جمعه 10 فروردین 1403

انتشار 10 میلیون یوان دیجیتال در پکن

در ادامه آزمایش ارز و سامانه پرداخت دیجیتال در چین، پکن برای مشارکت شمار بیشتری از مردم در این فرایند، 10 میلیون یوان دیجیتال به ارزش 1.55 میلیون دلار به شهروندان خود می دهد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از امبکریپتو، چین در ارتباط با ارز دیجیتال رسمی خود، یوان دیجیتال، پیشرفت چشمگیری داشته و در حال آزمایش این ارز در سطوح گسترده بوده است. اخیرا آزمایش سامانه پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال (DCEP) در پکن و شانگهای انجام شد که هدف از آن، ترویج این ارز دیجیتال پیش از انتشار رسمی آن بود که گفته می‌شود در آینده نزدیک روی خواهد داد.
در همین راستا، پکن اعلام کرد که 10 میلیون دیجیتال یوان به ارزش 1.55 میلیون دلار به شهروندان خود می دهد. به این شکل، کاربران می توانند با استفاده از یوان دیجیتال خود در طول جشن های بهاره به ترویج آن هم کمک کنند. چین این ارزهای دیجیتال را در کیف پولی موسوم به «پاکت قرمز» مجازی منتشر می کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

براساس بیانیه نهاد مالی محلی پکن، 50 هزار پاکت قرمز دیجیتال که در هر کدام 200 یوان دیجیتال هست، در یک قرعه کشی در دهم فوریه به شهروندان پکن اعطا می گردد. دریافت کنندگان می توانند یوان دیجیتال خود را تا 17 فوریه در فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی خرج کنند.
دست کم 100 فروشگاه فیزیکی در مجتمع تجاری وانگفوژینگ در کنار فروشگاه های آنلاین موجود در پلتفرم JD.com پذیرای یوان دیجیتال هستند.

چین برنامه ریزی کرده است که در بازیهای زمستان و در المپیک 2022 بتواند برای استفاده گردشگران یوان دیجیتال منتشر کرد. در همین راستا، موسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی چین با سامانه جهانی پرداخت سوئیفت (SWIFT) مشارکتی را آغاز کرده تا برای پرداخت های بین المللی نیز هماهنگی های لازم را انجام دهد.
چین مدت ها در تلاش بوده که یوان را به جایگاه بین المللی رسانده و از زیر سایه دلار خارج کند. پیشرفت یوان دیجیتال می تواند نشانه ای از این موضوع باشد و ممکن است چین با تکمیل سامانه های لازم در داخل کشور و در عرصه بین المللی، به زودی به این هدف خود برسد.

مطالب مرتبط:

هشدار ناظر مالی کرواسی درباره کلاهبرداری با یوان دیجیتال

ادامه آزمایش یوان دیجیتال چین با اجرای مرحله سوم

طرح آزمایشی یوان دیجیتال در خودپردازهای چین

۱۴۰ هزار تراکنش در آزمایش یوان دیجیتال انجام شد

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته