جمعه 10 فروردین 1403

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

مشاور رییس جمهوری پیشین آمریکا گفت که رمزارزها کاربردهای فراوانی دارند، اما طلا فاقد این ویژگی است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، گلن هاچینز (Glenn Hutchins) مشاور بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق آمریکا که عضو پیشین هیات مدیر بانک مرکزی این کشور نیز بوده است، در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) درباره رمزارزها و توکن های تعویض ناپذیر (NFT) صحبت کرد.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


هم بنیان گذار شرکت سرمایه گذاری سیلور لیک (Silver Lake) گفت که از نظر او ارزش برخی از رمزارزها بیشتر از طلا است. در همین حال، اولین توییت جک دورسی مدیرعامل توییتر یک پیشنهاد 2.5 میلیون دلاری دریافت کرده و توییت ضد بیت کوین پیتر شیف هم یک پیشنهاد 4 هزار دلاری دارد.

هاچینز گفت که رمزارزهای درست مثل مس و پلاتین هستند و موارد استفاده واقعی دارند، نه مثل طلا. قیمت آن ها نه تنها به عنوان یک ذخیره ارزش، بلکه به عنوان یک چیزی کاربردی بالا و پایین می رود.

هاچینز از دارندگان بیت کوین است و این رمزارز را در سال 2016 وقتی که قیمت آن 100 دلار بود خریداری کرده است.

او همچنین درباره دلیل محبوبیت توکن های تعویض ناپذیر گفت که این توکن ها امکان خرید و فروش آسان و اشتراک با دوستان را دارند، اما اقلام کلکسیونی فیزیکی فقط روی میز خاک می خورند.

به گفته هاچینز، جهان کنونی در حال حرکت از شکل مادی به شکل دیجیتال است و توکن های تعویض ناپذیر موارد استفاده ای برای کارهایی که مردم می خواهند انجام دهند، دارند و می توانند لحظاتی را ثبت کنند که مردم دوست دارند به خاطر بسپارند.

جک دورسی (Jack Dorsey) مدیرعامل توییتر هفته گذشته اولین توییت تاریخ را که توسط خود او منتشر شده بود در پلتفرم مبتنی بر اتریوم سنت (Cent) به توکن تعویض ناپذیر تبدیل کرد و آن را به فروش گذاشت.

جاستین سان (Justin Sun) مدیرعامل ترون روز یکشنبه پیشنهاد 500,000 دلار برای این توییت داد، اما روز دوشنبه با پیشنهاد 2.5 میلیون دلاری یک کارآفرین مالزیایی قیمت آن بسیار بالاتر رفت.

پیتر شیف (Peter Schiff) منتقد مشهور بیت کوین نیز روی همان پلتفرم توییت ضد بیت کوینی خود را به NFT تبدیل کرد. بالاترین پیشنهاد برای این توییت تاکنون 4,000 دلار بوده است.

کد خبر: 1399122002AAMMMF

مطالب مرتبط:

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته