جمعه 10 فروردین 1403

32 شرکت تکنولوژی بلاک چین که در آینده راهگشای مسائل بین الملل خواهند بود

در بیش از یک دهه گذشته، تکنولوژی بلاک چین در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از شرکت های بزرگ و کشورهای پیشرفته، پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی گسترده ای در زمینه تکنولوژی بلاک چین تعریف کرده اند.

به عنوان مثال شرکت IBM بیش از 200 میلیون دلار در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی با محوریت تکنولوژی بلاک چین سرمایه گذاری کرده است. همچنین بیش از 90 درصد بانک های اروپایی و آمریکایی پروژه های پژوهشی گسترده ای درباره نوع کارکرد بلاک چین تعریف کرده اند.

تکنولوژی بلاک چین می تواند در آینده نزدیک تمام معادلات بین المللی را تغییر دهد. این تکنولوژی می تواند مفاهیمی نظیر دولت، اقتصاد، بیمه و امنیت را با تحولات گسترده ای روبرو سازد. در این مقاله 32 شرکت بزرگ آمریکایی را بررسی می کنیم که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند. تمامی این شرکت ها می توانند در آینده با ارائه راهکارهای نوین مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، راهگشای مسائل بین الملل باشند.

1- شرکت SALT LENDING

صنعت: فناوری های اقتصادی، وام دهی

مکان: دنور، کلرادو

زمینه کاری: این پلتفرم با ارائه وام به کاربران و سرمایه گذاران به آنها کمک می کند تا در زمینه بازارهای رمزارز موفقیت تجاری کسب کنند. وام های این شرکت از 5 هزار دلار شروع می شود. این شرکت در اکثریت ایالت های آمریکا و برخی از کشورهای جهان نمایندگی دارد.

2- شرکت MYTHICAL GAMES

صنعت: بازی

مکان: کالیفرنیا و سیاتل

زمینه کاری: این شرکت در زمینه طراحی و تولید بازی های رایانه ای مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین فعالیت می کند. ساخت یک اقتصاد دیجیتال ثانوی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین می تواند به ایجاد شفافیت در نوع دارایی های دیجیتال منتهی شود. این شرکت در تلاش است با ایجاد یک فضای سرگرمی، به ساخت یک بنای اقتصاد دیجیتال کمک کند.

شرکت ها حوزه بلاک چین

3- شرکت GEMINI

صنعت: فناوری اقتصادی، رمزارز، معاملات تجاری

مکان: نیویورک

زمینه کاری: این پلتفرم یک صرافی دارایی های دیجیتال است که به کاربران این اجازه را می دهد تا در یک محیط امن به خرید و فروش رمزارزها بپردازند. این پلتفرم برای معاملات و ایجاد سپر امنیت سایبری، از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند.

4- شرکت CIRCLE

صنعت: فناوری اقتصادی

مکان: بوستون، ماساچوست

زمینه کاری: این شرکت یک پلتفرم رسمی سرمایه گذاری رمزارز و انتقال آنلاین پول است. کاربران می توانند بدون هزینه نرخ تبادل و با سادگی و سهولت، پول خود را از طریق ارزهای مختلف در شبکه انتقال دهند. اخیراً این شرکت فرصت های سرمایه گذاری در 7 رمزارز مختلف را به کاربران خود پیشنهاد داده است.

5- شرکت CELSIUS NETWORK

صنعت: فناوری اقتصادی، وام دهی

مکان: نیویورک

زمینه کاری: این شرکت با ارائه وام، به فعالان حوزه رمزارزها کمک می کند تا در زمینه های تجاری به موفقیت برسند. از سال 2018 این شرکت بیش از 600 میلیون دلار وام به پلتفرم های رمزارز داده است

6- شرکت OPSKINS

صنعت: تجارت الکترونیک، بازی

مکان: کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک پلتفرم معامله آنلاین است که گیمرها می توانند از طریق آن، آیتم های مختلف بازی را خرید و فروش کنند. این پلتفرم از بستر غیر متمرکز نظیر به نظیر استفاده می کند و همین امر باعث می شود تا کاربران و گیمرها بتوانند با امنیت و اطمینان بالا، آیتم های بازی را خریداری کنند.

7- شرکت CIVIL

صنعت: رسانه دیجیتال، روزنامه نگاری

مکان: بروکلین، نیویورک

زمینه کاری: هدف این شرکت تقویت روزنامه نگاری از طریق تکنولوژی بلاک چین است. این شرکت با استفاده از نرم افزارهای توکن به کاربران و روزنامه نگاران این امکان را می دهد تا اتاق های خبری مخصوص به خود داشته باشند. از آنجایی که در این روش خبرها به صورت همیشگی و غیرقابل تغییر روی بسترهای زنجیره های بلوکی ذخیره می شوند، امکان تحریف و تغییر داده های خبری وجود ندارد.

8- شرکت BLOQ

صنعت: نرم افزار

مکان: شیکاگو

زمینه کاری: این شرکت با ایجاد اکوسیستم های جهانی بلاک چین، زیرساخت های کسب و کارهای تجاری را تقویت می کند. سیستم های مدیریتی این شرکت در شبکه های عمومی و خصوصی بلاک چین قابلیت اجرا سازی دارند.

9- شرکت COINBASE

صنعت: فناوری اقتصادی

مکان: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک پلتفرم رسمی صرافی رمزارز است که به کاربران این امکان را می دهد تا رمزارز خرید و فروش کنند. از سال 2012، بیش از 150 میلیون دلار ارز توسط بیش از 20 میلیون کاربر در این صرافی تبادل شده است.

10- شرکت RIPPLE

صنعت: فناوری اقتصادی

مکان: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه پرداخت جهانی است که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند تا در سراسر دنیا دارایی های ارزی را منتقل کند. بسیاری از شرکت های برتر دنیا از بستر بلاک چین این شرکت برای انتقال ارز استفاده می کنند.

شرکت بلاک چینی

11- شرکت TRADOVE

صنعت: رسانه اجتماعی، تجارت الکترونیک

مکان: کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه اجتماعی برای خریداران و فروشندگان است. پلتفرم بلاک چین این شرکت میان خریداران و فروشندگان ارتباط برقرار می کند. این شرکت با مدیریت چرخه تامین و چرخه توزیع کالاها، در تلاش است یک پل ارتباطی برای کاربران خود ایجاد کند. شرکت آمازون برای ایجاد پل ارتباطی مناسب با مشتریان خود از پلتفرم بلاک چین این شرکت استفاده می کند.

12- شرکت ROBIN HOOD

صنعت: تکنولوژی اقتصادی

مکان: کالیفرنیا

زمینه کاری: رابین هود یک اپلیکیشن کارگزاری بورس محسوب می شود. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد تا سهام و رمزارز خرید و فروش کنند. با بیش از 500 میلیون دلار سرمایه، پلتفرم رابین هود یکی از بزرگترین شرکت های تجاری ست که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند.

مقالات مرتبط با مبحث خرید و فروش

آموزش تریدینگ

13- شرکت DOC.AL

صنعت: مراقبت های بهداشتی، هوش مصنوعی، نرم افزار

مکان: کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت از تکنولوژی بلاک چین و تکنولوژی یادگیری ماشینی برای پیش بینی وضعیت سلامتی بیماران استفاده می کند. پلتفرم این شرکت تمام داده های بیماران را در یک اپلیکیشن امن ذخیره و نگهداری می کند. این شرکت به بیماران این اجازه را می دهد تا در هر زمان ممکن و مطابق داده های پزشکی، اوضاع و روند درمان خود را پیگیری کنند.

14- شرکت LEARNING MACHINE

صنعت: مدیریت هویت، پیگیری دیجیتال، اعتبارات

مکان: نیویورک

زمینه کاری: این شرکت با همکاری لابراتوار دانشگاه ام آی تی، و از طریق ایجاد یک شبکه مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، به کاربران این امکان را می دهد تا با شفافیت بسیار بالا، اطلاعات هویتی خود را مدیریت کنند.

15- شرکت TRUSTTOKEN

صنعت: فناوری اقتصادی

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت به کاربران این امکان را می دهد تا توکن های مخصوص خود را ایجاد کرده و با سهولت اقدام به خرید و فروش آن کنند. زیرساخت بلاک چین این شرکت به دارایی های معتبر این امکان را می دهد تا سکه های ویژه خود را توزیع کنند.

16- شرکت OASIS LABS

صنعت: تکنولوژی ابری

مکان: برکلی، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه محاسبات ابری است که در بستر بلاک چین طراحی شده است. این شرکت با ایجاد قراردادهای هوشمند مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند.

درمورد قراداد هوشمند بیشتر بخوانید:

قرارداد هوشمند چیست؟

17- شرکت CHRONICLED

صنعت: اینترنت اشیا، چرخه تامین، لجستیک

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت از طریق نهادینه سازی ابزارهای اینترنت اشیا مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین در تلاش است فرایندهای چرخه تامین را شفاف تر کند. اکوسیستم غیر متمرکز این شرکت به صنایعی نظیر داروسازی و فلزات گران بها این امکان را می دهد تا محموله های خود را با امنیت بسیار بالا ردگیری و ارزیابی کنند.

18- شرکت LEMONADE

صنعت: هوش مصنوعی، فناوری اقتصادی، بیمه

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت از هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند تا به کاربران کمک کند با نرخ مناسب، بیمه صاحبان مسکن را دریافت کنند. این شرکت همچنین با ایجاد قراردادهای هوشمند به کاربران کمک می کند تا پیشینه پرداخت های مالی خود را در بسترهای امن، ذخیره و نگهداری کنند.

19- شرکت HIGH FIDELITY

صنعت: نرم افزار، واقعیت مجازی، رسانه اجتماعی

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه متن باز برای توسعه محیط های مجازی در بستر بلاک چین است. این پلتفرم این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در یک فضای واقعیت مجازی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

بلاک چین و شرکت های واسط

20- شرکت ANKR NETWORK

صنعت: تکنولوژی ابری، امنیت سایبری

مکان: برکلی، کالیفرنیا

زمینه کاری: این شرکت یک بستر بلاک چین مبتنی بر تکنولوژی ابری است که در اپلیکیشن های تجاری کاربرد دارد. این شرکت نخستین نهادی است که از تکنولوژی بلاک چین و سخت افزارهای ویژه، با هدف ایجاد سپر امنیتی استفاده می کند. این شرکت در نظر دارد با توسعه الگوریتم اثبات کار مفید، زمینه ساز درآمدزایی پایه جهانی برای تمامی مردم شود.

21- شرکت IBM

صنعت: فناوری اطلاعات، نرم افزار، محاسبات رایانه ای

مکان: نیویورک

زمینه کاری: شرکت آی بی ام بزرگترین شرکت جهان در زمینه نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین محسوب می شود. این شرکت بیش از 220 اپلیکیشن و ابزارهای ارزیابی اطلاعات را توسعه داده و بیش از 200 میلیون دلار در فعالیت های پژوهشی سرمایه گذاری کرده است.

در مورد نهادینه سازی بیشتر بخوانید:

10 کشوری که تکنولوژی بلاک چین را نهادینه سازی کرده‌اند

22- شرکت VOATZ

صنعت: امنیت سایبری، دولت

مکان: بوستون، ماساچوست

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه رای دهی تلفن همراه است که در بستر بلاک چین طراحی شده است. این شبکه باعث می شود شهروندان با سهولت بیشتری در فرایند انتخابات شرکت کنند. این شبکه با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و تکنولوژی احراز هویت بیومتریک، امکان تقلب در انتخابات را از بین می برد و شفافیت فرایندهای رای دهی را نیز افزایش می دهد.

بیشتر در مورد احراز هویت بخوانید:

احراز هویت در کونوس چگونه است؟

23- شرکت BLOCKSTACK

صنعت: اینترنت اشیاء، متن باز، پلتفرم توسعه

مکان: نیویورک

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه اینترنتی برای اپلیکیشن های غیر متمرکز است. این شبکه به مهندسان کمک می کند تا اپلیکیشن های خود را در بستر غیرمتمرکز بلاک چین طراحی کنند.

24- شرکت ESTEEM

صنعت: رسانه  اجتماعی

مکان: اوستین، تگزاس

زمینه کاری: این شرکت یک شبکه پاداش مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین برای ناشران رسانه اجتماعی است. این شبکه تاکنون بیش از 40 میلیون دلار در قالب توکن رسمی شرکت به تولید کنندگان شبکه های اجتماعی پرداخت کرده است.

25- شرکت LOCKHEED MARTIN

صنعت: هوافضا، دفاعی

مکان: بتزدا، مریلند

زمینه کاری: این شرکت از تکنولوژی بلاک چین در صنایع دفاعی و امنیت سایبری استفاده می کند. این شرکت نخستین پیمانکار دفاعی آمریکا و یکی از بزرگترین شرکت های جهان در زمینه نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین محسوب می شود.

26- شرکت FORD

صنعت:اتومبیل سازی

مکان: دیترویت

زمینه کاری: غول شرکت های اتومبیل سازی آمریکا از طریق همکاری با دیگر شرکت های بزرگ اتومبیل سازی نظیر بی ام دبلیو، جنرال موتورز، و رنو، از تکنولوژی بلاک چین در صنعت اتومبیل سازی استفاده می کند.

27- شرکت OMEGA GRID

صنعت: فناوری اقتصادی، فناوری پاک

مکان: شیکاگو

زمینه کاری: این شرکت به کسب و کارهای حوزه انرژی این امکان را می دهد تا در محیط های نظیر به نظیر و غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین فعالیت داشته باشند.

28- شرکت TOKKEN

صنعت: فناوری اقتصادی، فناوری کانابیس (شاهدانه)

مکان: دنور

زمینه کاری: این شرکت امتیازهای بانکی آنلاین به صنایع پُردرآمد نظیر صنعت گیاهان کانابیس می دهد. استفاده هم زمان این شرکت از تکنولوژی بلاک چین و فرایندهای بانکی، باعث شده است اینگونه صنایع رشد چشمگیری داشته باشند.

29- شرکت FILECOIN

صنعت: فناوری اقتصادی

مکان: سانفرانسیسکو

زمینه کاری: شرکت فایلکوین کاربران را ترغیب می کند تا از نرم افزار استخراج رمزارز این شرکت در فضای ذخیره ابری کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنند. این شرکت از طریق ایجاد کاربری در بستر فضای ذخیره ابری کامپیوترها، توانسته است تکنولوژی بلاک چین را وارد بازارهای رقابتی فضاهای ذخیره داده کند.

30- شرکت MEDIACHAIN

صنعت:  رسانه دیجیتال، تجارت الکترونیک، رسانه های اجتماعی

مکان: نیویورک

زمینه کاری: این شرکت یک پلتفرم موسیقی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است. این پلتفرم آثار موسیقیایی خوانندگان خلاق را به صورت غیرمتمرکز و در بستر بلاک چین نشر می دهد.

31- شرکت SHIPCHAIN

صنعت: حمل و نقل، لجستیک

مکان: لس آنجلس

زمینه کاری: این شرکت یک پلتفرم جامع مدیریت چرخه تامین در آمریکا است که از قراردادهای شفاف و هوشمند مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند. این پلتفرم توانسته است از طریق نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در زمینه های چرخه تامین، شفافیت فرایندهای توزیع کالا را بیشتر کند و بازدهی شرکت های تولیدی را افزایش دهد. پلتفرم بلاک چین این شرکت تاکنون بیش از 30 میلیون دلار درآمد داشته است.

شرکت کونوس

بهترین را برای آخر گذاشته ایم

32- شرکت کونوس 

صنعت: بلاک چین

مکان: سوئیس

زمینه کاری: پلتفرم کونوس از جمله شناخته شده ترین بسترهای غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است. پلتفرم کونوس یک شبکه نظیر به نظیر مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که انواع خدمات مالی را به کاربران خود ارائه می دهد. در سالیان اخیر این پلتفرم با معرفی انواع رمزارزها و استیبل کوین ها به بازار سرمایه، توانسته است جایگاه ممتازی در شبکه بلاک چین بدست آورد. 

پلتفرم کونوس انواع صرافی های معتبر را به کاربران و فعالان حوزه رمزارز معرفی کرده است. صرافی کونوس دکس مرجع رسمی تبادل رمزارزها و استیبل کوین های کونوس است. کاربران با استفاده از درگاه های رسمی صرافی کونوس می توانند در یک فضای امن و مطمئن، انواع رمزارزهای معتبر جهانی را خرید و فروش کنند. با استفاده از صرافی کونوس کاربران می توانند با پول فیات (ریال، یورو، دلار و غیره) اقدام به خرید و فروش رمزارز کنند. 

شما آینده بلاک چین ها و شبکه های غیر متمرکز را چگونه پیش بینی می کنید؟ آیا تصور می کنید که در آینده نزدیک، تکنولوژی بلاک چین تحولات گسترده ای در زمینه های تجاری و اقتصاد جهانی ایجاد کند؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

استیکینگ هوشمند پلتفرم کونوس چیست؟

یکی از شبکه های غیر متمرکز موفق در زمینه سپرده گذاری رمزارز - استکینگ رمزارز پلتفرم جامع کونوس است. شرکت کونوس به عنوان یک نهاد خدمات مالی رمزارز در سال 2017 در کشور سوئیس تاسیس شد. شرکت کونوس به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند و همچنین استفاده از افراد متخصص در زمینه حقوق جزای بین الملل توانسته است در سالیان اخیر جایگاه ممتازی در بین بهترین پلتفرم های بلاک چین جهان به خود اختصاص دهد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته