پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

بهای نفت نزدیک به بالاترین حد یک ماه گذشته

قیمت نفت در روز پنجشنبه کاهش یافت، اگر چه نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه قرار دارد، زیرا پس از آنکه آژانس انرژی جهانی و دیگران پیش بینی تقاضای نفت از سوی اقتصاد های بزرگ در حال بهبود از پاندمی را افزایش دادند، قیمت معاملات آتی در جلسه قبل جهش کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، بهای نفت خام برنت پس از افزایش 4.6 درصدی در روز چهارشنبه و بسته شدن در بالاترین قیمت از 17 مارس، تا ساعت 01:29 به وقت گرینویچ روز پجشنبه با افت 21 سنتی یا 0.3 درصدی در هر بشکه به 66.37 دلار رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده با 25 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 62.9 دلار در هر بشکه رسید که در جلسه قبلی 4.9 درصد افزایش داشت.

اداره اطلاعات انرژی (EIA) روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته 5.9 میلیون بشکه کاهش یافت، بیش از دو برابر انتظار تحلیلگران برای کاهش 2.9 میلیون بشکه ای. ذخایر خام ساحل شرقی ایالات متحده نیز به پایین ترین سطح رسید.

تحلیلگران Citi Research در یادداشتی گفتند: «ما شاهد کاهش شدید ذخایر هستیم در حالی که قرار است خروجی پالایشگاه ها در ماه های آینده به شدت افزایش یابد.»

در گزارش EIA آمده است: بنزین عرضه شده در بازار هفته گذشته، بر اساس شاخص مصرف سوخت ایالات متحده، به 8.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان از ماه اوت است.

براساس گزارش ماهانه IEA ، تقاضا و عرضه جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی پس از ناپدید شدن تقاضا در سال 2020 با افزایش موارد کووید 19، قرار است متعادل شود.

تولیدکنندگان ممکن است برای تأمین تقاضا نیاز به تولید بیش از 2 میلیون بشکه در روز داشته باشند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، که همزمان با تولیدکنندگان دیگر مانند روسیه از افزایش عرضه خودداری می کند، این هفته پیش بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال جاری افزایش داد.

به گفته این سازمان، اوپك انتظار دارد كه تقاضا 70 هزار بشكه در روز نسبت به پیش بینی ماه گذشته افزایش یابد و تقاضای جهانی نیز در سال 2021 با 5.95 میلیون بشكه در روز افزایش یابد.

کد خبر: 1400012603MGMCMH

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته