شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزش ترید ارزهای دیجیتال، تریدر (Trader) کیست؟

معاملات ارزهای رمزنگاری شده در چند سال اخیر به شدت در حال افزایش است و به بحث جذابی در محافل تبدیل شده است. در این مقاله از سکه نیوز هر آنچه از معاملات ارزهای رمزنگاری شده باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.
روش های مختلفی برای انجام معاملات ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد. این مقاله یادگیری روشهای مختلف را برای کاربر آسان می کند.

در پایان مطالعه این مقاله، کاربر می تواند یک روش مناسب و یک استراتژی درست را برای ترید ارزهای دیجیتال انتخاب کند و با به کارگیری به روز ترین روش ها به ترید در این صنعت بپردازد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


 تریدر (Trader) کیست؟

تریدر (Trader) کسی است که از تغییرات کوتاه مدت قیمت در بازار ارزهای رمزنگاری شده، آلت کوین ها (Altcoin) و توکن ها (Token) سود کسب می کند. البته هدف کلی این است که در زمان پایین آمدن قیمت خرید کند و در صورت افزایش قیمت اقدام به فروش کند.

ترید (Trade) چیست؟

ترید (Trade) یا معامله می تواند سودآور باشد و بسیاری از افراد با انجام این کار ثروت کسب کرده اند. برای تبدیل شدن به یک تریدر  ارزهای رمزنگاری شده موفق، تریدر می بایست پنج نکته مهم را در نظر بگیرد که در ابتدای این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

  1. رابطه بین ریسک و پاداش (Risk and Reward)
    یک تریدر موفق ارزهای رمزنگاری شده باید رابطه بین خطر و پاداش را درک کند. مدیریت ریسک، نوسانات و احتمال نتایج منفی برای ترید را اندازه گیری می کند. با این حال، یک تریدر موفق هرگز نباید از ریسک فرار کند زیرا ریسک و بازده بالقوه با هم ارتباط مستقیم دارند. هر چقدر تریدر ریسک بیشتری انجام دهد، البته به شرطی که حساب شده و دقیق باشد، پاداش او نیز بیشتر خواهد بود.
  2. تجزیه و تحلیل تکنیکال
    بسیاری از تریدرهای ارزهای رمزنگاری شده برای شناسایی و پیش بینی روندها و الگوهای تغییر ارزش یک رمزارز، به تجزیه و تحلیل فنی روی می آورند. تجزیه و تحلیل فنی تا حدودی به سرمایه گذاران کمک می کند تا سطح کلیدی حمایت و مقاومت را پیدا کنند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان و غیر قابل پیش بینی است و در بسیاری از موارد این گونه تحلیل ها نتیجه چندان دقیقی نخواهند داشت. برخی از تریدرها از این اطلاعات برای تعیین بهترین زمان ورود یا خروج از معاملات استفاده می کنند.
    روندها (Trends) جهت کلی نمودار ارزهای رمزنگاری شده را توصیف می کنند. نکات ساده در تحلیل های تکنیکال شناسایی سطوح حمایت و مقاومت است و یک تحلیل تکنیکال پیچیده شامل سطوح اصلاحی فیبوناچی، میانگین متحرک و باندهای بولینگر است.

    سطوح اصلاحی فیبوناچی:

    یک سطح اصلاح فیبوناچی دو نقطه مهم (بالاترین و پایین ترین نقاط) را در یک نمودار در نظر می گیرد و فاصله عمودی را به نسبت های فیبوناچی زیر تقسیم می کند: 23.6٪ ، 38.2٪ ، 50٪ ، 61.8٪ و 100٪.
    سپس، خطوط افقی به سطح حمایت و مقاومت احتمالی رسم می شوند.
    میانگین متحرک:
    میانگین متحرک یک شاخص تجزیه و تحلیل تکنیکال است که برای هموار کردن تغییرات قیمت در نمودار ارز رمزنگاری شده با جدا کردن نوسانات تصادفی قیمت از روند کلی استفاده می شود. میانگین متحرک ساده (SMA) میانگین قیمت ها را در یک بازه زمانی مشخص (مانند روزها یا هفته ها) در نظر می گیرد، در حالی که میانگین متحرک نمایی (EMA) وزن بیشتری به قیمت های اخیر می دهد.
    باندهای بولینگر (Bollinger Bands):
    باند های بولینگر خطوطی هستند که بر اساس دو انحراف استاندارد در بالا و زیر میانگین متحرک ساده نمودار رمزارز ترسیم شده اند. بسیاری از تریدر ها بر این باورند که وقتی قیمت ها به باند پایین نزدیک می شوند، زمان خرید فرا رسیده است و هنگامی که آنها به باند بالایی برخورد می کنند، زمان فروش است.
  3. اخبار و احساسات جامعه
    تریدر های ارزهای رمزنگاری شده باید بحث جامعه رمزارزها و رویدادهای خبری را پیگیری کنند زیرا این اطلاعات بر قیمت بازار ارزهای رمزپایه تأثیر می گذارد. اخبار و شایعات می توانند تأثیرات مهمی در بازار داشته باشند و اغلب فرصت های سودآوری تجاری را ایجاد می کنند. تریدرهای موفق با فعال ماندن در جامعه بلاکچین و پیگیری اخبار این صنعت از قدرت اطلاعات در جهت کسب سود استفاده می کنند. البته تریدرها باید بدانند که در نظر گرفتن این مورد به تنهایی و تصمیم گیری بر اساس اخبار و خصوصا شایعات می تواند بسیار مخرب و پر ریسک باشد و تریدرها را در دام نهنگ ها و سلبریتی های ذینفع بیاندازد. بنابراین، در نظر گرفتن تمامی ۵ گزینه به طور همزمان الزامی است.
  4. انواع سفارشات: محدودیت ها و حد ضرر
    معاملات دارایی های دیجیتال دارای ابزارهای مختلفی است که تریدرها می توانند برای جلوگیری از اشتباهات و جلوگیری از خارج شدن کنترل معاملات از دست آن ها، از این ابزارها استفاده کنند. این اقدامات شامل محدودیت و حد ضرر است. تریدرها ارزهای رمزنگاری شده باید انواع مختلف سفارشات و تکنیک های کاهش ضرر را درک کنند و به خوبی از آن ها استفاده کنند.
    برخلاف سفارش خرید عادی در بازار، سفارشات محدود به تریدر امکان می دهد حداکثر قیمتی را که قصد دارد برای خرید ارز رمزنگاری شده پرداخت کند، تعیین کند. این تکنیک در صورت افزایش قیمت در حین پر شدن سفارش، از پرداخت بیش از انتظار تریدر جلوگیری می کند. از طرف دیگر، تریدر می تواند ضررها را متوقف کند، اگر قیمت تا سطح مشخصی کاهش یابد، تریدر می تواند به طور خودکار ارز رمزنگاری شده خود را بفروشد تا از ضرر بیشتر از انتظار خود جلوگیری کند.
  5. کنترل احساسات خود
    یک تریدر  ارزهای رمزنگاری شده باید به احساسات خود، به ویژه ترس و حرص و طمع کنترل کامل داشته باشد. کنترل عاطفی چیزی است که تریدرهای موفق ارزهای رمزنگاری شده را از بقیه جدا می کند. ترس و طمع نیروهای عاطفی قدرتمندی هستند که می توانند قضاوت درست فرد را مکدر کنند و باعث شوند تصمیمات اشتباهی بگیرد. تریدرها  موفق می آموزند که چگونه احساسات خود را کنترل کرده و به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشند.

امیدوارم که این لیست زمینه موفقیت خواننده مقاله به عنوان یک تریدر ارزهای رمزنگاری شده باشد. اما مهم است که تریدر همیشه به یاد داشته باشد هر چقدر در معاملات و تحلیل ها مهارت داشته باشد، گاهی اوقات مرتکب اشتباه می شود و ضرر می کند. معاملات بد بخشی از بازی است و موفقیت به این معنی است که تریدر بیش از ضرر، سود می کند.

انواع اصلی معاملات ارزهای رمزنگاری شده

انواع اصلی معاملات ارزهای رمزنگاری شده

قبل از شروع به یادگیری انواع تریدرها، باید با انواع معاملات آشنا شویم. تمام تریدرها  رویکرد خود را بر اساس دو نوع اصلی تجارت انجام می دهند: بلند مدت و کوتاه مدت
تریدرهای بلند مدت همیشه به دنبال کسب سود از راه افزایش ارزش رمزارز پس از مدت حدودا طولانی هستند. بیشتر معاملات بلند مدت شامل خرید رمزارز در ارزانترین قیمت ها است. سپس تریدرها در مراحل مختلف بازار منتظر رشد آن می مانند. تریدرهای بلند مدت فقط زمانی رمزارز را به فروش می رسانند که قیمت رمز ارز در اوج باشد.
اما معاملات کوتاه مدت در مورد سودهای فوری است. این روش شامل جستجوی حرکات بازار در کوتاهترین مدت است که می تواند به سرعت و در عرض چند دقیقه یا چند ساعت باشد. طبق این روش در طی یک روز می توان چندین بار دارایی را به راحتی خرید و فروش کرد. تجارت کوتاه مدت برای کسانی که وقت و تجربه تجزیه و تحلیل را دارند بسیار عالی است. همچنین برای افراد آگاه از روندهای فعلی بازار نیز بسیار مناسب است.
معاملات کوتاه مدت نیز نسبت به معاملات بلند مدت دارای برتری است. سرمایه گذاران سریعتر نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان می دهند از این رو زیان کمتری را تجربه می کنند.

انواع تریدرهای ارزهای دیجیتال:

در بازار ارزهای دیجیتال انواع متفاوتی از تریدرها با توجه به روشی که برای انجام معاملات در پیش میگیرند وجود دارد که در این بخش به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

  1. تریدرهای معاملات فوری یا اسکالپینگ (Scalping)
    اسکالپینگ شامل خرید و فروش در مدت زمان کوتاه برای یک سود مطمئن است. اسکالپرها بی صبرترین افراد هستند.
    اسکالپینگ زمان بر و کاملاً درگیر کننده آن است. تریدرها باید تأثیر هر تغییر بر بازار را کنترل و درک کنند. آنها همچنین باید هزینه های معاملاتی را نیز متقبل شوند.ترید ای که هزینه های بالاتری نسبت به سود داشته باشد منطقی نیست. اسکالپرها تمایل دارند سود ناچیزی کسب کنند. با این وجود، آنها از امنیتی که همراه با درآمد تقریبا مطمئن است، برخوردار می شوند. یک اسکالپر باید بداند که چگونه تحت فشار تصمیم های مناسبی بگیرد.
  2. تریدرهای نوسان گیر (Swing Trading)
    نوسانگیری در معاملات یک تجارت کوتاه مدت با یک هدف خاص است. برخلاف اسكالپرهایی كه هر زمان آماده ترید و خرید و فروش هستند، تریدرهای نوسان گیر، آرام تر هستند. آنها تا زمانی که هدف بلند مدت خود را لمس کنند، نسبت به تغییرات بازار واکنشی نشان نمی دهند.
    تریدرها نوسان گیر به تجزیه و تحلیل فنی اعتماد می کنند. آنها رفتار بازار فعلی دارایی و رفتار آن درگذشته را برای تعیین قیمت های آینده مشاهده می کنند. آنها درک می کنند که افت قیمت و سایر تغییرات در این بین بخشی از بازار رمزارز است که باعث می شود رمزارز به قیمت هدف برسد.
    معاملات نوسان گیری یکی از محبوب ترین هاست. بیشتر تریدرها ارزهای رمزنگاری شده برای درک قیمت های آینده هنگام سرمایه گذاری به ابزار بازار اعتماد می کنند.
    مهارت نوسانگیری در معاملات با گذشت زمان بهتر می شود. هرچه یک تریدر بیشتر تجارت کند، در خصوص ابزار و تجزیه و تحلیل بازار مهارت و تجربه بیشتری نیز پیدا می کند.
  3. تریدرهای روزانه (Daily Traders)
    تریدرهای روزانه بیشترین علاقه را به ترید دارند. آنها در بیشتر ساعات درگیر بازار و فعال هستند. در بیشتر موارد، آنها از طریق معاملات ارزهای رمزنگاری شده امرار معاش می کنند.
    معاملات روزانه بسته به حرکت قیمت، شامل دارایی کوتاه مدت است. همراه با تجزیه و تحلیل بازار پویا، تصمیم گیری در مورد زمان ترک دارایی. همچنین نیاز به درگیری عملی دارد. تریدرهای روزانه متعهد هستند و وقت دارند که دائماً بازارها را رصد کنند. آنها همچنین به دنبال روند بازار و تأثیر آن بر قیمت هستند.
    معاملات روزانه اما به کمی احتیاط نیاز دارند. تغییرات قیمت در بازار ارزهای رمزنگاری شده سریع است و تریدرهای روزانه گاهی به دلیل نوسانات متضرر می شوند.
  4. تریدرهای موقعیت (Position Traders)
    تریدرهای موقعیت همان معامله گران نوسان گیر هستند اما عمق و دید بیشتری دارند. آنها قبل از سرمایه گذاری با ذهنیت برای سود طولانی مدت، بازار را مطالعه می کنند. آنها مانند دیگران از روند و نمودارهای بازار پیروی نمی کنند. تریدر های موقعیت، وایت پیپر سکه را مطالعه می کنند. آنها سپس سایر عوامل بازار و سایر سکه ها را مشاهده می کنند. این تریدرها فقط در این صورت با اطمینان از نتیجه بلند مدت سرمایه گذاری می کنند.
    معاملات موقعیت نیاز به تجربه و در اختیار داشتن جزئیات دارد. بهترین راه برای رسیدن به آن، شروع با مقادیر کم است. تریدر پس از تسلط بر تحرکات بازار، معاملات را انجام می دهد.
  5. تریدرهای گاو نر (Bull Traders)
    ترید گاو نر یکی از محبوب ترین روش ها در دنیای رمزنگاری است. روشی که از معاملات سنتی فارکس به دست می آید و برای افراد خوش بین است. تریدرهای گاو نر در دارایی های دارای روند صعودی سرمایه گذاری می کنند. آنها همیشه امیدوارند که بر اساس حرکت صعودی قیمت بهترین ها را به دست آورند. آنها فقط زمانی خرید می کنند که ارز در یک موقعیت صعودی ثابت باشد.
    تریدرهای گاو نر، دارایی ها را تا زمانی که ارزش سرمایه گذاری ادامه یابد، حفظ می کنند که این می تواند هفته ها، ماه ها یا سالها ادامه داشته باشد. آنها در نهایت با متوقف شدن رشد، دارایی ها را به فروش می رسانند.
    بیشتر تریدرهای رمزنگاری متعلق به دسته گاوها هستند.
  6. تریدرهای خرس (Bear Traders)
    معامله گران خرس دقیقاً برعکس تریدرهای گاو نر هستند. آنها در انتظار سقوط در بازار رمزارز ترید می کنند. تریدرهای خرس می خواهند قبل از این که بازار اوج بگیرد، شکاری بکنند. آنها تمایل دارند چندین عامل بازار را برای پیش بینی آینده تجزیه و تحلیل کنند. تریدرهای خرس همه چیز را وقتی تقاضا هنوز زیاد است می فروشند.
    تجارت خرس نیاز به تجربه دارد. برای اینکه بفهمند سکه در موقعیت سقوط یا یک اصلاح موقت است، به زمان و تحقیق نیاز دارند.
  7. نهنگ ها (Whales)
    نهنگ ها دارنده اکثریت دارایی ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده هستند. به عنوان مثال در بیت کوین، نهنگ ها به عنوان کسی در نظر گرفته می شود که بیش از 1000 BTC بر روی کیف پول خود داشته باشد. آنها اینقدر قدرت در سیستم بیت کوین دارند که به راحتی بتوانند بازار را دستکاری کنند.
    نهنگ ها چرخه های بازار را فرا گرفته اند و می توانند تغییرات قیمت را تحریک کنند. آنها تصمیمات تجاری روانشناختی و احساسی را برای کنترل بازار درک می کنند و سرمایه گذاران خرد را تحت تاثیر قرار می دهند.
    یکی از راه های به دست آوردن سکه های بیشتر برای آن ها ایجاد رکود و سقوط جعلی است. حرکت بسیاری از آن ها در همان زمان بر قیمت تأثیر می گذارد و سرمایه گذاران را تشویق به فروش میکند. هنگام فروش، ارزش بازار پایین می آید و نهنگ ها شروع به خرید می کنند.
    سپس نهنگ ها با این قیمت های پایین دارایی ها را دوباره خریداری می کنند. بازار اصلاح می شود، و نهنگ ها دارایی های خود را به علاوه دارایی های اضافی بازیابی می کنند. تسلط نهنگ ها در برخی رمزارزها بسیار پر ریسک و خطرناک است.

اصطلاحات مهم تریدر های ارز دیجیتال

در این بخش اصطلاحاتی که تریدر های ارز دیجیتال استفاده می کنند آورده شده است، همه تریدرها به درک مفهوم این اصطلاحات نیاز دارند. بنابراین پیش از پرداختن به چگونگی معاملات ارزهای دیجیتال، مروری بر این اصطلاحات خواهیم داشت.

  1. هودل (HODL): برای نگه داری رمزارز و عدم فروش آن به کار برده می شود
  2. مون (Moon): افزایش سریع قیمت
  3. Rekt: از دست دادن ترید (کوتاه مدت یا بلند مدت)
  4. پامپ (PUMP): که گاهی اوقات ”pamp” نوشته می شود به معنی افزایش سریع قیمت و مهم تر از همه نشان دهنده دستکاری مصنوعی توسط نهنگ ها است
  5. فومو (Fomo): ترس از دست دادن که معمولاً در رابطه با ورود به یک تجارت بد به کار برده می شود
  6. آلت سیزن (Alt-season): اجرای مجدد یک روند تاریخی، روند گاو نر در سال 2017
  7. نایف دراپ (Knifedrop): افت قیمت بسیار سریع
  8. لانگ (Long): انتظار افزایش قیمت
  9. شرت (Short): انتظار کاهش قیمت
  10. لو ست (Low sat): سکه ای که دارای ارزش زیر 100 satoshi است

شروع معامله (Trade) در ارزهای دیجیتال

نحوه شروع ترید (Trade) در ارزهای دیجیتال

معاملات دارایی های رمزنگاری شده یک سرمایه گذاری با ریسک بالا هستند و خرید و فروش آنها بدون داشتن برنامه درست، معمولاً می تواند منجر به از دست دادن سرمایه معامله گر شود. در حالی که اکثر تحلیلگران موافقند که هیچ استراتژی معاملاتی کاملی وجود ندارد، اما سه روش شناخته شده وجود دارد که برای تریدرهای  مبتدی بسیار مناسب است و ما در این مقاله به این سه روش محبوب می پردازیم.

  1. میانگین هزینه دلاری (DCA)
    میانگین قیمت دلار یک استراتژی معاملاتی محبوب و کاملاً تست شده است که در صورت انجام در مدت زمان طولانی بهتر جواب می دهد. مفهوم ساده است: تریدر به جای اینکه همه پول خود را یک باره در یک ارز رمزنگاری شده خاص سرمایه گذاری کند، آن را به مقادیر کم تقسیم می کند و زمان و روز خاصی از هفته را انتخاب می کند و فقط در آن زمان خرید را انجام می دهد.
    مثال: باب 10 هزار دلار دارد که می خواهد در بازار یک رمزارز خاص سرمایه گذاری کند. او به جای اینکه کل مبلغ را در یک بار هزینه کند، تصمیم می گیرد از استراتژی DCA استفاده کند و مبلغ 10 هزار دلار خود را به 20 قسمت 500 دلاری تقسیم کند. او سپس یک روز خاص از هفته و زمان را برای خرید رمزارز انتخاب می کند – بگذارید بگوییم دوشنبه ساعت 12:00 به وقت محلی. طی 20 هفته آینده، باب هر روز دوشنبه ظهر بطور منظم 500 دلار رمزارز خریداری می کند تا زمانی که کل مبلغ 10،000 دلار خود را سرمایه گذاری کند.
    خرید در فواصل منظم مانند مثال گفته شده در مدت زمان طولانی به کاهش تأثیر نوسانات بازار در سرمایه تریدر  کمک می کند، وقتی که قیمت ها به شدت افزایش و کاهش می یابد سرمایه کاربر تا حد بیشتری تحت کنترل اوست و به این معنی است که باب به طور متوسط به ازای پول خود رمزارز بیشتری نسبت به حالتی که تمام سرمایه خود را به یک باره خرج کرده باشد دریافت می کند.
    دلیل دیگر اینکه میانگین هزینه دلار برای تجارت مبتدی بسیار مناسب است، این است که می توان از طریق تعدادی سرویس مختلف ربات معاملاتی مانند CryptoHopper، Coinrule یا Commas، کل فرآیند را اتوماتیک کرد. این بدان معناست که تمام کاری که کاربر باید انجام دهد این است که وجوه خود را واریز کند و به ربات معاملاتی بگوید که می خواهد چه چیزی را ترید کند و چه موقع آن را معامله کند و سپس اجازه دهد سیستم تمام کارهای سخت را برای او انجام دهد.
    اگر کاربر تصمیم داشته باشد که استراتژی DCA را به صورت دستی انجام دهد (خرید ارز رمزنگاری شده خود در زمان های تعیین شده) می توان با افزودن یک قانون ساده نتایج کلی معاملات را بهبود بخشید: ارز رمزنگاری شده مد نظر فقط در فواصل زمانی مشخصی که در آن قیمت قرمز است خریداری شود. این بدان معناست که زمانی که قیمت دارایی در کمترین مقدار 24 ساعت گذشته است، تریدر خرید خود را انجام داده است.
  2. تقاطع طلایی و تقاطع مرگ
    استراتژی معاملاتی رمزنگاری “golden cross / death cross” روشی است که از دو میانگین متحرک (MA) که در بالا توضیح داده شد، استفاده می کند. برای این استراتژی، کاربر به دنبال تقاطعی بین 50 MA (به طور متوسط 50 روز قبلی) و 200 MA (به طور متوسط 200 روز قبلی) در بازه های زمانی طولانی نمودار مانند نمودارهای روزانه و هفتگی است. از آنجا که این روش با مشاهده فعالیت قیمت در بازه های زمانی طولانی سروکار دارد، پس این روش یک استراتژی تجاری بلند مدت دیگری است که از 18 ماه به بعد بهترین عملکرد را دارد.تریدر به دنبال دو نوع تقاطع مهم است:
    همگرایی (صلیب طلایی): وقتی 50 MA از بالای 200 MA عبور می کند.
    واگرایی (صلیب مرگ): وقتی 50 MA از زیر 200 MA عبور می کند.
    همگرایی سیگنالی است که مومنت کوتاه مدت از بلند مدت پیشی می گیرد، که این رخداد یک سیگنال خرید است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که خریداران به بازار برگردند و قیمت ها را بالاتر ببرند. واگرایی ها نشانه ای از عکس این روند است که حرکت کوتاه مدت در مقایسه با حرکت دراز مدت در حال سقوط است. این یک سیگنال فروش است. واگرایی زمانی به وجود می آید که تعداد زیادی از سرمایه گذاران بزرگ تصمیم به خروج از بازار و فروش دارایی های خود بگیرند.
    کاربر برای تنظیم این مورد، باید وارد حساب ابزار نمودارسازی آنلاین خود شود، در زیر به عنوان مثال تصویر یک حساب TradingView نشان داده شده است. سپس کاربر بازه زمانی (پیکان قرمز) را به روزانه یا هفتگی تغییر می دهد (جعبه قرمز) و روی دکمه شاخص ها کلیک می کند (پیکان آبی) و “میانگین های متحرک” جستجو می شود. برای افزودن دو میانگین متحرک، باید دو بار کلیک شود.
    تقاطع طلایی و تقاطع مرگسپس باید با کلیک بر روی نماد دندانه دار (ICX ، 3.25٪ +) هر میانگین متحرک (در گوشه بالا سمت چپ) و تغییر طول (پیکان قرمز) به 50 و سپس 200 برای تنظیمات میانگین متحرک انجام شوند. همچنین می توان بر روی “style” کلیک کرده و رنگها (فلش آبی) را تغییر داد تا بهتر بتوان بین دو خط تمایز قائل شد.تقاطع طلایی و تقاطع مرگشایان ذکر است که این روش معاملاتی رمزنگاری در بازارهای بسیار بی ثبات (زمانی که قیمت ها به شدت افزایش می یابد یا سقوط می کند) بسیار موثر است. هر چند، این روش در زمانی که بازار به یک طرف حرکت می کند اما با همگرایی و اختلاف بیشتر دو خط میانگین متحرک مواجه است، می تواند سیگنال های خرید و فروش متعددی را ایجاد کند. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که عدم اطمینان زیادی در بازار وجود داشته باشد و تعداد تریدر موقعیت خرسی و گاوی زیادی نیز وجود داشته باشد. این تنها مشکل این استراتژی معاملاتی است، اما به طور کلی میانگین سود، بیشتر از ضررهای وارده در دوره های نوسانی است. باز هم تاکید می شود که، این یک استراتژی بلند مدت است و در مدت حداقل 18 ماه بهترین عملکرد را دارد و می تواند با سایر شاخص ها ترکیب شود تا نتایج بهتری داشته باشد.
    در نمودار زیر، آخرین صلیب طلایی نمودار بیت کوین را مشاهده می کنید که در حدود 8000 دلار بود. این بدان معناست که اگر از این استراتژی در سال گذشته استفاده شده بود، کابر یک سیگنال خرید به ارزش 8000 دلار دریافت می کرد و همچنان بیت کوین را در کیف پول خود داشت که در حال حاضر 495٪ نسبت به این قیمت (در زمان پرس) افزایش یافته است.
    آخرین صلیب طلایی نمودار بیت کوین
  3. استراتژی معاملاتی واگرایی RSI
    استراتژی واگرایی RSI یک استراتژی فنی تر است اما می تواند با قدرت بسیار زیاد در پیش بینی روند قبل از وقوع استفاده شود. این حالت زمانی رخ می دهد که قیمت شروع به حرکت در جهت مخالف فعلی، از روند نزولی به روند صعودی یا بالعکس می کند.
    RSI مخفف “شاخص مقاومت نسبی” است که یک شاخص نموداری است که با محاسبه میانگین تعداد سود و زیان در یک دوره 14 روزه، حرکت را اندازه گیری می کند. خط نشانگر بین 0 تا 100 در نوسان است و می تواند برای برجسته سازی دارایی «اشباع خرید» یا «اشباع فروش» مورد استفاده قرار گیرد. برای نشان دادن این مسئله معمولاً از یک کانال بین 30 تا 70 استفاده می شود. هنگامی که خط نشانگر از کانال بالای 70 خارج شد، دارایی در وضعیت اشباع خرید در نظر گرفته می شود و قیمت احتمالاً پایین می آید. برعکس، وقتی دارایی از پایین کانال و زیر 30 عبور کرد، دارایی فروخته شده و اشباع فروش در نظر گرفته می شود، این بدان معناست که قیمت احتمالاً افزایش خواهد یافت.
    در حالی که این سیستم به تنهایی می تواند به عنوان یک استراتژی معاملاتی رمزنگاری ساده مورد استفاده قرار گیرد، اما گاهی اوقات می تواند نتایج نادرستی نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، مواردی وجود دارد که RSI نشان می دهد یک دارایی بیش از حد خریداری یا اشباع خرید شده است، که به طور معمول یک سیگنال فروش است و سپس قیمت حتی بیشتر نیز ادامه می یابد.
    استراتژی واگرایی RSI پیشرفته تر از روش گفته شده است و می تواند برای تعیین زمان تغییر روند قیمت قبل از وقوع آن مورد استفاده قرار گیرد. این استراتژی با جستجوی اختلاف بین قیمت و شاخص RSI کار می کند. به طور معمول، قیمت و RSI تقریباً در یک جهت حرکت می کنند. با این حال، مواقعی وجود دارد که قیمت در حال کاهش است اما RSI در حال افزایش است و بالعکس. این فقط وقتی اتفاق می افتد که تغییر ناخوشایندی در خرید یا فروش حجم وجود داشته باشد و نشانه ای گویا از حرکت معکوس در مراحل اولیه است.
    بهترین چارچوب زمانی برای جستجوی واگرایی معمولاً در یک پنجره چهار ساعته یا روزانه است. این بازه های زمانی تمایل به نشان دادن تغییرات قوی تر در روند میان مدت و بلند مدت دارند. با نگاهی به نمودار زیر، می بینیم که سه واگرایی اصلی RSI اخیر وجود دارد. نمودار نیز تغییر در روند کلی را پیش بینی می کند. خطوط زرد اختلاف بین شاخص RSI و قیمت را نشان می دهد. بهترین زمان برای جستجوی واگرایی زمانی است که قیمت در مناطق اشباع فروش یا اشباع خرید قرار داشته باشد.
    سه واگرایی اصلی RSI اخیرهمچنین می توان از این استراتژی برای یافتن تغییرات کوچکتر در یک روند نیز استفاده کرد، به عنوان مثال، یک عقب نشینی در یک روند نزولی مشاهده می شود. اگر در نمودار 30 دقیقه ای با دقت بیشتری به ناحیه دایره ای (سفید) نگاه کنیم ، می بینیم واگرایی دیگری وجود دارد که نشان می دهد حرکت دوباره و تغییر به سمت روند صعودی است.

    نمودار 30 دقیقه ای
    نمودار 30 دقیقه ای

نتیجه گیری

در این مقاله از سکه نیوز، از مفاهیم پایه تریدینگ آغاز کردیم و به برترین استراتژی های معاملاتی در رمزارزها رسیدیم. این محتوا فقط برای اطلاع رسانی است و نباید به عنوان مشاوره سرمایه گذاری تفسیر شود. هیچ مطلب ذکر شده در این مقاله به منزله هیچ نوع درخواست، پیشنهاد، یا تایید خرید و فروش دارایی رمزنگاری شده نیست. تجارت در هر بازار مالی شامل ریسک است و می تواند باعث از بین رفتن وجوه شود. قبل از سرمایه گذاری، باید همیشه تحقیق کاملی انجام دهید و به دنبال مشاوره حرفه ای و آموزش درست باشید.

کد خبر: 1400021507TSMCMH

مطالب مرتبط:

تحلیل تکنیکال

آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همه چیز درباره بازار گاوی و بازار خرسی

نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال و هر آنچه که باید بدانید!

استیکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بیشتر بخوانید

آموزش نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال

نوسانگیری در معامله نوعی خرید و فروش (غالباً به صورت مرحله ای)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها است. می توان...

خطوط رویه: تشخیص رویه های بازار | آموزش Trading | فصل 15

جدا از تشخیص امواج موجود در نمودار تحلیل، سطوح اصلاحی فیبوناچی و سطوح تکراری مقاومت و حمایت، به عنوان یک تبادل کننده شما باید قادر باشید که خطوط رویه را نیز به طور صحیح تشخیص دهید. این خطوط را نیز می توان با استفاده از ابزارهایی در یک نمودار تحلیل مشخص نمود.

چگونه به طور دقیق از سطوح فیبوناچی استفاده کنیم | فصل 14

چگونه به طور دقیق از سطوح فیبوناچی استفاده کنیم؟ تشخیص این موضوع که در چه مقاطعی قیمت ممکن است رو به بالا برود برای تمامی تبادل کنندگان بسیار مهم است.

مقاومت و حمایت، تخمین نواحی خرید | آموزش Trading | فصل 13

تخمین نواحی خرید، توقف و مواردی که باید به آن توجه کنید. از جمله مواردی که در الگوهای موجی و دوره های بازار حائز اهمیت اند می توان به سطوح مقاومت و حمایت اشاره کرد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ انواع سفارش های خرید و فروش در بازار رمزارز

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است امکانات متنوعی از سوی ارائه کنندگان خدمات در اختیار کاربران قرار گیرد. این خدمات با توجه به...

مطالب داغ هفته