پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بانک های روسیه حساب های مرتبط با رمزارز را مسدود می کنند

بانک مرکزی روسیه به بانک های این کشور اختیار مسدود کردن حساب های حقیقی و حقوقی مرتبط با تراکنش های رمزارزی را داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، بانک مرکزی روسیه مقررات جدیدی را وضع کرده که براساس آن بانک های این کشور اختیار دارند اگر تشخیص دهند هر حساب متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی با تراکنش رمزارزی در ارتباط بوده، اقدام به مسدود کردن حساب کنند.

بانک مرکزی روسیه در اطلاعیه خود گفته است که تراکنش های بانکی مرتبط با معاملات رمزارزی معمولا «معاملات یک طرفه با حجم بالا» هستند و می توان آن ها را در دسته «تراکنش های مشکوک» مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم قرار داد.

مقررات جدید بانک مرکزی روسیه از ماه اکتبر سال جاری میلادی اجرایی می شود. پیش نویس این مقررات در ماه اکتبر سال گذشته تهیه شده بود و اکنون تایید وزارت دادگستری این کشور را نیز دریافت کرده است.

اعلام این مقررات چند روز پس از آن صورت می گیرد که مسکو در قانونی جدید، استفاده از رمزارز در پرداخت ها را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته