پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیستم اوراق قرضه غیر متمرکز چیست؟

سیستم اوراق قرضه غیر متمرکز ، یک بازار قرضه توکنیزه شده را مبتنی بر اصول اقتصاد غیر متمرکز ایجاد می کند. در این سیستم اوراق قرضه به صورت وجوه توکنیزه شده (رمزارزها) در اختیار قرض گیرنده قرار داده می شود.


بلاک چین چیست؟


قرض گیرنده نیز بنا به مفاد قرارداد باید وجه التزام (وجه گرویی) متناسب با میزان وجه اوراق قرضه را در اختیار قرض دهنده قرار دهد.

سیستم های اوراق قرضه غیرمتمرکز

وام های رمزارز با وثیقه و وجه التزام کمتر

در روش سنتی، گرفتن وام مستلزم ارائه مال گرویی متناسب با میزان وام است اما در روش های نوین اقتصاد غیر متمرکز، وجه التزام نقش کمرنگی در فرایندهای قرضه بازی می کند.

اگر رمزارزها وارد فرایندهای اوراق قرضه و سیستم های وام دهی شوند می توانند گردش پول را در سطح کلان پویاتر کنند.

در سیستم های اوراق قرضه رمزارز سهمیه وجه التزام میزان 150 درصد اصل وام است. در این سیستم ها اصولاً به قدرت نقدینگی وجه التزام توجه نمی کنند.

در این روش قرض کنندگان می توانند میزان وام مساعده را برای افزایش قدرت خرید خود از سیستم اوراق قرضه دریافت کنند.

در سیستم اوراق قرضه غیر متمرکز کاربران می توانند به عنوان ضامن پرونده عمل کنند، به این ترتیب اگر سیستم قرضه و شخص قرض گیرنده نتواند به تعهدات خود مبتنی بر مفاد قرارداد قرضه عمل کند.

به عبارتی نتواند قرض خود را در موعد مشخص تأدیه کند، قرض دهنده می تواند وجه التزام قرض گیرنده را با قیمت پایین تر خریداری کند.

مدیر ارشد اجرایی مین فرم در مصاحبه اخیر خود سیستم اوراق قرضه غیر متمرکز را به خونی تشبیه کرد که در شریان های جامعه در جریان است.

در این میان و در سیستم های قرضه گاهی اوقات شاهد این هستیم که قرض دهندگان نمی توانند به مفاد قرارداد خود پایبند باشند، همین موضوع باعث ایجاد لختگی و خون مردگی در رگ های اجتماع های بانکی و پولی می شود.

سیستم های قرضه غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین این امکان را فراهم می کند تا قرض دهنده و قرض گیرنده سرمایه های راکد را دوباره وارد چرخه تولید کنند.

مطالب مرتبط:

برنامه غیرمتمرکز (Dapp) چیست؟

خطرات زندگی غیرمتمرکز وب در جهان متمرکز

ضرورت غیرمتمرکزسازی اینترنت به دست غول‌های فناوری

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته