلگران در میان دیگر عوامل بالقوه به احتمال مهاجرت کاربران از اتریوم به بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و همچنین کاهش کلی در استفاده از اتریوم اشاره کرده اند.

اما به رغم کاهش کارمزد تراکنش های اتریوم در روزهای اخیر، این مقدار کارمزد نیز به لحاظ استانداردهای تاریخی و همچنین با توجه به افزایش قیمت اتر (ETH) همچنان بالا است. روز سه شنبه هم با ثبت رکورد تاریخی جدید در قیمت اتر، باز هم کارمزدها بالا رفت.

اواخر ماه فوریه، به دلیل بالا رفتن ترافیک شبکه که ناشی از افزایش تقاضا برای توکن های تعویض ناپذیر (NFT) و افزایش محبوبیت پلتفرم های دیفای بود، کارمزد تراکنش های اتریوم به سقف تاریخی 38 دلار رسید.

در ماه مارس کارمزد تراکنش اتریم باز هم پایین آمد اما در 31 مارس بار دیگر به 22.9 دلار افزایش یافت. از آن زمان، به ویژه در هفت روز گذشته، کارمزدها تا حدودی سقوط کرده است.

در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی که مباحثی پیرامون این کاهش کارمزد اتریوم مطرح شده، صحبت از این است که علت این کاهش تغییر بات های مورد استفاده توسط معامله گران و ماینرها است.

گزارش ها حاکی است که معامله گران اقدام به دامپ بات های PGA کرده و به فلش بات ها منتقل شده اند. بات های PGA توسط معامله گران آربیتراژ برای رصد رفتار رقبا و افزایش قیمت پیشنهادی برای کارمزد تراکنش های خودشان به کار می رود تا اولویت معاملات خود را بالا ببرند. به عبارت دیگر، آن ها باعث افزایش کارمزد می شوند.

برخی دیگر از کاربران مهاجرت افراد ناراضی از کارمزدهای بالای اتریوم به بایننس اسمارت چین را دلیل این کاهش دانستند. البته این نظر با گزارش هایی مبنی بر افزایش رویکرد به بایننس اسمارت چین به خاطر کارمزدهای اتریوم مطابقت دارد.

همچنین، این ایده مطرح شده است که یک کاهش کلی در استفاده از شبکه اتریوم عامل این امر است. رایان برکمنز (Ryan Berckmans)، توسعه دهنده اتریوم، نیز پیشتر گفته بود که حجم NFTها در چند هفته گذشته کاهش یافته است.

اما تحلیل منصفانه تر این است که همه این عوامل احتمالا در مجموع باعث کاهش کارمزد تراکنش های اتریوم بوده است. رویدادی که می تواند باعث افزایش قیمت اتر شود.

با این حال کارمزدها همچنان به لحاظ تاریخی بالا است.

کد خبر: 1400012504AAMMMF

مطالب مرتبط:

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

اتریوم ٢ چیست؟ هر آنچه باید بدانید

آموزش استخراج اتریوم و معرفی بهترین کارتهای گرافیک ماینینگ

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته