جمعه 10 فروردین 1403

بیت کوین وارد فاز اصلاح قیمتی شد

قیمت بیت کوین در زمان تنظیم این گزارش تا زیر 33000 دلار افت کرد ، در حالی که هفته گذشته به بیش از 42000 دلار و بالاترین سطح خود رسیده بود. طبق آخرین پیش بینی تیم تحلیلی سکه نیوز، این قیمت به عنوان سقف قیمت در هفته ها و ماه های اخیر ثبت شد.

گفتنی است سایر رمزارزها، از جمله اتریوم (اتر) و لایت کوین ها نیز در ماه های اخیر دستاوردهای بزرگی را تجربه کرده اند ، بنحوی که برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند رمزارزها تنها مرحله اولیه یک بازار گاوی را پشت سر گذاشته اند. اگرچه، هنوز برای اثبات این ادعا نیز کمی زود است.

آخرین روند بازار به شدت صعودی (گاوی) بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بود که با افزایش قیمت به حدود 20،000 دلار رسیده بود و اصلاح عمیقی(بازار خرسی) به دنبال آن انجام شد. این بازار، مشهور به نوسانات ناگهانی است ، همچنان که در اوایل این هفته دیدیم که در عرض فقط چند ساعت حدود 6000 دلار سقوط کرد.

اتفاقات گذشته در روند معاملاتی و قیمتی بیت کوین نشان داده که باوجود تمام تحلیل های تکنیکال، این نهنگ ها و نظام سرمایه داری پشت سر آنها هستند که نهایتا قادرند با عرضه تعداد محدودی از دارایی خود در این رمزارز، تمامی تریدرها را شوکه کرده و بازار را دچار تزلزل کنند. مشابه آنچه در هفته اخیر شاهد آن هستیم. این عرضه ها بعضا با رنج های منفی در بازار همراه شده و تغییر روند ها را نیز در پی خواهد داشت تا جایی که اصلاح را در کوتاه مدت تبدیل به ریزش کند.

چارت از coindesk

تحلیل تکنیکال بیت کوین به زبان ساده؛ اصلاح یا ریزش؟

به گفته تحلیلگران، بیت کوین وارد مرحله اصلاح شده و این کاهش قیمت هنوز کاملا به معنی شروع روند نزولی در بیت کوین نیست و زمانی شروع روند نزولی تایید می شود که قیمت زیر محدوده حمایتی ۳۲۰۰۰ دلار نفوذ کرده و تثبیت شود. و اگر نتواند این محدوده را باز پس گیرد، همین حمایت تبدیل به مقاومت می شود.

در صورت صعود مجدد قیمت، اولین مقاومت در محدوده ۳۸۰۰۰ دلار خواهد بود و با عبور از آن ها بیت کوین می تواند به روند صعودی ادامه دهد و تا ۳۹۲۰۰ دلار مقاومت مهمی بر سر راه نخواهد داشت. درعین حال، ابتدا باید دید این ارز از کجا قصد بازگشت دارد.

نتیجتا”، آنچه برای سرمایه گذاری و ترید حائز اهمیت است، تلفیق تحلیل های مختلف اعم از تکنیکال و بنیادی و مهمتر از آن دانش بازارخوانی است. و آگاهی از گذشته ارزهای دیجیتال که در بالا به آن اشاره کردیم. یادمان باشد، حرفه ای ها تا از بازگشت به روند صعودی اطمینان حاصل نکنند سرمایه خود را با ریسک های مختلف درگیر نمی کنند.

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته