پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا با عقب نشینی سوددهی اوراق قرضه آمریکا

روز سه شنبه همزمان با کاهش بیشتر سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا ، قیمت طلا که پیش تر به پایین ترین سطح 9 ماهه رسیده بود، امروز افزایش یافت و جذابیت برای نگهداری شمش بازگشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا 0.3 درصد افزایش یافت و به 1،686.86 دلار رسید. قیمت ها در روز دوشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت و به 1،676.10 دلار رسید، که کمترین میزان از 5 ژوئن بود.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.4 درصد صعود به 16684.20 دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: «خریدارانی که ارزان می خرند پس از سقوط 1.15 درصدی شبانه ظهور کردند و سوددهی اوراق قرضه ایالات متحده اندکی کاهش یافته است که این امر از فلزات گرانبها پشتیبانی می کند.»

«از لحاظ کوتاه مدت طلا دچار فروش بیش از حد می شود که موقتا از آن پشتیبانی می کند، با این حال سود در ناحیه 1700 دلار محدود می شود.»

سوددهی 10 ساله اوراق خزانه داری آمریکا با کاهش روبرو شد و جذابیت نگهداری طلا را افزایش داد.

افزایش مداوم سوددهی اوراق قرضه باعث می شود که نگه داشتن طلا از جذابیت کمتری برخوردار باشد زیرا سرمایه گذاران معمولاً به سمت دارایی هایی که به صورت بهره یا سود سهام درآمد ثابت ایجاد می کنند، گرایش پیدا می کنند.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا، گفت: «در شرایط افزایش سوددهی ایالات متحده، بهبود رشد، تولید واکسن، و داشتن امیدواری بیشتر برای رشد سرمایه گذاران؛ تقاضا برای پناهگاه های امن افزایش خواهد یافت.»

انبوهی از اقدامات محرک در سراسر جهان برای مهار عواقب اقتصادی پاندمی، نگرانی ها درباره افزایش احتمالی تورم را افزایش داده و به سوددهی اوراق قرضه کمک می کند.

در حالی که بانک مرکزی فدرال ایالات متحده افزایش سوددهی را تاکنون ناچیز ارزیابی کرده است، بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه درباره مداخله در این زمینه بحث خواهد کرد. شاو گفت، بانک ها باید سعی کنند تعادل در سوددهی را به شکلی معقول و با سرعت معقول در مقایسه با بهبود فعالیت اقتصادی برقرار کنند و بنابراین ممکن است در این مسیر اصلاحاتی ایجاد شود.

دارایی های بزرگترین صندوق قابل معامله با مبادلات طلا در جهان، SPDR Gold Trust GLD روز دوشنبه به پایین ترین سطح از آوریل 2020 سقوط کرد.

هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش به 25.23 دلار رسید. پالادیوم 0.3 درصد صعود کرد و به 2321.48 دلار رسید. پلاتین با افزایش 0.8 درصدی به 1144.63 دلار رسید.

کد خبر: 1399121904MGMMMF

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته