پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

توضیحات دولت هند درمورد رمزارز و روپیه دیجیتال

وزارت اقتصاد در راجیا سابا (مجلس اعلای هند)، در مورد نقش خود بر روی رمزارز و ارز دیجیتال ملی این کشور توضیحاتی داد. صنعت رمزارز هند این توضیحات را اخباری مثبت می داند و بعید می داند که دولت ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را اعمال کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، راجیا سابا، لیستی از سوالات و پاسخ های کتبی را در تاریخ 2 فوریه منتشر کرد که شامل موضوعی تحت عنوان «معرفی ارز دیجیتال داخلی هند» است.

عضو مجلس «سری سانجای راوت» از وزیر دارایی سوال کرد که آیا دولت هند مطلع است که بسیاری از شرکتهای تجاری از رمز ارزهای رایج برای معاملات بین المللی در طول سال گذشته استفاده کرده اند و آیا دولت امکان معرفی ارز دیجیتال خود را دارد.

سوالات توسط وزیر دارایی «آنوراگ سینگ تاکور» پاسخ داده شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره روپیه دیجیتال، پاسخ داد: «نه ، قربان»

در سخنرانی بودجه سال 19-2018 اعلام شد که دولت ارزهای دیجیتال را یک وجه قانونی یا سکه نمی داند و تمام اقدامات را برای از بین بردن استفاده از این دارایی های دیجیتال در بخشی از اقدامات مبارزه با تأمین مالی فعالیت های نامشروع یا به عنوان بخشی از سیستم پرداخت انجام خواهد داد. دولت استفاده از فناوری بلاک چین را بطور فعالانه برای معرفی اقتصاد دیجیتال بررسی خواهد کرد.

سوالات و پاسخ‌های منتشر شده توسط راجیا سابا پس از انتشار لایحه مربوط به ارزهای دیجیتال در لوک سابا (مجلس سفلای هند) صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

طبق اعلام لوک سابا، لایحه رمزنگاری در صدد ایجاد چهارچوبی نظارتی برای صدور روپیه دیجیتال توسط بانک ذخیره هند (RBI) و ممنوع کردن ارزهای دیجیتال خصوصی است. RBI همچنین اخیراً فاش کرده است که در حال بررسی نیاز به انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

نیشچال شتی، مدیرعامل صرافی محلی ارز دیجیتال «وازیرکس»، در واکنش به سخنان وزیر دارایی گفت که پاسخ های شری آنوراگ تاکور نشان می دهد که دولت متمرکز بر مهار فعالیت های غیرقانونی و سیستم های پرداخت است.

شتی قبلاً گفته بود: «من اعتقاد ندارم كه رمزارز در هند کاملا ممنوع خواهد شد. از همه مهمتر، هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا ارزهای دولتی را تخریب نمی کند. بیش از 7500 کرور دارایی متعلق به 7 میلیون نفر.»

«ساتویک ویشواناث» مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال «یونوکوین»، اظهار نظر کرد: «اگرچه این نشان دهنده آینده صنعت رمزارز در هند نیست ، اما این نشان می دهد که این صنعت در جهتی مطلوب برای رمزارز در حال حرکت است.»

«کومار گاراو»، مدیر عامل پلت فرم بانکداری رمزارز «کاشا» نیز در این خصوص گفت: «خیلی زود است که در مورد آنچه که اصطلاح «رمزارز خصوصی» اطلاق می شود اظهار نظر کنید. علاوه بر این با درک اینکه ارز دیجیتال یک سیستم جهانی و غیرمتمرکز است، هیچ راهی وجود ندارد که هیچ دولتی بتواند آن را منع کند.»

به گفته وی: «این نیاز به چنان فناوری و کنترلی دارد که از نظر فنی به عهده هیچ کس نیست. آنها مطمئناً می توانند استفاده مشروع از رمزارز را ممنوع کنند که فقط مشکلی برای یک شخص عادی که آن را درک نمی کند ایجاد می کند.»

وی افزود: «با این حال، آنچه ما درک می کنیم این است که دولت هند در تلاش است با کلاهبرداری که به نام بیت کوین در حال اجرا است برخورد کند ، با توجه به اینکه 90 درصد این کلاهبرداری ها با ارز های دیجیتال مناسب کار نمی کنند. ما مثبت هستیم که دولت مقررات و سیاست هایی را ارائه می دهد که کلاهبرداری را کنترل کند و اجازه می دهد نوآوری در صنعت، از جمله رمزارزی مانند بیت کوین، کاشا، اتریوم که در زنجیره عمومی ساخته شده اند رشد و پیشرفت کند.»

مطالب مرتبط: 

اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

آشنایی با مفاهیم رمزارز

مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته