چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نگرانی دولت چین از انتقال غیر قانونی دارایی از طریق ارز دیجیتال

رییس سازمان دولتی مبادلات خارجی چین، اخیرا نگرانی خود درباره انتقال غیر قانونی دارایی در خارج از طریق ارزهای را ابراز کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گی، نظر آقای «زوآن چانگننگ» توسط بلاگ رسمی وی منتشر شد. زوآن با اشاره به افزایش ارزش بیت کوین و استفاده معامله کنندگان چینی از آن برای انتقال سرمایه به خارج از مرز چین نوشت:  «در چین پول مردم را به بیت کوین تبدیل می کنند، بیت کوین را از طریق اینترنت به گروه های خارجی می فروشند، و ارز های خارجی را در حساب های خارجی برداشت می کنند. در حال حاضر هیچ گونه قوانین رگولاتوری در چین وجود ندارد و این کار را برای نظارت بر معاملات خارجی مشکل می کند.»

چین به دنبال اعمال سخت گیری بر روی فعالیت های معاملاتی خارجی

ارز های دیجیتال از سال 2014 در چین غیر قانونی اعلام شدند و در سال 2017 این کشور همچنین اقدام به تعطیلی تمام صرافی های ارز دیجیتال فعال نمود. با تمرکز بر روی ارز دیجیتال ملی یعنی یوآن دیجیتال و شروع به کار قریب الوقوع آن، چین به این نتیجه رسیده که مسدود کردن ارز دیجیتال غیر ممکن است.

زوآن در بلاگ شخصی خود از دولت چین خواست که از رگولاتوری های ارز دیجیتال مانند برنامه ساعت شنی در بریتانیا الگو برداری کرده و شروع به سخت گیری بر روی فعالیت های معاملاتی خارجی کنند.

چین به عنوان یک دولت اقتدارگرا مایل به نفوذ رمز ارز های غیر متمرکز در سیستم مالی موجود نبود، با این حال با مسدود کردن آن به جای رگولاتوری کردن آن اکنون دست به گریبان انتقالات دارایی غیر قانونی از طریق رمز ارز شده است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته