شنبه 1 اردیبهشت 1403

نیمی از تجارت دارایی‌های دیجیتال دنیا در آسیا انجام می‌شود

تحقیقی جدید نشان می دهد حجم فعالیت بازاری آسیا در حوزه رمزارز به اندازه کل اروپا و آمریکا است. همچنین در شرق آسیا و به خصوص در چین تجارت های بزرگتر انجام می شود، به طوریکه ۹۰ درصد حجم معاملات بالای ۱۰ هزار دلار است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، تحقیقی توسط موسسه مساری (Messari)  چشم انداز رمزارز درآسیا را بررسی و اعلام کرد تقریبا نیمی از تبادلات دارایی های دیجیتال در این منطقه انجام می شود.  همچنین از ۱۰ یونیکورن رمز ارز بزرگ جهان، ۶ مورد آن در قاره آسیا قرار دارند.

این گزار نوشته «میرا کریستانتو» است و تایید می کند چین، ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ و سنگاپور با انبوهی از نقدینگی رهبران این صنعت نوپا هستند. او معتقد است کشورهای آسیایی دیگر نیز پتانسیل زیادی در این مقیاس دارند.

کریستانتو در بخشی از این گزارش می نویسد: «۶۰ درصد جمعیت جهان در آسیا زندگی می کند، شرکت های زیربنایی در سراسر جهان برای ورود به بازارهای در حال رشد آماده اند.»

در این گزارش به سلطه چین بر فعالیت نهنگ ها و تجارت های بزرگ تر نیز اشاره شده و در این باره آمده است:در شرق آسیا و به خصوص در چین تجارت های بزرگتر انجام می شود، به طوری که ۹۰ درصد حجم معاملات بالای ۱۰ هزار دلار است. کشورهای شرق آسیا در معاملا طیف وسیعی از دارایی ها در بازه میان مدت شرکت می کند. حال آنکه در شمال آمریکا تمرکز مبادلات روی دارایی های بلند مدت بیت کوینی است.

در تحقیق مذکور با اشاره به اطلاعات شرکت کانالیس آمده است طی ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۰ میلادی، ۴۳ درصد فعالیت های رمزارزی جهان در این منطقه اتفاق افتاده یا به عبارتی در این بازه تراکنش هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار انجام شده است. فعالیت های رمزارزی فقط در آسیا معادل کل آن در آمریکا و اروپا است.

طی بازه شکوفایی رمزارز در این اواخر، چندعملیات فروش در بازارهای آسیا سبب شد در شبکه های اجتماعی به نقش آسیا در تاثیرگذاری بر بازارها بررسی شود.

این گزارش نشان داد که سرمایه گذاری بازاری بیش از۴۰ درصد از ۲۰ پروژه برتر توکن دنیا در آسیا است. این درحالی است که در پایان ۲۰۱۹ میلادی از ۱۰ شرکت برتر رمزارز جهان فقط ۶ مورد در آسیا قرار دارند.

این شرکت ها بینانس، کانا، بلک، ایبانگ و لیکویید هستند . با وجود تضاد فشار قانونی از سوی دولت، چین به عنوان یک مرکز بلاک چین نصبت شده و قرار است نخستین ارز دیجیتال بانکی را نیز ارائه کند. شبکه های اجتماعی نیز به طور حتم متوجه تاثیر چین بر بازارهای رمزارز شده اند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته