جمعه 7 اردیبهشت 1403

خودروهای تسلا با بیتکوین خریداری می شوند

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد: «اکنون می توانید با استفاده از بیتکوین، خودرو تسلا بخرید.»

به گزارش سکه نیوز و به نقل از اکونومیک تامیز، ایلان ماسک، رئیس کمپانی تسلا، در روز چهارشنبه ۲۴ مارس، در توییتی اعلام کرد که وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت اکنون با استفاده از بیت کوین قابل خریداری هستند، این امکان فعلا در ایالات متحده فراهم شده و به گفته ایلان ماسک، این گزینه در اواخر سال جاری در خارج از ایالات متحده نیز در دسترس خواهد بود.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


وی روز چهارشنبه در توئیتر خود نوشت: «اکنون می توانید یک تسلا با بیت کوین بخرید و افزود که بیت کوین پرداخت شده به تسلا به ارز رایج (فیات) تبدیل نخواهد شد.»

پس از انتشار این توییت، قیمت بیتکوین حدود ۵ درصد افزایش یافت.

خرید خودرو تسلا با بیتکوین

این سازنده ماشین الکتریکی ماه گذشته اعلام کرده بود که ۱.۵میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و به زودی آن را به عنوان نوعی پرداخت برای خرید اتومبیل ها می پذیرد و قیمت این رمزارز را در جهان افزایش خواهد داد.

ماسک، که از طریق حساب کاربری خود در توییتر به تبلیغ ارزهای دیجیتال مختلفی پرداخته است، ماه گذشته از پول نقد رایج و متعارف فعلی انتقاد کرده بود و گفته بود «وقتی وضعیت فعلی دارای نکات منفی است، فقط یک احمق به گزینه های دیگر نگاه نمی کند».

به گفته او تفاوت های رمزارزها با پول فعلی باعث وسوسه شرکت S&P 500 برای استفاده از رمزارز به جای پول نقد شده است.

خرید خودرو تسلا با بیتکوین

به دنبال سرمایه گذاری تسلا در رمزارزها، چندین شرکت از جمله اوبر و توییتر، نظرات خود را در مورد ارزهای رمزنگاری شده به اشتراک گذاشتند.

دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی اوبر گفت که شرکت ایده سرمایه گذاری در رمزارز را مورد بحث قرار می دهد و اضافه کرد که اوبر به طور بالقوه می تواند ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان پرداخت بپذیرد.

توییتر نیز قبلا اعلام کرده بود که هنوز در استفاده از رمزارز در شرکت بلاتکلیف است، این در حالیست که طبق اعلام شرکت جنرال موتورز این شرکت نیز در حال بررسی و ارزیابی استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداختی برای وسایل نقلیه شرکت است.

تسلا اخیراً «Technoking of Tesla» را به لیست عناوین رسمی ماسک اضافه کرده است.

کد خبر: 1400010409TSMCMF

مطالب مرتبط:

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

افزایش 300 درصدی قیمت رمزارز گمنام با دخالت ایلان ماسک

پس از ایلان ماسک، پسر جان لنون به بازی رسانه‌ای بیت کوین پیوست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته