سه‌شنبه 28 فروردین 1403

بانک مرکزی فرانسه ارز دیجیتال خود را آزمایش کرد

بانک مرکزی فرانسه (Banque de France) ارز دیجیتال خود را با پرداخت بین بانکی به مبلغ 2 میلیون یورو روی یک بلاک چین خصوصی با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، بانک مرکزی فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که این پرداخت آزمایشی از طریق یک بلاک چین خصوصی که توسط شرکت SETL مستقر در بریتانیا تامین شد، انجام گرفته است.

بانک مرکزی فرانسه از پلتفرم مدیریت دارایی Iznes متعلق به SETL و همچنین موسسه های مالی نظیر Citi، CACEIS، Groupama AM، OFI AM و DXC در فرایند این پرداخت استفاده کرد.

بانک مرکزی فرانسه همچنین گفت که اقدامات آزمایشی دیگری تا اوایل سال جاری میلادی انجام خواهد شد و این فرایند کمک شایانی به تحقیقات جاری پیرامون ارز دیجیتال بانک مرکزی فرانسه خواهد کرد.

«فرانسوا ویلروی دوگالهو» رییس بانک مرکزی فرانسه اظهارات خوش بینانه ای درباره منافع احتمالی ایجاد و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی در این کشور داشته است.

بانک مرکزی فرانسه در سال 2020 ضمن انتشار فراخوانی برای نرم افزارهای آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی، هدف از آن را کمک به افزایش درک این بانک از خطرات و مکانیسم ارز دیجیتال رسمی و ارتقای گفتمان موجود پیرامون ارز دیجیتال منطقه یورو عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته