پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش ارزش طلا در انتظار انتشار داده های بیکاری آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با تضعیف دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه گذاران برای مشاهده وضوح بیشتر در بهبود بزرگترین اقتصاد دنیا منتظر اعلام تعداد بیکاران هفتگی ایالات متحده و داده های فروش خرد ماه مارس بودند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 03:32 به وقت گرینویچ با افزایش 0.1 درصدی به 1738.38 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد رشد به 1739.20 دلار در هر اونس رسید.

یینگتائو جین، تحلیلگر گروه استون ایکس، گفت: «تضعیف دلار پس از سخنرانی بانک فدرال و تمایل بانک مرکزی برای تحمل تورم بیشتر، باعث حمایت از طلا می شود.»

«افزایش اندک شاخص سوددهی خزانه داری در صبح امروز، و تغییر جهت سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال، پس از آنکه ارزش بیت کوین در روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود رسید، فشارهای نزولی را بر روی این فلز اعمال می کنند.»

دلار در برابر ارزهای رقیب به کمترین میزان در سه هفته گذشته نزدیک شد، در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا پس از رسیدن به پایین ترین سطح در سه هفته گذشته در روز چهارشنبه، اندکی افزایش یافت.

دلار ضعیف تر، طلا را برای خریداران خارج از ایالات متحده ارزان تر می کند، از طرف دیگر، افزایش سوددهی فرصت نگهداری این فلز بدون بازده را افزایش می دهد.

رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، جروم پاول، گفت که بانک مرکزی قبل از اقدام به افزایش نرخ بهره، خرید ماهانه اوراق قرضه خود را کاهش می دهد و توضیح داد که رشته اصلاحات سیاست های پولی حداقل چند ماه یا چند سال به طول می انجامد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده و داده های فروش خرد در ماه مارس هستند که در اواخر روز منتشر می شود.

روز چهارشنبه بیت کوین به رکورد بالایی رسید زیرا کوین بیس گلوبال پس از معرفی در نزدک تقریبا 100 میلیارد دلار ارزش داشت.

اوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز، در یادداشتی گفت: «اگرچه طلا در سال 2021 نسبت به سال 2020 بیشتر جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست داده است، اصلاح شدید قیمت ها همچنان به عنوان فرصت های خرید مشاهده می شوند.»

نقره با 25.40 دلار ثابت ماند و پالادیوم با 0.6 درصد افزایش به 2،692.09 دلار رسید. پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1،171.39 دلار رسید.

کد خبر: 1400012602MGMCMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته