جمعه 31 فروردین 1403

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

بلاک چین به حمایت های دولتی مانند آرپانت (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه) نیاز ندارد. اما هماهنگی و کار گروهی برای جلوگیری از اقدامات مضاعف بسیار حیاتی است.

به گزارش سکه نیوز، بر اساس داستان های عوام شما باور دارید که کارآفرینان و مدیرعاملانی که در بخش های اینترنت و فناوری کار می کنند شرکت های خود را از ابتدا بدون دخالت کسی ایجاد کرده اند. اما، این داستان ها می توانند از نقش عظیم سرمایه گذاری دولت در ایجاد بودجه برای تحقیق و توسعه محصولات و خدمات این شرکت ها غافل شود.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟ (به زبان ساده)

اولین کامپیوترها در طول جنگ جهانی دوم در پارک بلچلی انگلیس برای شکستن کدهای انیگما آلمان ساخته شدند. آیفون به اینترنت متکی است، ریشه اینترنت در آرپانت است، برنامه ای که در دهه 1960 توسط سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه تأمین شد، بخشی از وزارت دفاع ایالات متحده که بعداً تغییر نام داد. سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) به عنوان یک برنامه نظامی دهه 1970 ایالات متحده به نام NAVSTAR آغاز شد. حتی سیری، دستیار شخصی تشخیص صدای آیفون، می تواند اصل و نسب خود را در اقدامات دولت ردیابی کند: این یک بخش از پروژه هوش مصنوعی DARPA است.

نقش دولت فقط به صرف سرمایه مالیات دهندگان محدود نمی شود. تنظیم سیاست های حمایتی که شرکت ها را قادر به حل مشکلات و شکوفایی خود کند، برای اطمینان از حل مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوا و بسیاری از مسائل مهم دیگر در زمان ما اساسی است.

در حالی که تأثیر سرمایه گذاری دولت در حیطه هایی مانند تحقیقات نظامی برای همه روشن است، تأثیر آن بر «سیلیکون ولی» و فناوری های مدرن مبهم تر است. با طراحی منحصر به فرد خوشان، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از اختیار و مدیریت نهادهای دولتی و حکومتی خارج می شوند. این همان چیزی است که بسیاری از آنارشیست های رمزارزی و پذیرندگان اولیه به آن معتقد بودند و بسیار دوست دارند که همینطور باقی بماند.

با این حال، اگر این صنعت هر زمان بخواهد به اهداف خود برسد و جریان اصلی را به دست آورد، بعید است که به صورت ذاتی اتفاق بیفتد. اصول موافقت شده و چشم انداز جمعی برای اطمینان از دستیابی صنعت بلاک چین به اهدافی از جمله افزایش مالی بیشتر، رقابت برای صنعت بانکداری و کاهش هزینه ها و اصطکاک در زنجیره های تأمین، اساسی خواهد بود.

صنعت بلاک چین باید سیاست های جمعی را دنبال کند که جسورانه و مبتکرانه باشد و افراد را قادر به همکاری در جهت رسیدن به این اهداف کند. در حال حاضر، پروژه ها و تیم ها از هم جدا شده اند، که این باعث به وجود آمدن تلاش های مضاعف برای حل مشکل های عیناً مثل هم می شود، بدون داشتن هیچ هدفی برای اشتراک دارایی های معنوی، و فقط برای پذیرفته شدن توسط جریان های اصلی.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

«شرکت های خصوصی فاقد منابع برای رقابت واقعی با سرمایه گذاری عمومی هستند.»

برای این اتفاق، صنعت بلاک چین باید جمع شود و موانع تعامل بین پروتکل های مختلف را از بین ببرد. این یک چشم انداز است که من از طریق کار با FIO از آن مطلع شدم. FIO یک پروتکل طراحی شده برای همکاری جمعی و هماهنگی عرضه کنندگان خدمات است.

FIO همچنان گروهی از افراد فداکار و خوش فکر است که سعی در حل یک مشکل آدرس استاندارد شده رمزارزی آسان برای خواندن و استفاده دارند. اگرچه بنیاد بودجه خصوصی دریافت کرده است، اما وضعیت آن شبیه به تیم برنرز لی است که در اواخر دهه 1980، زبان نشانه گذار HTML ، URL ها و پروتکل انتقال HTTP را توسعه داد. این استاندارد جهانی برای استفاده از اینترنت در سرن (سازمان ارزپایی پژوهش های هسته ای) شد.

وی و همكار محقق رابرت كایلیائو با حمایت مالی دولت، اولین HTTP موفق برای رایانه ها را به اتمام رساندند. مانیفست توصیف ساخت شبکه جهانی وب سرانجام به استاندارد بین المللی اتصال کامپیوترها در سراسر جهان تبدیل شد. برای موفقیت بلاک چین، صنعت باید رویکرد مشابهی را در مورد تأمین بودجه طولانی مدت و نوع حمایتی که برنرز لی و کایلیائو در سرن داشته اند، اعم از مالی یا نیروی انسانی برای توسعه آینده، ایجاد کنند.

شرکت های خصوصی فاقد منابع لازم برای رقابت واقعی با بودجه عمومی و توسعه فناوری مورد نظر ما هستند. این کار به چندین دهه تلاش تحقیق و توسعه در آژانس های مختلفی نیاز دارد که به جای کسب سود، اطلاعات را برای یادگیری به اشتراک می گذارند.

چشم انداز بلاک چین فراتر از کسب سود در زمان افزایش قیمت بیت کوین است. بلاک چین همان پتانسیل اینترنت، علوم کامپیوتر، انرژی اتمی و راه آهن برای تغییر زیرساخت ها و رشد اقتصادی را دارد. این یک صنعت بسیار جوان و پراکنده است و هیچ جهت مشخصی ندارد. ما به عنوان یک بخش، باید اطمینان حاصل کنیم که می توان از ایده آل های بنیادین استفاده کرد و آن را برای هر کسی که علاقه مند به کمک به آینده است، و نه توسط حمایت سیاسی دولت، باز گذاشت.

مشارکت ها، موسسات تحقیقاتی و سازمان های غیردولتی در طول دهه آینده، وعده های بلاک چین را برای واقعی شدن تضمین می کنند. چشم انداز آنجاست. اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی با سیستم های ارزشی مشترک گرد هم آیند و این آینده را بسازند.

مطالب مرتبط:

بلاک چین می تواند کسب و کارهای کوچک را از بحران خارج کند

چگونه بلاک چین در زندگی واقعی می تواند به کار گرفته شود؟

چگونه تکنولوژی بلاک چین می تواند چرخه تامین کالا ها را متحول کند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته